Nieuw lid & vraag

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Nieuw lid & vraag

      Dag allemaal,

      Introductie
      Na maanden rustig zoeken ben ik dan eindelijk de de EOS naar mijn smaak & budget tegengekomen.
      Het is een 1.4/122pk/90kw Highline in de Black Oak Brown kleur.
      Het is mijn eerste en heb hiervoor, in mijn ogen, redelijk wat auto’s gehad. Een poging zo uit mijn blote hoofd: Vauxhall Viva, Opel Manta, Nissan (AF II?), BMW 2002, Mini Cooper Special 1000, Opel Ascona 2000, Citroën BX, Toyota carina II, Mazda 626, Nissan Primera, Mazda 6, Golf 5.
      Deze laatste, Golf V 2.0 TDI UIT 2006, is mijn huidige auto en in bezit sinds 2012. Gekocht met 127k aan kilometers, nu op ongeveer 320k kilometers.
      Met mijn huidige leefsituatie kwam een soortgelijke wagen meer in beeld en na veel lezen, kijken en vergelijken vond ik de EOS als beste optie voor mijn wensen. Vandaar.
      Gezien het een redelijk unieke auto is met op zijn beurt specifieke kenmerken, problemen en vragen leek mij dit forum een vanzelfsprekendheid om ieders kijk & mening hierover te lezen.

      Vraag
      Ik krijg de auto in de loop van volgende week. Daarbij komt natuurlijk de onoverkomelijke vraag over verzekeringen.
      Hoe hebben jullie de auto verzekerd (WA, All Risk, anders) en wat is de motivatie om tot die keuze te komen?

      Alvast bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit te lezen.

      Blijf gezond & geniet van de zon!
      :eosbraun: VW EOS 2013 1.4/122pk/90kw Highline -Black Oak Brown- Conti 235/45 R17
    • Hoi en welkom op het forum. Tjeemig wat een waslijst van auto’s!
      Verzekering is natuurlijk helemaal je eigen smaak. Ik heb de EOS all-risk met aangewezen onderdelen en herstelbedrijven door de verzekeringsmaatschappij aangwezen. Ook geen vervangend vervoer e.d. Dat scheelt een hele stlok op een borrel, vandaar. En tjemig wat ben ik daar blij mee :stopping:
      Mijn EOS heb ik niet voor woonwerk of zo nodig, is dus pure luxe :thumbup:
      :eosdunkelblau: 2.0 TSI DSG
    • Bedankt Bartjes!
      Veel van mijn auto’s, vooral in het begin, hadden een korte duur en waren zeker niet prijzig. Je weet hoe dat gaat als je jong ben met een rijbewijs.
      Daarna zijn ze veranderd na gelang de wensen en gezinssamenstelling.
      Nu, na een rustige zoektocht van maanden eentje gevonden die ik helemaal naar mijn smaak is.
      Ik kij mijn ogen uit op dit forum, hoeveel EOS liefhebbers....

      Beste groeten en een enorme hoeveelheid gezondheid voor iedereen in deze bijzondere tijden!
      :eosbraun: VW EOS 2013 1.4/122pk/90kw Highline -Black Oak Brown- Conti 235/45 R17