Aftermarket radio

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Aftermarket radio

Hallo Eos vrienden,

Ik bouwde een Pioneer aftermarket radio in. Nu houd ik een kabeltje over. Iemand een idee wat ik deze niet laten? Er zit een blokje aan de adapter voor de Canbus. Deze kabel past hier op, maar waar moet de jack in ?
      Hoop dat iemand het weet....
      Files
      vriendelijke groeten
      Joppe :eosdunkelblau: :vw: Eos 2.0 - 16V FSI - Navi 2007
    • hmm das jammer. ik denk dat mijn canbus niet connected is.... bij "in zijn achteruit zetten" springt het beeld niet automatisch op reserve camera. ik heb geen stuurwie bediening.
      op het zakje van het cabeltje staat achter het groene draad, canbus. moet de Jack dan in de aux, in de radio ?
      vriendelijke groeten
    • Ik heb een oude Pioneer (AVIC-F910BT). Bij deze gaat de jack achter in de radio. Er zit daar een speciale ingang, "Wired remote input".
      Voor deze radio, om het beeld te laten verspringen naar de camera, moet er een signaal op een van de kabels komen. In mijn geval heb ik hem aan de achteruitrij lamp gekoppeld. Punt is dat het dus niet altijd via Canbus gaat.
      Kabel: Violet/white (REVERSEGEAR SIGNAL INPUT)
      This is connected so that the navigation system can detect
      whether the vehicle is moving forwards or backwards.
      Connect the violet/white lead to the lead whose voltage
      changes when the reverse gear is engaged. Unless
      connected, the sensor may not detect your vehicle
      travelling forward/backward properly, and thus the position
      of your vehicle detected by the sensor may be misaligned
      from the actual position
    • Normaal gesproken tak je de + voor de achteruitrijcamera af van je achteruit rij licht.
      De camera krijgt dan stroom als je hem in zijn achteruit zet.
      De camera heeft normaal een eigen kabelboom die op zijn beurt weer op de after market radio aangesloten wordt.

Mocht er te weinig spanning overblijven voor camera en lamp (merkbaar omdat het video beeld niet goed is)
      Dan heb je de mogelijkheid één extra relai te monteren die dan een tweede (nieuwe) voeding bijv rechtstreeks van je accu schakelt(wel een zekering er tussen zetten).

bijv:
      Op dit relai sluit je de + aan op nr85 die van je achteruit rij licht komt en 86 is dan de massa.
      De nieuwe voeding wordt gemaakt of onderbroken op de overgebleven twee contacten.
      Files
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

The post was edited 2 times, last by Paul eric ().

• r_bleumer wrote:

Nog anders. Die achteruitrij leds zijn pwm (pulse width modulation) aangestuurd. Dat levert voor sommige camera's een onvoldoende stabiel signaal op. Oplossing is vermoedelijk een elco'tje er tussenin zetten, zodat je spanningsvoorziening stabieler wordt.
      goede ideeën allemaal. Ik merk dat ik wat verdwaald raak bij de termen horend bij de electronica.
      De garage bouwde de camera in. Ik de radio, later... nu gaat er een kabeltje in de radio “Rearcam” en ik bemerk dat hij het soms doet als ik hem opzoek in het menu van de radio... hij gaat soms aan maar knippert, stoort en valt af en toe uit. En dus niet aangaat bij in zijn acheruit schakelen. Hij zit gekoppeld aan het acheruitrijd licht. Misschien toch maar even terug naar de garage, maar wel met alle wetenschap van hierboven... dank hiervoor !!
      vriendelijke groeten
    • Ik heb mijn aftermarket camera gewoon aan het achteruitrijlicht gehangen... dat heeft stroom genoeg voor een camera erbij. Omdat het gloeilampjes zijn zijn ze dus ook niet voorzien van pulsmodulatie.

Overigens heb ik (later) het (gloei)mistlampje en (gloei)achteruitrijlampje (scrabblewoord) beiden vervangen door LED lampjes. Geeft veel meer licht!!! En trekt veel minder stroom. Beiden worden niet door de canbus gemonitoord, dus daar krijg je ook geen foutmeldingen van...
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • kwam er achter dat er een paars draadje met het label reverse cam op de kabel zat. De adapter verder op de lijn had ditzelfde kleurtje. Hij gaat nu op cam als ik de auto in reverse zet. Echter knippert en stoort de cam nog steeds. Als ik stil sta valt het mee, maar bij gas geven, sturen enz stoort hij enorm.
      vriendelijke groeten

The post was edited 2 times, last by joppe ().