Dak gaat niet meer open zowel schuifdak als volledig dak

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Dak gaat niet meer open zowel schuifdak als volledig dak

Goedendag aan iedereen,

Ik heb een probleem met mijn dak en vroeg me af of iemand mijn kan helpen de oorzaak/oplossing van het probleem te vinden.
      alle tips zijn meer dan welkom.

Ik ben net terug van 3 maanden weg geweest te zijn en had mijn EOS onder zeil gezet om het weer wat te verzachten, ook had ik er een vochtvreter in gezet, batterij afgekoppeld,...
      Hij startte meteen en rijdt zeer aangenaam, maar toen ik mijn schuifdak wou openzetten deed die helemaal niets, geen lampje geen geluid ,...
      Dus wou ik mijn volledig dak ook testen die tot mijn grote spijt het ook niet deed, als ik het hendeltje open druk dan begint het dak lampje wel te pinken (net zoals als dat je de kofferklep niet hebt juist gezet) als ik op sluiten druk dan hoor je wel dat hij de ramen wil sluiten.
      Ik heb een OBD II maar die geeft geen fout melding.

Ik ben grote fan van eerst even zelf te zoeken/kijken alvorens ik hem bij :vw: binnen breng.
      Als jij ik weet waar ik het beste eerst naar kan kijken of waar ik op moet letten had ik het graag gehoord.

Alvast bedankt en laat de zon weer snel schijnen. :cscweiss:
    • Bedankt voor jullie reacties.

De zekeringen zagen er goed uit, maar ter controle heb ik ze net nog eens allemaal uitgetrokken en na gekeken en nu werkt mijn koffer ook niet meer....
      De pomp in de koffer ziet er nog zeer goed uit en toont ook geen tekenen van vocht.
      De koffer op zich is ook droog zo lijkt mij maar toen ik de koffer open deed voor de eerste keer na 3 maande waren de stijlen die de de koffer dragen wel aangeslagen, ik ga nu eens kijken hoe het zit met de controle module in de koffer...

mijn Eos is niet blij me terug te zien ;)
    • Ik heb net de control module na gekeken en die "ziet er zeer goed uit, vertoond geen oxidatie sporen.
      Er goed uitzien is natuurlijk geen garantie van een goede werking ;) dus heb deze volledig afgekoppeld en gekeken wat het verschil was ; als deze module is afgesloten dan geeft hij geen pinkend openedak lichtje meer op het dashboard bij het proberen openen van het groot dak en doet hij de ramen niet meer toe bij het sluiten... dus de module doet wel iets...

zijn er nog andere testen die ik DIY kan doen op die module ?
      Files
    • siems wrote:

Wilma wrote:

Dit probleem hebben wij ook eens gehad, bleek te lage accuspanning, accu was aan vervanging toe. Na nieuw accu alles oke.
      Dat zou wel een heerlijke oplossing zijn.en is ook vrij toepasselijk aangezien de wagen een tijdje stil stond...
      t vreemde is wel dat dit een vrij nieuwe accu is.
      Probeer eens met een accujumper erbij. Als t dan wel werkt is de accu spanning te laag.
      vriendelijke groeten
      Joppe :eosdunkelblau: :vw: Eos 2.0 - 16V FSI - Navi 2007
    • ik heb mijn accu geladen tot hij vol was en geprobeerd... gaf het zelfde.
      En dan een batterij uit een Volvo gehaald (die net iets zwaarder was) dit had het zelfde effect spijtig genoeg.

dat ik een franstalige handleiding heb helpt ook niet.

is er maar een controle punt in de koffer dat hij controleert of het deksel wel in de juiste positie zit om het dak te openen ? of zijn er meerdere ? ik weet dat het het schuifdak daarmee niet verhindert open te gaan maar ik kan maar eens nakijken ?

ps: al enorm veel dank voor al jullie reacties !
    • Kan ook aan je kofferbak slot liggen dat zit ook in de vrijgave modus voor het dak !
      Als je de kofferklep sluit trekt deze dan nog aan , dit is een zoemend geluid waardoor de klep strakker aantrekt.
      Werkt deze niet geeft deze het dak niet vrij voor openen.
      Tevens de schakelaar even checken van de kap in de kofferbak.
      Deze zit op de linker kofferbak bekleding geklikt in de sparing waar de afdekkap in sluit.
      Indien deze los ligt of niet goed vast zit geeft het openen dak ook niet vrij.

Greets
    • winston wrote:

Kan ook aan je kofferbak slot liggen dat zit ook in de vrijgave modus voor het dak !
      Als je de kofferklep sluit trekt deze dan nog aan , dit is een zoemend geluid waardoor de klep strakker aantrekt.
      Werkt deze niet geeft deze het dak niet vrij voor openen.
      Tevens de schakelaar even checken van de kap in de kofferbak.
      Deze zit op de linker kofferbak bekleding geklikt in de sparing waar de afdekkap in sluit.
      Indien deze los ligt of niet goed vast zit geeft het openen dak ook niet vrij.

Greets
      De kofferbak heeft vandaag een tijd niet gewerkt maar na een tip van Dagobert in een vorige post werkte hij terug .
      met die schakelaar heb ik vandaag gespeeld door hem te sluiten met een spanriempje toen de bekleding er uit was maar dat hield niets uit.
      en die schakelaar nog de kofferbak verhinderen normaal gezien het schuifdak toch niet ?
    • Aangezien ik 2 weken moest wachten voor ik in de garage kon, was in tussentijd mijn schuifdak terug beginnen werken maar uit voorzichtigheid had ik het volledige dak nog niet durven open doen...

Deze zaterdag heeft mijn accu het begeven (gelukkig was deze nog in garantie) en vandaag heb ik er een nieuwe batterij ingestoken. (een krachtigere als de vorige)
      Met dit te doen werkt mijn dak weer ! (Wat vreemd is want ik had al met startkabels en andere batterij geprobeerd.

Ik wil JULLIE :feier: even bedanken om met me mee te denken naar een oplossing, het is fijn het gevoel te hebben niet alleen voor een probleem te staan !

Laat de zomer nu maar komen ;)
      :cscsi: