Koplampen slecht, rij zonder verlichting

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Koplampen slecht, rij zonder verlichting

      althans zo lijkt het haast wel.

      Ik ben al langere tijd ontevreden over de verlichting van me koplampen.
      De opbrengst was nogal waardeloos te noemen.
      Ik een setje ledlampen gekocht in de hoop dat het hiermee opgelost zou zijn maar het is nog steeds waardeloos.

      Voor me gevoel hebben alle autos een aardige lichtbundel voor de auto.
      Bij mijn auto ia het net alsof ik met stadslichten rij.
      Als ik op een onverlichte weg rij en er ligt wat op de weg zou ik het pas zien als ik er overheen rij zo slecht is de opbrengst(zelfs met de ledlampen).

      Wat me ook opvalt is dat als ik het contact aanzet me lampen aangaan, maar als ik dan daadwerkelijk mijn lichtschakelaar omzet er geen verschil zit in de lichtopbrengst.
      Dus lichtschakelaar op uit, stadslicht of dimlicht is allemaal hetzelfde lichtopbrengst van de koplamp. Enige wat er gebeurd is dat mijn interieurverlichting aan gaat als ik de schakelaar omzet.
      Hoort dit zo te zijn of klopt er gewoon iets niet en rij ik daadwerkelijk met stadslicht??
    • Hoe zit het met je hoogte instelling staan de koplampen goed omlaag?werken de motoren als je deze bedient.
      De sfeer verlichting (rode led enz) moeten aan gaan als je de verlichting aan zet.
      Verder staan op internet div voorbeelden van hoe een lichtbundel hoort te zijn,als je dicht tegen een witte muur of zo zou staan bij de meeste doe het zelf garages kunnen ze jou koplamp afstelling controleren veeal ook nog gratis!.
      success.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • of de koplampbediening fatsoenlijk werkt weet ik zo even niet.
      Maar al zouden ze helemaal omhoog afgesteld staan zou ik meer licht moeten hebben als nu.
      Ook is het zo dat als ik in de avond de verlichting aan zet en dicht geparkeerd sta achter een andere auto dan zie je gewoon dat het geen schijnwerpers zijn.
      Laatst kwam me vrouw me in de avond ophalen en ze was duidelijk te herkennen aan de koplampen, ze was de enige in de rij met autos met 2 kaarsjes als koplampen.
      Zoals ik al zei ze schijnen niet maar zijn slechts aanwezig.
      Vins het ook raar dat er geen verschil zit tussen de stad en dimlichten.
      Dus er moet iets mankeren maar de vraag is wat en hoe kom ik er achter.....
      Maandag vertrekken we naar kroatie met de auto en dan zou fatsoenlijke verlichting wel fijn zijn.
    • ben inmiddels weer even bezig geweest.
      De hoogteverstelling lijkt een apart verhaal.
      Als ik die bedien dan hoor je de motortjes wel lopen maar er is geen zichtbaar verschil qua lichthoogte.
      Oftewel de hoogteverstelling is niet in orde en lijkt er iets los te zitten ofzo.

      Tevens ook de zekeringen nagekeken en ook dit lijkt een verhaal op zich.
      In mijn handleiding word het linker dimlicht wel aangegeven als zekering nummer 38, maar de rechter staat er niet in.
      En nu komt het grappige, heb ik de dimlichten aan staan en trek ik zekering 38 er uit dan gebeurt er niks. Oftewel het dimlicht blijft aan staan.

      Gisteren bij het uitproberen zat er geen verschil in mijn licht op welke stand de schakelaar ook stond. Stads en dimlicht was hetzelfde, maar zojuist gebeurde het wel dat het dimlicht uit ging als ik de schakelaar op stadslicht zette.
      Of dit te maken heeft gehad met het pielen aan de zekeringen weet ik niet, of puur toeval kan ook. Maar hierdoor weet ik wel dat mijn dimlicht wel werkt.
      Overigens zei mijn buurman die meegekeken heeft dat hij de lichtopbrengst waardeloos vond. We hebben het even vergeleken met zijn polo met ongeveer hetzelfde bouwjaar maar dat was serieus een verschil tussen dacht en nacht zoveel beter is die verlichting.

      Laatste dingetje waar de buurman mee kwam: mijn koplamp units hebben een ronde lens en bij zijn polo kan je de h7 lampjes zien zitten. Heb ik wel gewoon h7 want als ik op google de lenzen vergelijk zie je die ronde lenzen vooral bij xenon lampen. Het zal toch niet zo zijn dat de vorige eigenaar h7 lampen in een xenon unit gestopt heeft waardoor het probleem zich voordoet??
      Ik heb een foto van de unit bijgevoegd.
      Het lijkt me sterk maar je weet maar nooit.
      Dateien
    • Deze zijn zoals ze bij mij nu zijn.


      Led stadslich.
      Xenon dimlicht
      Led grootlicht.
      Dateien
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Div zullen wel niet meer bij deze verkoper te verkrijgen zijn maar het geeft ff een indicatie waar ie op selecteren moet!.
      Succes.

      € 20,88 46% Off | 2X H7 H8 H11 9005 HB3 9006 HB4 H4 Auto Led Koplamp Cars Fog Verlichting Lamp 96 W 9600Lm 6000 K Wit Dagrijverlichting
      s.click.aliexpress.com/e/c9QGzeiG

      € 47,09 | DMEX OEM 2 stks 100% DSP en Slimme Blok Decoder 55 w AC Slim Xenon HID Canbus Ballast Canbus Ignitior
      s.click.aliexpress.com/e/9FbaNIu

      € 4,50 | Geen polariteit Canbus Fout Gratis T10 lampen met 4014 SMD 24 led Interieur Licht 194 168 W5W LAMP wit GEEN OBC FOUT Amber Rood
      s.click.aliexpress.com/e/bDoiXdeo
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()