Voorstelling nieuw Lid

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Voorstelling nieuw Lid

      Beste Eos vrienden,

      Ik wil me in deze barre en onzekere tijden toch voorstellen als nieuw lid van dit prachtige forum. Vier jaar geleden kreeg ik van een vriend de vraag rond te kijken voor een Eos, al snel kwamen we hier in de regio Maastricht (mijn geboorteplaats) net over de grens in België (waar we ook wonen) twee van deze tijdloze :eossilber: tegen. Een 'standaard' zilverkleurige met stof (2.0TDI, 2006) met vaste trekhaak en een azuurblauwe met beige leder (2.0FSI,2007). Beiden met 200k op de teller. Na een proefrit bleek de zilverkleurige Eos een slechte koppeling te hebben, tegen beter weten in wilde mijn kameraad persé de zilverkleurige Eos en niet de veel mooiere azuurblauwe. Het resultaat was een reparatie van ruim € 800 twee maanden na aankoop en een juridisch gevecht tegen de verkoper. Enfin, hij rijdt er nog steeds met volle tevredenheid in rond en ik werd destijds ook beknabbeld door een 'lichte Eos vibe', zeker de unieke combinatie van het schuifdak in het stalen dak is geweldig, een coupé met schuifdak in de winter en een cabriolet in de zomer, best of both worlds.... afgelopen december vond ik het tijd om zelf eens rond te kijken voor een mooie Eos. Op internet genoeg aanbod, het moest echter een diesel worden, in verband met de kilometers en de duurzaamheid, en last but not least dezelfde wegenbelasting in België als een benzine die doorgaans ook meer verbruikt. In Duitsland, net voor Keulen, zag ik een zwarte Eos staan op internet met een afwijkende combinatie van de lederen bekleding (beige en zwart). Een relatief korte afstand (1 uurtje) van bij mij thuis dus een bezoek was snel geregeld. Tussentijds liet deze Eos mij niet los. Bij aankomst zag ik dat het hier om een 2.0TDI 'Exclusive versie' (2008) ging, standaard verlaagd met zeer fraaie velgen en die zeer fraaie combi van zwart beige leer inclusief beige piping. Aangezien er direct een 'klik' was met de verkoper (een oudere Duitser van rond de 70 die verzamelaar was van alles wat met Volkswagen te maken heeft, onder andere véééél transporters waaronder T2's en T3's) gaf hij mij de sleutel en wat tips over de snelheidscamera's die rijkelijk aanwezig waren in de regio en liet mij alleen mijn gang gaan...Welnu, de auto reed als nieuw (ondanks tellerstand 190k), de controles waren oké en de koop was dan ook snel gesloten na wat onderhandelen. De keuring in België bleek enkel een probleem voor één van de banden: drie banden hadden 235/40R18 95W, en eentje had 98W. Dat mocht dus niet....na aanpassing (peperdure maat ;( )volgde de goedkeuring. De vorige eigenaar heeft er in 2015 een nieuwe Kenwood ingezet met alle moderne snufjes omdat zijn RNS510 uit zijn Eos werd 'gejat' tijdens een moment van onopmerkzaamheid. Opvallend aan deze versie is dat de verwarmde stoelen op alle mogelijke manieren elektrisch verstelbaar zijn, er zit zelfs een knopje bovenaan in de stoel naast de handgreep om de stoel naar voren of achteren te schuiven. Het is inmiddels de lieveling van het gezin, mijn vrouw en dochter rijden er in rond, doch in deze tijden van telewerken en vervoersbeperkingen in België wordt de Eos 'gespaard' en neemt mijn vrouw mijn auto 'van de zaak' naar haar werk (zorgsector) in Maastricht, met zeer strenge grenscontroles by the way...we wachten op betere tijden en wensen iedereen een goede gezondheid toe en voor de getroffenen van het COVID-19 virus een snelle en goede genezing!! :smt039


      Eos2020.png

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Romae ()