Voorstellen

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• hallo allemaal,

Zojuist lid geworden omdat ik opzoek ben naar EOS 2.0. Momenteel rijd ik motor, maar die komt veel te weinig buiten en als die buitenkomt zit ik er alleen op. Nu wil ik de 207 van mijn vrouw verkopen / inruilen op een Eos en de motor verkopen.

De bedoeling is om dan met vrouw en 2 dochters samen te kunnen toeren en zelf naar meetings e.d. te gaan. Ben specifiek opzoek naar een 2.0 ivm het trekgewicht van 1500 kg. Wil er eventueel een caravan achter hangen ipv achter de leaseauto.

Hebben jullie tips waarop te letten bij een aankoop. Ben van het weekend in Vaassen wezen kijken bij een Eos. Stond bij een bedrijf dat hem van de eerste eigenaar had gekocht. (Klopt via Rdw app) alleen van het bestuurders paneel liet de bekleding aan de bovenkant (tegen raam) los. Zijn deze panelen makkelijk te vinden?

Hoor graag jullie aankooptips of tips voor een mooie eos.

Groeten Marc,

Uit Elburg
    • Een Eos van de Eerste eigenaar is naar mijn mening geen slechte keuze.
      Toch heeft ook deze twee kanten!.
      De vorige eigenaar was tot op heden tevreden met de Eos en heeft er van genoten.
      Of er beginnen mankementen te komen waardoor deze nu de laan uit gaat.
      Ik heb ook een Eos van de eerste eigenaar en deze eigenaar nog gesproken waarom hij de Eos verkocht had.(inruil bij Vw).
      Deze was gewisseld naar de golf nieuw maar was tot de verkoop wel tevreden geweest over de Eos.
      Tot op heden ben ik ook tevreden, al was er wel nog wat onderhoud dat uitgesteld was door de vorige eigenaar maar dat wist ik en heb dit na de aankoop meteen gedaan( olie en filters).

Tip let op dat de dak constructie zonder kraken of haperen open gaat.
      Iedere Eos heeft wel ergens een pijntje maar de meeste zijn eenvoudig te voorkomen door regelmatig onderhoud.
      Verder is het een VAG auto en zoals iedere auto een beetje geluk miet je hebben.

Verder vind je op dit forum div treads die een mogelijke storing /of oplossing beschrijven.
      Succes.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Hi Marc,

Winston had de zijne te koop staan, maar dat is een 1.4 volgens mij, dus die komt voor jou in in aanmerking.
      Kijk ook goed naar de rubbers in de dak constructie, deze mogen er niet droog uitzien, maar mooi zwart en soepel zijn. Het is namelijk van de belang de rubbers regelmatig te behandelen om ze soepel te houden.

Hopelijk vindt je een leuke,

Groet,
      Jim
    • Hoi en welkom op dit forum!

Het gaat je vast lukken een eos te vinden naar jouw smaak... er staan best wel wat te koop maar om aan al je wensen te voldoen is meestal een utopie... Ik heb wel het geluk gehad exact te vinden wat ik wilde, dsg diesel beige leder interieur waren bij ons de belangrijkste eisen... en die hebben we ook kunnen kopen.

Zoekt en gij zult vinden is hier de beste uitspraak denk ik!
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • Hoi Marc en welkom hier op ons forum :happy:

kijk even beneden in de linklijst voor tips.

Zowieso een idee: even de neus in de kofferbak (kijk ook onder het reservewiel dan) en ook met de EOS even een wasstraat binnen - een paar druppels zijn dan niet erg op punten waar een harde waterstraal op staat maar het moet zeker niet met bakken naar binnen lopen...

Success met vinden van je nieuwe EOS :thumbup:

groeten

Uwe
    • even een vraag. Vandaag bij een goed onderhouden Eos in Hoenderloo wezen kijken alleen de raamschakelaars hadden de nodig gebruikssporen. Zijn deze makkelijk te verkrijgen?

De auto had de hele nacht in de regen gestaan en was helemaal droog. Ik kan er 18" s-line rotor velgen bij kopen voor een mooie prijs. De inruil van onze eigen viel iets tegen dus nog ff een nachtje slapen
    • Er is een draadje van
      Zie “mijn eos” en dan bij “wat heeft u vandaag aan de eos gedaan” daarin pagina 22
      Bij de eos ook even het tapijt goed indrukken tapijt kan bovenop droog aanvoelen maar als je het indrukt komt er een plas te voorschijn.
      Had kennis van mij in de eos top van tapijt was droog.
      En kijk even onder in de kofferbak naar de pomp of deze op de aansluitingen roestvorming vertoont.

Greets

The post was edited 1 time, last by winston ().

• Marc Vroon wrote:

even een vraag. Vandaag bij een goed onderhouden Eos in Hoenderloo wezen kijken alleen de raamschakelaars hadden de nodig gebruikssporen. Zijn deze makkelijk te verkrijgen?

De auto had de hele nacht in de regen gestaan en was helemaal droog. Ik kan er 18" s-line rotor velgen bij kopen voor een mooie prijs. De inruil van onze eigen viel iets tegen dus nog ff een nachtje slapen
      18” origineel of imitatie?

Raamschakelaars zijn prima te vinden, zowel met als zonder chroom randje
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • De kogel is door de kerk. Vanochtend een Eos gekocht en vrijdag ophalen .

flickr.com/photos/183162632@N0…8166/in/dateposted-public

Er komen 18" audi S-line rotor velgen onder met nieuwe vredesteinbanden

flickr.com/photos/183162632@N0…5291/in/dateposted-public

Nu nog opzoek naar een goede vervangende andriod radio met volume knop ipv touchscreen. Iemand ervaring met Hizpo??

Ben er super blij mee. Iemand nog opzoek naar een motor? Heb een aprilia sl1000 in de aanbieding ;-)
    • Marc Vroon wrote:

De kogel is door de kerk. Vanochtend een Eos gekocht en vrijdag ophalen .

flickr.com/photos/183162632@N0…8166/in/dateposted-public

Er komen 18" audi S-line rotor velgen onder met nieuwe vredesteinbanden

flickr.com/photos/183162632@N0…5291/in/dateposted-public

Nu nog opzoek naar een goede vervangende andriod radio met volume knop ipv touchscreen. Iemand ervaring met Hizpo??

Ben er super blij mee. Iemand nog opzoek naar een motor? Heb een aprilia sl1000 in de aanbieding ;-)
      Gefeliciteerd Marc!
      Vele goede open en dichte kilometers gewenst ermee !

Geen belangstelling voor de Aprilia, ik heb al een BMW. ;)
    • Gisteren mijn eos opgehaald bij het garagebedrijf. Zag hem voor het eerst met de 18" rotors en wat ben ik er blij mee. Helaas gisteren slecht weer, maar wel heel even open kunnen rijden en vandaag ook even een stukje.

Mijn eos

Wat rijdt dit goed zeg. Heb als lease auto een Focus 1.0 ecoboost 3-cil. Maar wat is zo'n ongeblazen 2.0L toch fijn. In alle toeren genoeg koppel.

Van de week de nieuwe radio en camera inbouwen. Komende maanden eens verdiepen in lak herstel. Er zitten wat plekjes rondom de auto die ik bij wil werken.

Super blij en zal zeer regelmatig hier te vinden zijn.

Groeten Marc
    • Marc Vroon wrote:

Gisteren mijn eos opgehaald bij het garagebedrijf. Zag hem voor het eerst met de 18" rotors en wat ben ik er blij mee. Helaas gisteren slecht weer, maar wel heel even open kunnen rijden en vandaag ook even een stukje.

Mijn eos

Wat rijdt dit goed zeg. Heb als lease auto een Focus 1.0 ecoboost 3-cil. Maar wat is zo'n ongeblazen 2.0L toch fijn. In alle toeren genoeg koppel.

Van de week de nieuwe radio en camera inbouwen. Komende maanden eens verdiepen in lak herstel. Er zitten wat plekjes rondom de auto die ik bij wil werken.

Super blij en zal zeer regelmatig hier te vinden zijn.

Groeten Marc
      wat voor camera heb je liggen ?
      Moet de mijne ook nog doen eigenlijk