Joying

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • heeft gewerkt
      TomTom doet het weer. Top !
      blijft wel mompelen dat hij een update heeft, maar ik ben goed in het negeren. :D

      Helemaal perfect is het nog niet, er lijkt toch wat stuk te zijn, want als de dame begint te praten, wat overigens volstrekt onverstaanbaar is, dat stopt de muziek...heel hinderlijk.
      Ook heb ik (nog) geen verbinding met MyDrive, dat is wel gek, maar wellicht herstelt zich dat vanzelf

      maar wel blij dat Tom Tom weer werkt. :thumbsup:

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Jizkid ()

    • Goed dat het terug werkt :thumbup:

      Bij mij kan ze niet meer praten omdat ik het geluid met het schuifbalkje + geluidspreker links onderaan heb afgezet (via .... Menu). Je krijgt dan een blauwe balk met de melding "Sound Off". Muziek wordt nooit onderbroken en dit zowel op de EOS als op de Polo.

      Misschien overbodig maar stel de vraag toch :smt026 => Je hebt toch het MyDrive schuifje op groen (staat standaard OFF) en minstens 15 min een wifi verbinding ?
      Heb je al je getest via mydrive.tomtom.com/nl_be/
    • Patbis schrieb:

      Goed dat het terug werkt :thumbup:

      Bij mij kan ze niet meer praten omdat ik het geluid met het schuifbalkje + geluidspreker links onderaan heb afgezet (via .... Menu). Je krijgt dan een blauwe balk met de melding "Sound Off". Muziek wordt nooit onderbroken en dit zowel op de EOS als op de Polo.
      Ha Patbis,
      Ja dat heb ik nu ook gedaan. Inderdaad wordt de muziek niet meer onderbroken, maar ik krijg nu ook geen waarschuwingen meer voor flitspalen.. Och, ik rijd toch meestal heel rustig, dus moet goed gaan.
      Nou vind ik het in principe niet erg dat de dame wat probeert te zeggen en dat de muziek even stopt, maar waar de muziek vroeger daarna weer verder ging, is dat nu niet meer het geval, ik moet dan eerst weer terug naar de muziek om het te herstarten.

      Patbis schrieb:

      Misschien overbodig maar stel de vraag toch :smt026 => Je hebt toch het MyDrive schuifje op groen (staat standaard OFF) en minstens 15 min een wifi verbinding ?
      Heb je al je getest via mydrive.tomtom.com/nl_be/
      Oi..... :dash: Ik schaam mij diep... het schuifje stond niet op groen..... werkt nu... :rofl:
    • Ondanks ik mijn Tom Tom Go "Subscription" had verlengd tot 9 Oct 2021 wordt mijn account sinds half october niet meer erkend in de oude 1.18.1 versie.
      Na vele contacten met Tom Tom support kreeg ik uiteindelijk de melding dat ze de oude software niet meer supporteren en verwijzen mij naar hun website => "We kunnen niet garanderen dat de app correct functioneert op alle Android™-apparaten met een Intel®-chipset".
      help.tomtom.com/hc/nl-be/artic…-Mobile-app-voor-Android-
      De vraag of ik mijn 12,99€ (licentie per jaar) terug kan krijgen is nog steeds onbeantwoord.

      Dus ben ik opzoek gegaan naar een alternatief en kwam uit bij Sygic (offline kaarten zonder internet verbinding). Werkt perfect op de Joying android 8.1 en 6.1 (iets trager). Ja zelfs die vervelende stem en beeps als je te snel rijd werken nu wel perfect (niet altijd bij Tom Tom). Gelukkig kan je ze beide afzetten. Het leuke is dat Sygic de "traffic' informatie haalt bij Tom Tom en heb maar 13.99€ betaald voor een levenslange licentie (Europe + Traffic + 3 kaart updates per jaar). Je kan de app 7 dagen proberen in "Premium" mode (met live traffic info). Wel wachten toen de 7 dagen om zijn voor je je aangekochte code activeert.
      De fucntie "MyDrive" is er wel niet bij Sygic.
    • Patbis schrieb:

      Dus ben ik opzoek gegaan naar een alternatief en kwam uit bij Sygic (offline kaarten zonder internet verbinding). Werkt perfect op de Joying android 8.1 en 6.1 (iets trager). Ja zelfs die vervelende stem en beeps als je te snel rijd werken nu wel perfect (niet altijd bij Tom Tom). Gelukkig kan je ze beide afzetten. Het leuke is dat Sygic de "traffic' informatie haalt bij Tom Tom en heb maar 13.99€ betaald voor een levenslange licentie (Europe + Traffic + 3 kaart updates per jaar). Je kan de app 7 dagen proberen in "Premium" mode (met live traffic info). Wel wachten toen de 7 dagen om zijn voor je je aangekochte code activeert.
      De fucntie "MyDrive" is er wel niet bij Sygic.
      Ha Patbis,

      Inderdaad ben ik tegen hetzelfde probleem aangelopen.
      Nu Sygic geïnstalleerd. En draai nu in de 7 dagen premium mode. Ziet er op zich goed uit.... MAAR.......

      Ik kan nergens vinden waar ik de kaart in “noord boven” kan instellen. Ik word nu gek van de draaiende kaart op het scherm en niet weten welke kant ik oprijd is voor mij persoonlijk heel frustrerend.
      Kan het bijvoorbeeld zijn dat ik deze instelling niet zie omdat ik nog in de “Probeer” mode zit?

      help !.

      ;(
    • Blij dat je snel antwoord kreeg van Sygic support, spijtig dat de optie "Noord boven" niet beschikbaar is.
      Ik had ook Waze getest maar die kaarten vond ik te slecht maar dacht dat de "lock north up" functie daar wel werkte.
      Ook bij Google maps bestaat die functie (Waze is van Google).

      Persoonlijk vind ik die draaiende kaart niet zo erg of ben ik dat al gewoon. Vind het wel leuk dat wanneer je een afrit moet nemen je plots een paar seconden een beeld van de weg krijgt over het hele scherm.
      Ik neem ook altijd de 2D kaart (tja de jeugd blijkbaar altijd 3D) en daar heb ik ook wel een nadeel ondervonden. Ik zet namelijk de "auto zoom" functie uit en soms bij opstart krijg je een wereldbol te zien. Je moet dan met de + knop inzoomen. Zeer raar.

      Laat maar weten welke oplossing jij hebt gevonden => "There's always room for improvement !!!" :happy:
    • Nu de telecomprovider Telenet in Belgenland bij het One en OneUp abonnement gratis een datakaart geeft was het moment aangekomen om deze in de Joying radio te steken.
      Het verbruik van de datakaart zit mee in het pack van 40 GB per Mobiel gebruiker.
      De radio moest er terug uit omdat ik de GSM antenne niet had aangesloten en natuurlijk om de datakaart er in te steken.
      Je moet er wel eerst voor zorgen dat de datakaart geen PIN code meer vraagt. Dit doe je best op een mobiel telefoon in het SIM menu.
      Ik kan nu mijn favoriete Soul liedjes spelen via de internet radio app 181.fm. Ook Spotify en Youtube werken perfect.
      De Sigyc navigatie krijgt zijn verkeersdata (live stream) onmiddellijk binnen.
      Het is wel zo dat de internet radio kwaliteit iets minder is dan DAB maar je hebt nu veel meer mogelijkheden zonder altijd je Hotspot op je mobiel te moeten opzetten.
      Bovenaan op het scherm heb je een signaalsterkte weergave van de 4G.
      Dateien