Rook onder de motorkap

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Rook onder de motorkap

      Hallo Eos rijders,

      ik heb gewoon een informatief vraagje.
      Vrijdag was ik met mijn Eos aan het rijden en begon de motor te stotteren, het leek er niet op dat hij maar op 3 cilinders liep.
      Ik ben dus langs de weg gestopt en heb de motor uit gezet, op dat moment was er nog geen motorstoring in het display.
      Vervolgens heb ik de motor weer gestart waar de Eos het ook even moeilijk mee had.
      Toen hij weer liep heb ik de motorkap opengemaakt en toen werd ik niet vrolijk er kwam namelijk rook onder de motorkap uit, ook kwam er rook uit de uitlaat en in de auto stonk het naar benzine. Heb toen gelijk besloten naar de garage toe te gaan en gelukkig was er een garage 100 meter verderop. Echter ben ik vergeten te kijken of er vloeistof onder de auto uit was gekomen. Maar mijn vraag is eigenlijk of iemand dit al eens heeft gehad en wat er aan de hand zou kunnen zijn? Natuurlijk is het voor jullie ook gissen maar goed wie weet dat iemand dit ook al eens heeft gehad.
      Qua type heb ik een Eos 2.0 tfsi uit 2009 die ongeveer 144000 heeft gelopen en ingevoerd is vanuit Duitsland.
      laat maar eens horen wat jullie er van denken.

      gr peter
    • Ik weet niet of er nog filters in de leidingen zitten. Let ook eens op jer verbruik. Is dat veel hoger dan zou een filter lek of gescheurd kunnen zijn. Heb ik bij een polo eens meegemaakt. Filter in de leiding vervangen. Stank en lekkage weg. Rook had ik niet. Zoiets zou het kunnen zijn. Is gissen natuurlijk.
      :cscbl:
      Mathieu A.
      Almere, Nederland
      EOS CUP 1.4 TSI okt 2014
    • ik was het vergeten te vragen en nu vind ik mijn rekening toch wel iets aparts op staan! Ze hebben 1 verstuiver vervangen en 4 reparatiesets gebruikt. Naar mijn weten is het maar een 4 cilinder dus waarom 4 reparatiesets. Dus even gebeld maar is gewoon de pakking. Maar qua reinigen ze schijnen die gespoeld te hebben en niet met ultrasoon. Maar gelukkig is nu alles weer in orde en kan ik weer rijden. Wel circa 600 euro lichter voor de hele klus

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von p3t3rtj3 ()