Onderhouds/reparatie kosten

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Onderhouds/reparatie kosten

      vandaag de EOS (bj2006) voor APK en kleine beurt naar garage gebracht (geen VW dealer)
      Werd ik zojuist gebeld:
      - voor veer gebroken : advies : beide vervangen voor Monroe veren
      - aandrijfhoes gescheurd: moet vervangen worden
      - achterremblokken vast (rechts): remblokken vervangen
      + kleine beurt (ca. €200)
      + APK (ca.€30 incl afmelden)

      kosten: €1185. :dash: :heulen:

      Is dat niet erg veel?
      Kan iemand van jullie daar iets zinnigs op zeggen?
    • Helaas is het nooit fijn om te horen dat eea mis is aan je auto en kosten komen er altijd aan als de jaren en de nodige km verstrijken.
      Online parts zijn beduidend goedkoper en dat scheelt vaak meer als de helft.
      Als ik zo ff op AUTODOC kijk:
      Gem prijs optie genomen.

      Voor veren €55.00 stuk.
      As hoes: €10.00
      Remblokken:€ 25.00
      Luchtfilter en olie filter samen € 15.00
      Olie € 50.00 5 liter.
      De resterende kosten zijn maakloon.

      Zelf koop ik op AutoDock of EBay als ik eea tenminste vooraf kan plannen en doe het meeste ook zelf( YouTube is één fijne bron van info en gelukkig zijn veel vag auto’s daar op te vinden.

      Als je het zelf niet kunt ben je afhankelijk van een vak garage of handige Harry.
      Zonder gespecificeerd voorbeeld is het moeilijk aan te geven of je de Hoofdprijs hebt betaald.

      Dat twee veren vv worden is uit het oogpunt van veiligheid normaal maar ook aan te bevelen het is best wel een redelijke ingreep en ook arbeidsintensief uiteindelijk rijd hij er wel weer beter door,ps persoonlijk zou ik de schokbrekers meteen ook doen maar ik kan niet in jou beurs kijken.
      Een stofhoes Defect is slijtage en dat komt toch ooit es voor en als de voorveren er uit gaan zijn ze al aardig op weg om ook deze te vv.
      Remmen achter, tja ze kunnen vastlopen als de rubbers op de zuigers stuk zijn gegaan en er roest optreedt dan loopt eea scheef/vast deze zijn met een setje wel weer te makkelijk te herstellen.

      Ik heb zelf ook bj 2006 en heb ook al div onderdelen vv.(soms uit noodzaak maar ook uit hobby).
      Ik wil best een lijstje typen maar dat word al snel een A4 vol.
      Sterkte...
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • Zoals Paul Eric zegt, je bent veel goedkoper uit als je de onderdelen zelf besteld.
      Maar dan moet je wel weten wat je doet, want dat is nog niet zo eenvoudig. E zijn zoveel verschillende voor jouw type auto, dus je moet de juiste codes hebben.
      Tja, daar verdienen de garages aan.

      Ik heb net mijn rechtervoorwiellager en voor rembokjes laten vervangen, € 300.
      Erik.
    • ik snap ook dat de onderdelen slechts een klein deel van de kosten zijn.
      Maar ik heb geen tijd en niet het gereedschap om het zelf te doen.
      Voor een auto van deze leeftijd is dit al snel 25% van z'n waarde ...
      Verder is het een fijne auto dus wegdoen wil ik hem ook niet ...
      Het is een auto op redelijke leeftijd die een rustige oude dag heeft als tweede auto, maar het moet niet te gek worden met de onderhoudskosten ...
    • ik heb het gevoel dat het redelijke prijzen zijn..

      ik ben na de aanschaf bij een VW garage langsgeweest voor een controle. De indicatie was € 4000,- voor alles wat er nog aan moest gebeuren.
      Naar mijn eigen algemene garage gegaan. Die hebben ook alles bekeken, het meeste was gewoon achterstallig onderhoud. Moest wel e.e.a. Aan gebeuren, maar voor €800, was ik klaar. Tot nu toe, 3 jaar verder, geen problemen mee gehad.