Even voorstellen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Even voorstellen

      Goedenavond allen,

      Sinds iets meer dan twee maanden zijn wij ook in het trotse bezit van een EOS. Afgelopen week heb ik mij aangemeld voor dit forum, dus nu ook tijd om even voor te stellen.

      Wij hebben een EOS 2.0 TSI met DSG uit 2010. Ik heb voor nu slechts één foto toegevoegd, omdat het tot nu tot nog niet echt weer geweest is om meer goede foto’s te maken. Op een later moment zal ik zeker nog wat meer afbeeldingen plaatsen.

      Ik heb me aangemeld voor het forum omdat wij helaas nogal wat opstart probleempjes hebben gehad, maar nu vooral nog met een vrij hardnekkige lekkage zitten bij de A-stijl aan de bijrijders kant. Ik heb al veel tips uit de diverse threads over dit onderwerp kunnen halen en vandaag hebben we ook al eea nagelopen adhv de tips en foto’s van anderen. Het lijkt er nu op dat het komt doordat de afvoer rechtsachter niet goed (genoeg) doorloopt. Echter, de kofferbak is zo goed als droog en aan de voorkant lopen ook beide afvoerkanalen (aan de bijrijderskant dus) door (doorgespoeld met water vandaag). De lekkage openbaart zicht bii de A-stijl aansluiting, de dak bekleding daar wordt ook nat en de stoel. Deze week wil ik het achterste kanaal vanaf de wielkast nog goed vuilvrij maken.

      Mocht er iemand nog andere tips hebben dan horen wij dat uiteraard graag :thumbsup: .
      Ook moeten wij nog een flesje Krytox aanschaffen om de rubber rondom eens goed te behandelen op korte termijn.

      Alvast dank en wellicht tot ziens bij een meeting! (Staat er een volgende op de rol? Ik las dacht ik dat de vorige niet door is gegaan in oktober?)

      Dank!
      Laurens Jansen
      Mierlo
      Dateien
    • Welkom op dit forum...
      Er zijn DIV draadjes geschreven over de mogelijke oorzaak van de lekkage aan de A stijl.
      Vragen kan maar het is zeker aan te raden om dit forum eens rustig door te lezen en dan wordt eea al heel vlug veel duidelijker.
      Ook op de dag van vandaag blijft het preventief onderhoud een van de belangrijkste dingen die je als Eos rijder goed geregeld moet hebben,en ook dan kunnen nog steeds problemen ontstaan.
      Alvorens ik heel veel mogelijke oorzaken ga benoemen adviseer ik je(en dan spreek ik uit ervaring)lees lees lees.
      Gr Paul.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Hoi en van mij ook een welkom op het forum! Mooie EOS van een mooi jaar!
      Eigenlijk moet het zo zijn dat de dakrubbers alles al zo afsluiten dat de wegloopknalen niet eens nodig zijn... dat betekent dus dat je moet faan krytoxen en nagagaan of ze misschien ietswat vervormd zijn. Eventueel met wat warme lucht weer goed maken.
      Let je ook ff op dat jouw motor een kleppenketting heeft met mogelijk (oorspronkelijk) een foute kettingspanner? Laat je daar ff goed informeren!
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Goedemiddag ‘Batjes’,

      Onze EOS heeft bij de dealer de bekende reparatie gehad op dat vlak. Ik heb voor de koop definitief gesloten werd eerst met de dealer gebeld waar de auto t/m 2017 in onderhoud is geweest. Zij gaven (een deel van) de onderhoudshistorie prijs, waaronder dat de kop eraf is geweest en een nieuwe kettingspanner is gemonteerd.

      Maar dank voor de tip!

      Zoals gezegd ga ik proberen om ook zo veel als mogelijke zaken te posten over onze ervaringen om zo ook weer anderen op weg te helpen. Voorbeeld: de Koppeling is al vernieuwd en de Megatronic is al gerepareerd... deels onder garantie gelukkig!

      Nu dus de lekkage, dus we zijn langzaam zaken aan het uitsluiten. Morgen Krytox ophalen! De manier waarop de lekkage zich openbaart is bij ons weer net anders dan bij de meeste draadjes, dus daarom goed onderhoud plegen op alle rubers is een belangrijke volgende stap.

      Dank!
    • ha Laurens,

      welkom op het forum.
      Ik ben benieuwd naar de stappen die jij neemt, volgens mij heb ik exact dezelfde lekkage en ik kan er maar niet achterkomen waardoor het komt.
      bij mij wordt ook de dakstijl nat. Ik heb de bekleding losgehaald, hij zit met een pen-gat constructie vastgeklikt, als ik daar kijk dan zie je de onderkant van een rubber kanaal lopen. Die is bij mij kurkdroog, nergens enig teken van lekkage, geen watervlekken', niets.

      ik ben binnen gaan zitten en mijn schoonzoon heeft tientallen liters water op die plek over het dak gegooid......... kwam geen druppel doorheen. Onbegrijpelijk, want als de auto in de regen staat, dan is de dakstijl met regelmaat nat.
      Na mijn laatste schoonmaak/doorspoel acties niet meer met een plas water op de zitting, maar wel nat.
      Als je het achterraam op het dak laat gaan en daar stopt, kun je de gaatjes in de hoeken zien die je door moet spoelen. De leiding komt uit bij de achterwielen achter de schokbreker. Water erin gieten en dan in de rubber kop knijpen achter de schokbreker tot hij door begint te lopen.

      Er wordt weleens gezegd hier op het forum dat je de lipjes van de uitgang weg moet knippen om het doorlopen te verbeteren, maar daar ben ik het niet mee eens want dat maakt het ook mogelijk dat er van onderaf straatvuil in komt en de boel juist verstopt.