Hallo allemaal

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hallo allemaal

      Mijn naam is ad en me aan het voorlichten of een eos wat is.

      Mijn orientatie is op het moment een 1.4 tsi van 160 pk ,bouwjaar 2011 en 160000km ,volledig vag onderhouden.
      of een 2.0 fsi 200pk van 2007. wel onderhouden maar niet meer vag en 130000km.

      Prijsverschil : een dikke 4 mille tussen oud en nieuw model.

      Mijn enige schrik is de distributieketting van de 1.4 tsi. In 2007 ,2008 en nog 2009 zekers nog problematisch soms of toch niet zo onderhoudsvrij als lijkt.

      Desondanks neig naar het nieuwere model ivm dat kinderziektes wel gemodificeerd zijn.

      Ook moet er in de zomer een caravan achter ,jawel ,een mooie witte fendt van 1400kg.

      Hoor al links en rechts goed luisteren naar de motor.

      Zijn er mensen met nog meer ideeen of meningen?? ,hoor het graag.

      Tot horens.
    • Hi Ad,
      Tja, dit zijn altijd van die moeilijke beslissingen.
      De ene heeft 10k per jaar gereden, de andere 20k.
      De distributieketting is een aandachtspunt en ik zou (als je voor de 1.4 gaat, de kosten van deze preventief vervangen, (het is de distributieketting spanner die het probleem geeft) meenemen in het kostenplaatje.
      160 of 200 PK? Dat hangt een beetje af van je rijstijl en van waar je rijdt. Ik rijdt mijn meeste kilometers in de Italiaanse bergen (Dolomieten) en dan heb ik veel aan mijn 211 PK. Dat geeft net die extra power om ook bergopwaarts te kunnen inhalen (uiteraard, geen caravan erachter).
      Persoonlijk vind ik het nieuwe model mooier, maar dat is persoonlijk.
      Een ander punt van aandacht is uiteraard het dak en de rubbers. Wat is de conditie daarvan, zijn die altijd goed onderhouden. Kijk ook even in de achterbak bij de motor voor het dak of het daar kurkdroog is.
      Dat geeft een indicatie.
      Succes en hopelijk tot ziens op dit forum. (want dan heb je er een gekocht!)
    • In 2010/2011 is de verandering gekomen van de kettingspanner. Het hangt er dus om of je het goede nieuwere type hebt (krijgt). Zeker navragen!
      In 2009 zijn er veranderingen gekomen aan de dakrubbers en dus beter geworden kwa afdichting. Maar ja, het kan zijn dat de 2007 auto droger is dan de 2011 versie. Goed nakijken, eventueel ook door de wasstraat rijden tijdens een proefrit (wel ook ff vertellen tegen de verkoper).
      Succes!
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG