Raam bijrijder sluit niet altijd volledig bij afsluiten auto.

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Raam bijrijder sluit niet altijd volledig bij afsluiten auto.

      Bij het afsluiten van de auto blijft het raam van de bijrijder soms in de de stand staat die het heeft als je de auto opent. Het raam zakt dan iets waardoor je de deur op kunt doen. Vandaag zag ik weer dat het raam van de bijrijder in die stand stond na het afsluiten van de auto. Ik heb vervolgens geprobeerd om door het weer te openen en sluiten van de auto met de sleutels op te lossen. Echter, dit raam vertoond dan geen reactie meer en blijft dus in die stand staan. De oplossing is nu (nou ja, niet echt gewenst natuurlijk) dat ik met dat autosleutels de stroom aanzet en het raam weer sluit via de bediening aan die deur. Vervolgens doe het raam van de bijrijder weer mee in het open en sluiten van de auto. Voor mij is het een vaag probleem, omdat het soms gebeurd en dus zeker niet altijd. Mijns inziens heeft er herprogrammeren/resetten van dat raam niet veel geholpen. Iemand nog tips?
    • heb je de ramen al eens afzonderlijk van elkaar ingeleerd?.
      Deze procedure is nodig als er een spannings onderbreking is geweest.
      het is te proberen waard.
      ga als volgt te werk:
      zet de auto op contact en bedien ieder raam afzonderlijk zorg er voor dat ze geheel dicht zijn.
      Je laat een raam zakken en dan houd je deze knop tien tellen langer vast ook al is het raam al omder,dan het raam naar boven en weer de knop tien tellen vasthouden.
      Dit herhaal je bij ieder raam,neem er de tijd voor.(rwee keer tien tellen mag ook).
      De boordcomputer slaat deze gegevens op en eea zou in theorie weer moeten werken.
      succes
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Beste allen, het probleem lijkt nu te zijn opgelost.

      Na de eerste vorst werkte de accu niet meer. Kon de auto dus niet meer starten. Het viel mij op dat het starten sowieso al moeilijk ging het laatste jaar. Ik heb de accu toen ook al laten controleren, maar de garage zei dat er niets aan de hand was....

      Nu zit er een nieuwe in en alles loopt al een zonnetje. Blijkbaar was de spanning zodanig zwak dat op sommige momenten de motortjes van de ramen ed niet de kracht hadden deze netjes af te sluiten en daardoor op een kier bleven staan.


      Weet jullie dit even, en dank voor het meedenken natuurlijk.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Cabrio-Rob ()

    • Hallo
      Nu ik dit lees komt er bij mij ook gelijk een vraagje? Ik heb geregeld als ik de auto op contact zet dat de motoren van de ramen voor beginnen te tikken alsof ze het raam dicht willen maken terwijl ze al dicht zijn maar zodra ik de motor start is het voorbij! Vind het zelf een beetje raar heb al een keer de ramen opnieuw in geleert en meende al dat de accu niet meer best was dus heb voor de winter begon nog een andere accu erin gezet en dit is verder niet meer weggegaan persoonlijk heb ik er ook geen last van maar als er een oplossing voor is waarom zou ik het dan niet repareren toch.

      Gr peter