wat moet je (laten) checken voor afloop van de garantie

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • wat moet je (laten) checken voor afloop van de garantie

      allen, denk even mee:

      wat zou je goed moeten checken om nog aan te laten passen, te laten vervangen of repareren voor afloop van de :vw: garantie?

      een antaal andachtspunten :s18 alvast hier:

      - korrosie op velgen?
      - geluid/ rammel in het dak
      - korrosie onderaan spiegelhouders (zwart plastiek onderaan toont blisters)
      - water in het auto (zijramen, portieren, kofferbak diepste punt)
      - automatische afzenking zijramen bij openen deuren (blijft zijraam achter rubber hangen bij openen?)
      - blisters op deurhendels binnen?
      - slot kofferbak (gaat soepel open en dicht?)
      - gordelhouder aan stoelen (nog goed?)
      - leren stoelen (naden goed?)
      - krassen in lak onderaan achterlichten?
      - vocht in achterlichten?

      graag aanvullen... marcellos, heb je nog tips?

      groeten

      Uwe
    • Re: wat moet je (laten) checken voor afloop van de garantie

      Hoi Uwe,

      A little food for thought. VW heeft op papier een fabrieksgarantie van 1 jaar, maar daarmee houdt je garantie in principe niet op. Lees hiervoor o.a. consuwijzer.nl/Consumententhema_s/garantie?WT.srch=1 en blader ook even door alle aanverwante pagina's (vooral in 'veelgestelde vragen over garantie').

      Met die 1 jaar fabrieksgarantie houdt dus de aansprakelijkheid van de verkoper (dealer) zeker niet op. Dus veel van die punten die je noemt kan je, zij het na heel veel getouwtrek met je dealer, ook makkelijk na afloop van de fabrieksgarantie kosteloos laten repareren.

      Zo heb ik vorige maand nog een laptop van 2 jaar en 2 maanden oud kostenloos en met verwijzing naar de eerder genoemde website, laten repareren door Dynabyte. Een hoop gezeik aan de balie van Dynabyte, maar ze deden het wel. Zeker toen na hun onderzoek bleek dat het memory was overleden.

      Grtz,
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: wat moet je (laten) checken voor afloop van de garantie

      Hoi Rob,

      dank je voor die link. :smt023 Dit is zeker een grote hulp voor iedereen in de discussies met de dealer.

      Een klein verschil tussen wel of niet garantietijd: "...Het voordeel van garantie is dat de bewijslast wordt omgekeerd. Niet u maar de verkoper of fabrikant moet aantonen dat het gebrek aan het product bijvoorbeeld door uw onjuiste gebruik is ontstaan..."

      Maar het is wel goed om te weten dat je altijd weer terug kan gaan naar de dealer in geval van een ondeugdelijk produkt.

      Ernaar kijkend - was in jou geval (of die van je leasemaatschappij) niet al sprake van "Ontbinding koop vanwege onmogelijkheid herstel of vervanging product" ???

      Nog eens dank voor de info! =D>

      groeten

      Uwe
    • Re: wat moet je (laten) checken voor afloop van de garantie

      Ta, volgens mij wel. Ik had m.i. gewoon de leasemaatschappij aansprakelijk moeten stellen voor het niet leveren van een deugdelijk product. Maar ja, dat heb ik niet gedaan. Achteraf gezien maar goed ook, want de auto rijdt weer als een zonnetje en als mijn nieuwe passagiersstoel wordt geplaatst wordt ook meteen de muffe lucht uit mijn auto gehaald en dan is de auto weer als nieuw. Het heeft de afgelopen dagen gezeken van de regen en de auto blijft droog, ook als ik de deur open trek krijg ik geen natte voeten meer. Nu alleen nog een weekje zon, zodat we van 's morgens vroeg tot 's avonds laat met de kap omlaag kunnen rijden :wink:
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Problemen en garantie

      Uwe: bericht verplaatst. Thema was al eerder aan bod zie boven.
      ----------------------------------------
      Hallo allemaal,

      Is het mogelijk een lijstje samen te stellen, waar de meest voorkomende problemen kort worden vermeld, een soort checklist dus, die je kunt nalopen voor dat je garantie verloopt?

      Graag reactie, misschien een apart item in dit forum, eventueel naar bouwjaar.

      p.s., mijn Eos is binnenkort 2 jaar oud.

      Groet,

      Paul
    • Re: Problemen en garantie

      Laten we gewoon beginnen, dan kan het lijstje aangevuld worden.

      1) Versleten of ingedroogde rubbers waardoor lekkage ontstaat.
      2) Erosie aan de spiegelkappen.
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: Problemen en garantie

      Uwe: Bericht verplaatst naar thema "vraag en antwoord"
      ----------------------------------------------
      1) Versleten of ingedroogde rubbers waardoor lekkage ontstaat.
      2) Erosie aan de spiegelkappen.
      3) Water in het de potieren, zicht baar bij het opnen doen na regenachtig weer. (deurrubbers aanpassen)
      4) Rubber stootdopjes links en rechts onder het geopende vliegenscherm boven de voorruit breken af.
    • Re: wat moet je (laten) checken voor afloop van de garantie

      het lijstje nog eens van begin af aan met de genoemde aanvullingen:

      - corrosie op velgen? klik
      - geluid/ rammel in het dak klik
      - corrosie onderaan spiegelhouders (zwart plastiek onderaan toont blisters) klik
      - water in het auto (zijramen, portieren, kofferbak diepste punt) (ook:Water in het de potieren, zicht baar bij het opnen doen na regenachtig weer. (deurrubbers aanpassen) klik en klik
      - automatische afzenking zijramen bij openen deuren (blijft zijraam achter rubber hangen bij openen?) klik
      - blisters op deurhendels binnen?
      - slot kofferbak (gaat soepel open en dicht?)
      - gordelhouder aan stoelen (nog goed?)
      - leren stoelen (naden goed?)
      - krassen in lak onderaan achterlichten?
      - vocht in achterlichten?
      - Versleten of ingedroogde rubbers waardoor lekkage ontstaat.
      - Rubber stootdopjes links en rechts onder het geopende vliegenscherm boven de voorruit breken af.

      groeten

      Uwe

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von uwe ()