Achterklep vast, ratelend geluid bij VW logo sluiting [opgelost]

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Dat is raar, noodopener zou moeten werken. Dat is een kabeltje wat tegen een palletje drukt, waardoor de grijpsluiting zou moeten ontgrendelen, volgens mij zit daar geen motortje.
      Het ratelende geluid zou het aantrek motortje van de klep kunnen zijn. Alleen staat dat los van het ontgrendelen van de klep.
      Dat motortje moet wel werken om je dak weer op te kunnen vouwen, lijkt me.
      Hopelijk komt nog een van de sleutelaars online met een idee.

En ook hopelijk kun je je EOS binnen zetten.
    • Maar het is wel zo, dat de dakcontroller denkt dat de klep niet dicht is: de “normale” kofferbaksleuting moet dicht zijn voordat de dakcontroller de sluitingen (C-klauwen) vrijgeeft zodat de kant aan het raam naar boven kan. Probeer of de kofferklep toch goed dicht kan krijgen.
      Op het engelse forum staat heel veel duidelijk uitgelegd door ene vox hoe dat allemaal werkt. Misschien ook wel op het duitse forum, maar mijn duits is minder ;-)
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Wat laat de boord computer zien?, geeft hij aan dat de achterklep dicht is?.
      Als hij dat weergeeft dan zou ik ff de + van de accu los halen 10 min.
      En dan weer proberen.
      Uitreraard moet de accu in goede staat zijn en min 12 volt hebben,als de moter loopt zou deze 14 volt aangeven op de multiemeter.

Geeft hij niet aan dat de klep dicht is dan de binnenbekleding van de koffeklep los halen hier zijn al div treads van.
      En de 12 volt stekker naar het logo controleren op oxidatie verder heeft het aantreknechanisme twee sensoren/microswiches deze dedecteren de vast en ontgrendel status,hier zou mogelijk ook een probleem kunnen schuilen
      of :Zit er misschien een cammera in het logo?.
      Hier een filmpje hoe het werkt als je in de kofferbak ligt,wanneer je als de klep open is op de kunstof pin bij het slot drukt zou de motor aantrekken of ontgrendelen.

alvast succes.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

The post was edited 3 times, last by Paul eric ().

• Dank voor reacties.
      Inmiddels staat de auto bij de garage. Zal laten weten hoe dit afloopt.

Melding in display was “storing achterklep” garage heeft vaker EOS’n gehad en herkende dit wel. Waarschijnlijk toch het mechanisme/motortje van kofferbak sluiting zelf.
      :vw: EOS 1.4 TSI White Night BlueMotion 2012 DynAudio HighLine :cscweiss:
    • 35€ heb ik betaald, origineel VW onderdeel kwam bij Heron vandaan. geen montage kosten, alleen het slot. Ze waren zeer coulant.

Het kofferbak slot dus, niet het aantrek mechanisme van de achterklep.
      Dit is dus o.a. ook een belangrijk onderdeel voor het openen en sluiten van het dak.

Volgens garage gaat dit soms stuk, niet alleen bij EOS maar ook bij Golf en Polo (en Seat)
      :vw: EOS 1.4 TSI White Night BlueMotion 2012 DynAudio HighLine :cscweiss: