MotoTour - Goede navigatie app met veel mooie routes

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • MotoTour - Goede navigatie app met veel mooie routes

      Vandaag was weer een topdag om van de Eos te genieten. Prachtige route gereden door Nederland 'Veluwe binnendoor naar Nieuwleusen' (189 km). Ik heb hiervoor de (relatief) nieuwe app 'Mototour' gebruikt (zowel voor iOS als Android). Zowel cabrio's als motoren houden nl. van mooie routes op b-wegen. De app is nog een beetje basic, maar de 100 routes hierin zijn prachtig en de geluidsinstructies werken prettig zodat de mobiel in de houder kan blijven. Eerste route is gratis, daarna kost het +/ €1 per route. Wellicht dat meer mensen hier plezier van kunnen hebben. Of wellicht dat jullie nog betere apps weten om lekker door ons landje te toeren?

      mototour.nl

      Groet,

      Maarten

      :eosschwarz:
    • Ikzelf heb (als motorrijder, maar ook in de auto) een garmin. En haal ook routes van gpstracks.nl/. Dat gaat ook prima met Tomtom.
      Overigens rij ik meestal een beetje van route bepaling op de garmin en van mijzelf. Mijn garmin staat in een grote uitgezoomde kaartmode (met noord naar boven) en draait dan vanzelf naar wegzicht met afslag als dat nodig is.
      Bij garmin kun je ook een speciale kaart van groene weggetjes instellen, van WayPoint, gps.nl/ en de ANWB.
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • In zuid Limburg heb je de Mergelland route. Tijdens deze route 112.2 km door het heuvelland kom je alles tegen wat zuid Limburg zo Unique maakt.
      Van heuvels,zeg maar bergen hihi met uitgesproken vergezichten tot ver over de landsgrenzen heen tot pittoreske dorps kernen waar de tijd soms lijkt stil te staan.
      Deze door de ANWB uitgezette toer is bij de toerist zeer populair .
      (Limburg: je zal er maar wonen ..hihi. :happy:
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Goed idee die mergelland route. Die ga ik een keer doen.

      Inderdaad op de motor heb ik ook een Garmin, een van de nieuwere modellen intussen en mijn 6e Garmin. De zumo 396. Best leuk dingetje, met één nadeel. Hij bevat dynamische verkeersinformatie, dus regelmatig krijg ik een melding van file vorming en vertragingen, net als op mijn TomTom in de EOS die bijna tot op de meter nauwkeurig is, echter ik heb de Garmin nog niet kunnen betrappen op een goede voorspelling... ik heb hem nu zo’n ruim jaar, maar intussen sla ik al geen acht meer op de waarschuwingen, ze zijn altijd fout. :D

      De TomTom op mijn EOS heeft trouwens ook zeer goede mogelijkheden om een tourroute te bedenken. Je doet dat op je TomTom-drive op je pc of iPad en die wordt dan gesynched met de TomTom in de EOS. Werkt over het algemeen leuk en heel gemakkelijk met mooie routes.
      Echter ook hier een nadeel, soms loopt de software vast, valt er ergens een bitje om of zo, hij zegt dan “Go stopped functioning” en vervolgens werkt dat doorzenden van routes of plaatsen niet meer, verder blijft alles functioneren.
      Het enige wat dan helpt is de Tom Tom software deïnstalleren en weer opnieuw installeren en dan weer aanmelden bij de TomTom server en dan moeten natuurlijk ook weer de kaarten opnieuw geladen worden.. heel vervelend want het is een heel gemakkelijke functie. Als ik ergens naartoe moet pak ik even mijn telefoon, tik het adres in en druk op sync. Vervolgens kan ik in de auto stappen en wegrijden, TomTom start dan automatisch synchroniseert en ziet dat er een nieuw doel is en rekent meteen de route uit en gaat navigeren. Hoewel ik Garmin fan ben, vind ik dat best cool. 8)
    • Mooie tips, dank jullie wel. Zelf heb ik geen Garmin, maar een Joying (Android) touchscreen/radio met Apple CarPlay (heel erg blij mee). Mijn opstelling is nu: Flitsmeister draaien op de achtergrond d.m.v. CarPlay en een houder met mijn iPhone daarnaast met daarop MotoTour, die instructies geeft via de speakers in de auto. Werkt fijn. Heb contact gelegd met de ontwikkelaar van de MotoTour app en een aantal suggesties gedaan om de app meer geschikt te maken voor cabrio's (b.v. verifiëren of routes geschikt zijn voor auto's, toevoegen van points of interest en wellicht de app geschikt maken voor CarPlay (groot scherm)). Ook ingeschreven als beta tester. Benieuwd hoe de app zich verder gaat ontwikkelen. :)
    • Hi Jizkid,

      Heel makkelijk. Ik heb een Joying touchscreen die lijkt op onderstaande (mijne is alweer een jaartje oud). Draait op Android 8.1 geloof ik. Hierop staat een app ‘Zlink’. Op het moment dat ik mijn iphone dmv USB aansluit op de joying start Carplay automatisch op (Carplay draait helemaal op je telefoon, niet op de joying). Hieronder staat Carplay nog genoemd, in de meeste advertenties staat dit niet meer expliciet (staat vaak compatible met iOS xxx, zal wel niet meer mogen van Apple). Werkt fantastisch:

      9 "Head Unit Android Auto Radio Stereo 4 GB + 64 GB Voor VW Skoda POLO GOLF PASSAT GPS multimedia Speler Ingebouwde 4G Modem DSP Carplay
      s.click.aliexpress.com/e/kBNlm7wJv

      Nb. Maar een van de twee USB aansluitingen op mijn Joying werkt met iphone/carplay. Bij de andere werkt Carplay niet.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Maarten73 ()

    • Okay, interessant
      Ik zal eens op zoek gaan naar die app Zlink, maar het kan gemakkelijk zijn dat het bij mij niet werkt, ik heb een Joying die op 6.0 draait geloof ik. Misschien alweer te oud. Ik heb wel twee van die USB aansluitingen dus wie weet.

      Nee, geprobeerd maar werkt bij mij niet.
      Ik kan een Zlink app uit de play store installeren, die vraagt vervolgens om een sign in/signup, maar als ik die signup probeer te doen dan lukt dat niet.
      Verder bij aansluiten van de iPhone gebeurt er niets.
      Er zijn nog een paar andere CarPlay apps, eentje van geprobeerd, maar die strandde in de advertenties, kwam ik dus ook niet verder mee.
      Dan ga ik gewoon verder met de Android zoals ie nu is.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Jizkid ()