Geoxideerde buitenspiegel

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Geoxideerde buitenspiegel

      Hallo

      Hier een kleine tutorial hoe je redelijk goedkoop je geoxideerde buitenspiegels aanpakt
      Ergens op dit forum staat precies hoe je spiegels verwijderd dus dat laat ik dan achterwege ( let wel even op ze zijn met drie schroeven vastgezet1 zit verstopt achter een grijze sticker in de binnenkant van het driehoekige rubber)

      Allereerst alle plastic delen losklikken
      Dat lukt prima met een plat schroevendraaiertje ( wel een beetje voorzichtig natuurlijk je wilt de lak niet beschadigen)

      Dan alle loszittende delen eraf schrapen
      Ik heb hiervoor een lang stanleymes gebruikt

      Vervolgens heb ik de geoxideerde delen geschuurd ( waterproof schuurpapier of scotch brite werkt prima )
      Zodat al de witte aanslag verwijderd is

      Dan effe t liefst met een compressor alles goed schoonblazen ( er zitten nogal wat vervelende hoekjes in)

      Daarna even goed met een aluminium cleaner/ontvetter inspuiten en eventjes laten inweken
      Droogdeppen en wachten tot er geen natte plekken meer zijn van de
      Ik heb de cleaner/ontvetter van hamerite gebruikt

      Daarna even de delen waar je geen verf op wilt even afplakken met tape

      Vervolgens als alles mooi glad en schoon is kun je beginnen met de hechtprimer
      Steeds in dunne lagen opspuiten tot je het gewenste resultaat hebt je kan deze steeds even laten drogen maar wel binnen het uur de tweede derde of gewenst een vierde laag opbrengen
      Als het steeds binnen een uur aanbrengt hoef je tussentijds niet te schuren
      Hiervoor heb ik rust-oleum hechtprimer grijze gebruikt

      Dan moet je het 24 uur laten uitharden
      En kun je alles weer lichtjes schuren en evt diepe krassen mooi wegschuren

      Dan weer heel goed schoonblazen want je wilt geen stofdeeltjes in je schone spuitwerk

      Dan begint het werk waar je het meeste eer van hebt.
      Het afspuiten
      Ik hem motip mat black gebruikt maar dat is persoonlijk
      Breng wederom in dunne laagjes op en hier geld ook weer binnen het uur kun je zoveel lagen opbrengen als jij wenst
      Ik heb 2 x gedaan

      Daarna weer 24 uur wachten en weer lichtjes schuren ik heb hiervoor zo’n groen keukensponsje gebruikt want je wil zo weinig mogelijk verf verwijderen

      Wederom goed schoonblazen en dan in de lak zetten
      Hiervoor heb ik motip clear varnish matt gebruikt
      Deze heb ik in drie lagen aangebracht en ook steeds weer binnen het uur

      Al met al was ik qua kosten ongeveer 55€ kwijt.
      Dat is een stuk goedkoper dan twee nieuwe spiegels bestellen a 220€ per stuk geloof ik

      Hopelijk hebben jullie er wat aan en heel veel succes
      Mochten er nog vragen zijn of als ik ergens mee kan helpen dan hoor ik het wel

      Heel veel succes

      Kan geen foto’s plaatsen hopelijk kan iemand daar even naar kijken hoe ik dat moet doen dan kan ik ze er alsnog onder zetten

      i.imgur.com/LqvMfU6.jpg
      i.imgur.com/lFPxuWS.jpg
      i.imgur.com/siA2sKF.jpg
      i.imgur.com/I8zix8U.jpg
      i.imgur.com/mr34Z2a.jpg
      i.imgur.com/zu2d5yN.jpg


      Groet John Ketellapper :pleasantry:

      Dieser Beitrag wurde bereits 4 mal editiert, zuletzt von John Ketellapper () aus folgendem Grund: Achteraf plaatsen van foto’s

    • Is niet zo moeilijk hoor:
      - bekijk het plaatje in je internet browser (bv open bestand op een ander tabblad)
      - kopieer het plaatje (hoe: ligt aan je browser, bv selekteer het plaatje, dat <ctrl>c (control toets + C tegelijk indrukken)
      - ga dan in het tabblad van deze site in je reactie of post
      - plak het plaatje in de tekst die je typt, bv met <ctrl>p
      - klaar

      <ctrl>c en <ctrl>p zijn zg sneltoetsen uit het menu van je browser (al dan niet verstopt - is een ander verhaal) vind je ook ‘kopieren’ en plakken’

      Hieronder een plaatje van het internet: google->vw eos cabrio->afbeeldingen gekozen->eentje uitgezocht->gekopieerd en geplakt.

      Overigens: als je op je computer ergens een plaatje ziet met een plaatjesbekijkprogramma en je selecteerd het plaatje en doet dan een <ctrl>c dan heb je het ook gekopieerd en kan het dan meteen plakken.








      Nog wel ff ‘absenden’ he :thumbsup:

      Het plaatje staat dan gewoon op deze site, dus gaat ook niet verloren als iemands abonnement van bv imgur of zo op raakt (of de site stopt ermee). Maar er zijn ook grootte beperkingen. En een foto van een smartphone is tegenwoordig al te groot en moet je dus resizen. Ook een ander verhaal...

      Overigens is er een uitgebreidere thread over, maar daar mis ik eigenlijk de optie om fotos inline te hebben zodat het niet verloren gaat in de verwijzingen hier. Bedenk overigens ook dat een foto allerlei extra gegevens bevat, bv waar het is genomen - bv bij jou voor de deur (let ook op je kenteken!). En dat kan een kwaadwillende misbruiken. Tevens geldt: eenmaal een foto op internet gezet betekent dat het er ook nooit meer afgaat tot honderden jaren of meer aan toe.

      Foto plaatsen bij nieuw bericht
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG

      Dieser Beitrag wurde bereits 5 mal editiert, zuletzt von Batjes () aus folgendem Grund: Tekst fouten, aanvulling