2e hands EOS met VEEL KM'S

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • 2e hands EOS met VEEL KM'S

      Beste Eos liefhebbers,

      Mijn oog valt nu al een tijdje op de EOS.
      Ben helemaal weg van het model en gezien mijn huidige auto op zijn laatste poten staat wordt het tijd voor een nieuwe aanschaf.

      IK heb aardig wat 2e hands sites afgespeurd en mijn oog is gevallen op een zeer mooie Eos uit 2007 (die binnen mijn budget valt 4000-4500. wellicht hoger maar dat wordt dan weer iets langer sparen).

      Volkswagen Eos 2.0-16v FSI 150 pk
      Prijs: 3999,-
      KM stand: 217.615 KM
      Bouwjaar: 2007
      Dealer onderhouden, NAP en onderhoudshistorie aanwezig
      APK bij aflevering

      Ik heb x-aantal berichten gelezen dat een 2e hands auto met 200.000 plus op de teller nog steeds een goede auto kan zijn.
      Tóch maak ik mij zorgen over de KM-stand. ik rij zelf ongeveer 20.000-25.000 / jaar.

      Is dit (nog) een goede aanwinst of kan ik rekenen op veel onderhoudsbeurten?

      Wil heel graag (deze) Eos, maar als het een ellende wordt, kijk (spaar) ik liever nog ff verder.

      Hoor graag van jullie.
      Alvast bedankt.


      Mvg,
      Ivan
    • Hoi en allereerst welkom!

      Met die afstanden per jaar kan het ook interessant zijn om te kijken naar een TDI aangezien het omslagpunt bij ongeveer 18000 per jaar ligt.
      En de Eos TDI kun je meestal ook vinden voor dat geld en meestal erg goed in de opties.

      Ik zou me niet te druk maken over km standen mits het verklaarbaar is en de auto uiteraard zijn onderhoud heeft gehad. Het blijft VAG groep en die maken best wel goede producten die ook nog duurzaam blijken te zijn.

      Gewoon gaan proef rijden en je gevoel volgen, meestal kun je bij een proefrit al merken of de auto kraakt en piept en of de sporing goed is...
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • Alles slijt natuurlijk, maar de Eos is vrij goed gebouwd, en de 2.0 150 PK staat ook niet bekend als een apert probleemblok.

      Benzine of diesel moet je zelf kiezen, maar vergeet niet dat de diesels in jouw budget Euro 4 of Euro 5 sjoemel zijn. Bovendien zul je een benzine langer door mogen rijden overal ivm milieuzones.

      Ik heb zelf voor een 1.4 TSI gekozen, wetende van distributie-shizzle. Die is bij ons nu ook aan de beurt, maar dan is het wel voorgoed opgelost. Onze 1.4 rij ik met gemiddeld 1 op 15, wat ik helemaal niet gek vind voor een 1400 kilo zware wagen.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von r_bleumer ()

    • Bedankt allemaal voor jullie reacties.

      Zit nog heel erg in dubio...

      Bij de advertentie stond onderhoudsrapport aanwezig, maar de dealer wist mij toch niet veel te vertellen, behalve dat de auto was geimporteerd. (een snelle check geeft aan sinds 2009).
      Hij vertelde wel dat sinds de auto bij hun is ze het onderhoud bij hebben gehouden en NAP aanwezig is. (echter heb ik geen onderhoudsrapport of iets dan ook gekregen).

      Testrit beviel wel, reed heerlijk. Enige wat mij op viel is dat de auto aanzienlijk minder krachtig op trekt als dezelfde auto van een vriendin van mij.
      Die van haar drukt je letterlijk in je stoel als je plankt in je 2/3. Dit is mij niet gelukt met deze… (het verschil is wel 50.000km op de teller... maakt dat iets uit?)
      Ik vroeg hier naar en het enige dat hij kon zeggen is ''omdat de auto misschien een tijd stil heeft gestaan?''.

      Geen kraken, geen piepen, remmen werken goed, airco goed.
      Dak-mechanisme werkte soepel. rubbers voelde soepel aan.
      Ben wel vergeten te vragen wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. (stom, zal ik nog doen als ik terug ga).

      Ik ben best wel een amateur als het gaat om auto's en deze goed te checken.
      Vind de auto zo mooi en fijn, maar ik wil natuurlijk niet opgelicht worden.

      Ik heb een foto toegevoegd van de auto. (1 steenslag plekje op de motorkap en redelijke beschadiging op velgen links en rechtsvoor).
      Dealer gaf aan te willen zakken tot 3850,- (van 4000,-) en er dan een gratis onderhoudsbeurt bij te doen…. (had eigenlijk wel wat meer verwacht, maar goed.)


      Al om al vind ik de auto zeer mooi, maar ben in twijfel mede door mijn onervarenheid.

      Gezien alle informatie wat adviseren jullie mij?

      alvast dank!
      Dateien
    • Hoi, ik had hem even gespot op Marktplaats. Ziet er zeker mooi uit. Het geeft mij wel de indruk dat de vorige eigenaar er netjes mee om is gegaan.
      Alhoewel op foto's veel mooier gemaakt kan worden dan de werkelijkheid.

      blijft een lastige keuze. Hoe dan ook is een auto uit 2007 alweer 12 jaar oud, dus heeft hoe dan ook "ervaring" achter de rug. Ik weet niet of deze motoren bekend staan om bepaalde problemen? je kan ook nog even googlen op problemcar.nl

      gr, Raymond.
      :vw: EOS 1.4 TSI White Night BlueMotion 2012 DynAudio HighLine :cscweiss:
    • Een beetje geluk moet je altijd hebben bij 2ton moet er zeker al een riem vv zijn 180.000 of 10 jaar volgens VAG.
      Hoe dan ook tot 7.000 toeren moet je wel kunnen doortrekken in de 2-3-4versnelling daarboven 7000+gaat hij in zijn begrenzing.
      Maar 10sec tot 100 moet ook bij 200000 zeker nog kunnen.
      Ik zou de kleur van de olie ff controleren die extra gratis beurt bij afl heeft vaak een rare na smaak.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Hij ziet er zeker wel mooi uit! Maar inderdaad, een onderhoudsbeurt zegt mij ook dat er een gat zit in de historie...

      Voor wat betreft de vorige eigenaar moet ook een liefhebber zijn geweest aangezien er Scirocco velgen op zitten als ik me niet vergis... die koop je niet als je geen liefhebber bent als je het mij vraagt en spreekt dan weer in het voordeel van de auto.

      Heb je ook gekeken onder de mat in de kofferbak en het tapijt(niet de mat, maar het onderliggende tapijt) voor even goed ingedrukt ivm vocht?? Zijn best belangrijke dingen als je het mij vraagt...
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • Volgens de gegevens van Finnik zijn er twee echte eigenaren geweest die de auto na import ieder zoon 3 jaar hebben gereden.
      Dat laatste geeft wel aan dat hij waarschijnlijk niet veel problemen heeft veroorzaakt.
      De Velgen lijken zeker op Scirocco of ze ook Oem zijn zul je moeten controleren.(VAG) ingestanst.
      Ps ik heb ze zelf ook en het staat goed.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • Hi Ivan,

      als je met zo een oude auto 20/25 k per jaar gaat rijden, moet je gewoon rekening houden met wat onderhoudskosten.
      Ik heb mijne uit 2011 in 2015 gekocht. 211PK. Daar kan je goed meer doortrekken maar dan moet ik wel met de stuurflippers schakelen of hem in de "S" stand zetten. In "D" is ook deze 211pk wat sloom.
      Ik rijdt ook 25.000 per jaar. Gekocht met 49.000 km nu op 150.000 km.
      Belangrijkste zijn voor jou natuurlijk de distributieriem/ketting. Wanneer zijn die vervangen (incl waterpomp) en hoe soepel gaat het dak.
      Dat zijn beide grote uitgaven. Ik heb mijn dak laten reviseren omdat het op een gegeven moment ging schuren bij het dichtgaan.
      Het onderhoudsinterval van mijn auto is om de 30.000km dus eens per jaar. Ik ga er vanuit dat dit met de 150PK hetzelfde zal zijn.