Angepinnt DIY 'Easy entry': Stoel glijdt/rijdt​ niet naar voren bij omklappen rugleuning

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • DIY 'Easy entry': Stoel glijdt/rijdt​ niet naar voren bij omklappen rugleuning

      Beste Eos'ers,

      Leuk me (sinds een paar dagen) onder medeliefhebbers te begeven!

      Mijn vraag betreft de meerijdersstoel die niet naar voren glijdt/rijdt bij het omklappen rugleuning (om achterin te stappen). Het werkt wel bij de bestuurdersstoel, maar niet bij de passagiersstoel. Wie weet of en hoe dit evt. zelf te verhelpen is.

      Dank en groet!
      Johan
      :eosschwarz: 1.4 TSI 122PK (chip tuned to 150PK) 2009 (modeljaar 2010)

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von johanvdo ()

    • Is te verhelpen als alles maar ligt aan wat het is dat bepaalt de moeilijkheidsgraad.
      Vaak is het een kunststof glijblikje in de rails, of dat er een klem niet goed ingehaakt zit ( is pas aan de orde geweest ergens in de box nieuwe mensen , dus daar even zoeken.
      In het slechtste geval is het de staalkabel welke van de hendel door de stoel naar de ondergeleidermechanisme verloopt.
      Als het goed is zie je op een hoek achter op de stoel aan de onderzijde van de rugleuning lopen aan de achterzijde van de stoel.
      Staat dacht ik voor een golf ook een filmpje op YouTube

      Greets
    • Er kan ook een palletje stuk zijn onderaan je stoel, dan trekt de kabel de vergrendeling niet meer los. Het is een klein 2,5 cm palletje ergens rechtsonder de stoel. Er is ook een draadje van ergens. Ik zal even zoeken.

      Ik heb dat zelf ook gehad. En aan beide kanten moeten vervangen.

      Ja, gevonden, hier staat een draadje erover
      Easy entry deed het niet, gefixt.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Jizkid ()

    • Dan is het onderdeeltje in prijs gestegen. Ik heb m vandaag vervangen voor 1,10€. Was een uurtje prutsen. Ter info:

      1. bekleding onderzijde rugleuning loshalen
      2. plastic klemmetje onder de stoel omhoog drukken. Zilveren einde van de kabel uit het gaatje haken
      3. plastic klemmetje onderaan de stoel losduwen en van de kabel haken.
      4. In omgekeerde volgorde het nieuwe onderdeeltje bevestigen, met de onderzijde om een plaatje onder de stoel, dan de klemmen in het stoelframe drukken.
      5. Zilver stukje weer inhaken, schroef weer in het stoelframe duwen en de rugleuning weer vastklemmen.

      Moeilijk is het niet, en als je niet weet hoe het moet zitten, even de flap van de andere stoel onder de bekleding uithalen, dan kun je in spiegelbeeld zien hoe het moet zitten.
    • r_bleumer schrieb:

      Dan is het onderdeeltje in prijs gestegen. Ik heb m vandaag vervangen voor 1,10€. Was een uurtje prutsen. Ter info:

      1. bekleding onderzijde rugleuning loshalen
      2. plastic klemmetje onder de stoel omhoog drukken. Zilveren einde van de kabel uit het gaatje haken
      3. plastic klemmetje onderaan de stoel losduwen en van de kabel haken.
      4. In omgekeerde volgorde het nieuwe onderdeeltje bevestigen, met de onderzijde om een plaatje onder de stoel, dan de klemmen in het stoelframe drukken.
      5. Zilver stukje weer inhaken, schroef weer in het stoelframe duwen en de rugleuning weer vastklemmen.

      Moeilijk is het niet, en als je niet weet hoe het moet zitten, even de flap van de andere stoel onder de bekleding uithalen, dan kun je in spiegelbeeld zien hoe het moet zitten.
      Zowat 25% prijsstijging !!! Schandalig is het. :whistle:
      Maar dit klusje is goed te doen inderdaad, mooi dat je de acties even op een rijtje gezet hebt.