Contacten geoxideerd

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Contacten geoxideerd

Goedemorgen,

Volgens mijn volkswagen-dealer zijn mijn contacten geoxideerd waardoor de kofferbak niet vergrendeld, de ramen niet meer alle vier tegelijk opengaan (wel 1 voor 1), mijn achteruit-verwarming niet meer inschakelt, het schuifdak niet meer opengaat en dus ook niet het gehele dak in de cabrio-stand gaat (dak geheel in kofferbak). Reparatie zou minimaal 1000 euro gaan kosten en ze verwachten dat dan ook de rubbers aan vervanging toe zijn waarbij er nog eens zo'n 1500 a 2000 euro bij zou komen ondanks het feit dat alle rubbers zo'n 4 jaar geleden als een vervangen zijn. Weet iemand hoe ik misschien kan testen of het motortje van de kofferbak wel of geen stroom krijgt of misschien kan testen of het motortje zelf kapot is ?
      Hoor graag van jullie ..

Groet, Vinnie.
    • Heb je het al open gemaakt en stekker los en vast gedaan? Dat als eerste. Als er oxidatie is van contacten kan dat overal zitten, maar in de kofferbak is dan voor de hand liggend.
      Alle contacten die je kunt vinden, te beginnen met die van het motortje, inspuiten met (Philips) contactspray.
      Door de kofferbak open de doen en met de schroevendraaier het slot dicht te klikken kun je zien/horen wat het motortje doet. Ik heb het gevoel dat zo’n motortje niet echt snel stuk gaat. Zeker niet als hij er op zich goed uitziet.

In de kofferbak wil nog weleens oxidatie optreden, heb ik geleerd in dit forum, dus de bekleding loshalen en op zoek naar die oxidatie, stekkertjes loshalen en weer terugzetten met contactspray.

En mocht het helemaal niet lukken dan naar Wout Bouman. Mijn ervaringen met VW is dat ze extreem duur zijn.