Even voorstellen uit het zonnige brabant

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Even voorstellen uit het zonnige brabant

      Hallo allemaal,

      Mijn naam is Rieks en sinds een week na een uitstapje van een jaar 307cc omdat de vrouw dat zo graag wilde weer terug naar het vag kamp in de vorm van een full options Eos uit 2008.
      Eigenlijk is het een geluk bij een ongeluk want de 307cc was niet weg gegaan als ik niet geopereerd hoefde te worden aan mijn linkervoet waar een botinfectie in zat en wat mij dus uiteindelijk mijn halve voet heeft gekost en ik dus alleen nog maar automaat kan rijden voor de eerst komende tijd.
      De vrouw opperde daarom om naar een Eos te gaan kijken, en aangezien ik met Vag Ben opgegroeid was ik daar uiteraard voor te porren en begon het alweer te kriebelen om te gaan sleutelen... nu gaat dat de eerste tijd natuurlijk niet lukken aangezien eerst mijn wonden moeten genezen en daarna 9 tot 12 maanden revalidatie.
      Stiekem Ben ik in mijn stalen ros (lees: rolstoel) al weer een beetje bezig op de ipad met dingen zoeken om de Eos weer helemaal compleet te maken en te verfraaien op subtiele wijze...
      Eerste aanschaf is al geweest en dat zijn originele 19” Audi S3 wielen geworden, nieuw type S3 wel te verstaan... voor de winter hebben we dan de 18” nog die ik stiekem persoonlijk te groot vind voor de winter.
      4745BC53-A441-495D-8CF3-52E68676DA88.jpeg
      Tweede aankoop is ook gedaan en dat is een origineel onderhoudsboekje dankzij Winston, nu proberen deze via de dealer hier weer volledig ingevuld te krijgen...

      Ik zal uiteraard nog meer foto’s plaatsen binnenkort maar dacht deze zal ik jullie alvast laten zien...
      Ik hoop een hoop van jullie te leren aangezien ik meer bekend Ben met Audi en uiteraard de oude golfjes 2 en 3 gti/vr6 waar van ik er ook een hoop heb gehad.
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • Dank jullie wel, Ben een positief ingesteld persoon dus alles gaat weer goed komen...
      En misschien is de uitspraak, het heeft zo moeten zijn hier wel op zn plek anders was ik waarschijnlijk nooit naar een eos gaan kijken...
      Ik hoop dat ik een aanvulling kan zijn in ieder geval en Ik Ben uit het hout gesneden, wat ik niet weet zoek ik uit
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • Dank je wel Uwe!

      Gisteren de eerste serieuze regenbui gehad op de terug weg van mijn Moeder uit Drenthe en zoals het lijkt is de eos waterdicht desondanks heb ik wel al krytox besteld en gaat de eos binnenkort een behandeling krijgen...

      Ik zal ook alvast mijn intenties opsommen wat er gaat gebeuren met onze eos,

      Allereerst gaat deze een dsg bak flush krijgen want ik heb het idee dat hij niet helemaal regeerd zoals het zou moeten, dit vergelijk gedaan met onze A6 3.0 tdi met tiptronic wat eigenlijk een beetje dezelfde bak is...
      Daarna gaat de eos naar de spotrepair om een drietal deukjes eruit te laten halen, daarna meteen door naar de poetser die de auto helemaal als nieuw gaat maken van binnen en van buiten.
      Tussendoor als ik het zelf aan kan groot onderhoud, heb de nieuwe brembo schijven en blokken al binnen. Groot onderhouds pakket is onderweg, alle filters en nieuwe castrol olie. Geen longlife service maar gewoon ouderwets 15k servicebeurten. Nu maar hopen dat als ik er onder sta niet te veel oud zeer tegen kom...
      Daarna nog de distributie zelf vervangen als ik dat nog kan aangezien ik daar Lang bij moet staan en dat gaat nog een beetje lastig. Maar eerst aankomende donderdag 3 weken naar de VS en genieten van onze welverdiende vakantie! Vooral de vrouw is daar aan toe merk ik, ook niet zo raar als je ziet wat er allemaal gebeurd is afgelopen jaar...
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • Hi Rieks,
      klinkt allemaal goed. Ben altijd jaloers als mensen zoveel zelf kunnen sleutelen aan de auto. Ik zou dat ook wel willen leren maar ik heb niet eens een garage waar ik gereedschap zou kunnen opslaan. Dus zelfs voor remblokjes ben ik aangewezen om het te laten doen. Ik heb wel altijd extra remblokjes bij me want mijn meeste km zijn in de bergen en dan weet je maar nooit wanneer ze op zijn. De laatste keer was dat aan het eind van een trip in de Dolomieten en in het kleine dorpje waar ik zat moest ik twee dagen wachten tot ze de remblokjes binnen hadden. Dus nu heb ik ze in ieder geval in de achterbak.

      De Brembo schijven klinken goed. Heb ik zelf ook een keer op mijn Megane CC gehad. Die waren uitstekend.
      Ik wens je veel plezier in de Eos en heb je de kans om eens naar de Dolomieten te gaan, dat moet je dat doen. Het is het mooiste rijgebied van Europa. Maar dat is mijn eigen (bescheiden) mening.
    • Hoi Rieks, ook van mij een warm welkom. Altijd goed om een slimme jongen op zo’n forum erbij te hebben. Ontzettend handig ja, zo’n automaat. Ik zat toen in een rolstoel met mijn linker knie en dan ben je toch nog een beetje mobiel! Ook al moet ik zeggen dat ik een 2e hands scootmobiel erbij heb gehaald, want dat rolstoelen op straat is echt alleen voor gefordenen. Ben benieuwd naar je upgrades...
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Op het moment “hoepel” ik door de straten van Orlando Florida en in en uit een Mega volle Ford Expedition met werkelijk alle opties die je maar kunt bedenken... zelfs airco in de stoelen en achterbanken... dat had ik nog nooit gezien... maar ik moet wel zeggen dat het onmisbaar is met gemiddeld 36 graden en zelfs nog warmer in de zon.

      Afgezien van het feit dat ik niets kan doen zoals zwemmen en dergelijke ivm infecties probeer ik wel met alles mee te doen, maar dat is af en toe wel afzien.

      Iedereen dank voor het warme welkom, Ik zal dit topic uiteraard vaker updaten met dingen die gedaan zijn en ook mijn bevindingen erbij zetten. Vooral de dsg bak spoeling en het spoelen van de stuurbekrachtiging zal ik proberen te beschrijven met ook fotos die het praatje ondersteunen zodat een ieder voor zichzelf kan uitmaken of het zin heeft of niet.

      Voor nu groeten uit het zonovergoten Florida!!!
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • Even een vraag terwijl ik van de pijn wakker lig... ideale momenten om dingen voor de auto te zoeken en onderzoeken!

      Wat zijn de beste merken qua luidsprekers op het moment? Ik weet uit de tijd van de golfjes dat ik altijd JL audio, MB quart of Hertz composets pakte voor en een goede sub maar dat lijkt anders te zijn geworden...

      Graag wat advies, en dan graag geen advies als pioneer of jbl of zo... dat komt er echt niet in! Het mag ook wel iets kosten mits het wel in het redelijke blijft.

      Subwoofer krijg ik er ook niet door ivm de al te beperkte ruimte...

      Heb dus een goede slagwoofer/midrange nodig met uiteraard een goede maar niet schelle dometweeter.

      Ben benieuwd wat jullie vinden?!
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • Hmm, ja, das zo ff lastig onder de stoel, he :hmm:
      Het kan ook eentje van pioneer (ik kan van kenwood niets googelen) zijn geweest... weet ik niet meer...
      Ik heb die bij acr-helmond gekocht en eerst ff gepast uiteraard.
      Ik denk dat de mijne ook inmiddels niet meer verkocht wordt, maar iets als de TS-WX120A het kunnen zijn (met afstand bedieningje -die je ca 1 keer gebruikt). De TS-WX130DA is dan de huidige versie
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Nog even een vraag van mijn kant...

      Ik heb vandaag de radio er even uit gehad aangezien ik onze kachelbediening moest vervangen die het dievengilde had gemolesteerd bij het jatten van onze rns510. Nu zag ik dat wij 3 stekkers in een zogenaamde iso stekker hebben zitten. Maar op de sticker van de rns315 die wij nu hebben gemonteerd zijn de aansluitingen anders zodat ik bepaalde dingen niet zichtbaar krijg in het display zoals achteruitrij sensoren, deuren enz... ook onze cd wisselaar in onze armsteun alsmede de aux aansluiting werkt nu niet...

      weet iemand van jullie of een android rns510 kloon dit allemaal wel weer werkend maakt??? Ik neem aan dat wij nu een nieuw type rns315 hebben waardoor dit alles niet werkt, overigens doet de carkit en de stuurbediening het ook niet, ik denk dat de vorige eigenaar het op een goedkope manier heeft proberen op te lossen... Android toestel was goedkoper geweest
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • Zo ook maar even fotos van de nieuwe radio, velgen en uiteraard de auto zelf...
      Dateien
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024