problemem met eos

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • problemem met eos

      Wederom staat mij eos bij de garage, begin er al bijna genoeg van te krijgen.
      mede omdat ze niet luisteren als ik zeg hoe je de cruisecontrol moet maken, na 3 keer kreeg ik gelijk hoor hehe, het is gemaakt.

      maar nu het knokken voor bij banden nog niet verholpen. soms als je achteruit rijd en draait dan lijkt het of bodem eronder uit vliegt.
      of dat je ergens tegen rijd. Hen al paar keer hardverzakking gehad bijna.
      er is al 4 keer naar gekeken ook door eigen garage waar ik normaal kom en ook hun zien zo niets.
      ze hebben al een losse bout gevonden wat het kon zijn. niet dus wel fijn dat die ontdekt is. de wiellager al ingesmeerd. helpt ook niet.
      bij koud weer en of langer stilstaan is het erger. Ja mevrouw nu moeten we wel in de kosten denk ik, sja dat denk ik ook. want nu nog erger het dak lekt, het sijbelde als ketter naar beneden. aan achterkant. Hier ben ik wel echt ziek van. Gelukkig heb ik garantie nog. Maar heb er best hard hoofd in.
      weet niet of ik er nog mee verder durf eerlijk gezegd. en heb al aangegeven dat ik denk over in ruilen zonder kosten en gelijke auto.

      ik ben wel heel benieuwd of iemand hier op forum weet van wie deze auto geweest kan zijn, niet omdat ik boos ben of verhaal wil halen, maar meer om wat kan ik nog verwachten. mijn man denkt namelijk dat het soms ook even niet op trekt alleen met de kick down, nu heb ik daar zelf nog geen last van gehad maar ga de komende tijd veel zelf rijden om te testen. ik denk dat het vertrouwen in auto even beetje weg is. zo jammer want vind verder super fijn rijden.
    • ha Sabine,

      Gekraaak bij achteruitrijden, zou heel goed kunnen zijn wat winston zegt, het losspringen van de remmen. Kan het zijn dat de remmen, handrem dus, misschien te strak staat?

      Wij hebben hier op het forum geen inzicht in waar EOSsen vandaan komen.

      Lekkage bij de achterstijlen komt bijna zeker van een blokkering in de afwatering. Ik heb daar wat foto’s van gemaakt in dit draadje over de afwatering.
      Je ziet daar dat ik in geel gemerkt heb waar een afwateringsgaatje zit wat uitkomt op een t-stukje. Dit slangetje gaat naar beneden en komt uit in de wielkast. Je kunt je voorstellen dat als dit verstopt zit het water niet meer wegloopt en aan de achterkant naar beneden komt.
      Het slangetje watert af in de wielkast, daar zit in de zijkant, een beetje verscholen achter de schokbreker een rubber uitlaatje. Dit slangetje moet heeeeeeeel goed doorgespoeld worden met fris schoon water.
      Alle kans dat in de wielkast dit rubbertje verstopt zit. Door hier in te knijpen terwijl iemand anders water door het gaatje aan de bovenkant spoelt, gaat de boel meestal wel weer lopen.
      Het rubbertje wat er zit in de wielkast is een beetje samengeknepen, maar normaal moet het water er goed door kunnen lopen.
      Er wordt hier op het forum weleens gezegd dat je het samengeknepen stukje eraf kunt knippen zodat het beter doorloopt. Ik ben daar zelf niet voor, het is niet voor niets zo bedacht en voorkomt dat er vuil vanuit de wielkast juist naar binnen komt.
      Ook perslucht kan helpen om het slangetje door te blazen.

      Door de achterkant van de auto even op een krik te zetten komt er meer ruimte daar en kun je er goed bij.
      Het lijkt me van belang om deze afwatering goed te controleren. Sowieso is de afwatering bij deze auto best een dingetje.

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Jizkid ()