Aanhaalmomenten draagarm & subframe bouten

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Aanhaalmomenten draagarm & subframe bouten

      Hallo allen,

      Even een korte inleiding hier voor mijn vraag, later wil ik twee wat uitgebreidere 'how-to's maken van de werkzaamheden die we gedaan hebben vorige week.

      Voor de APK van onze EOS 2.0 TSI uit 2010 waren er een twee-tal aandachtspunten:
      1) Handremkabels moesten vernieuwd
      2) Achterste draagarmrubber (van onderste draagarm) was stuk.

      Nu hebben we vorige week meteen aan beide zijden de draagarmrummers vervangen (die in de alu houder). Echter, sinds die tijd komt er een vreemd geluid van de ophanging vandaan. We zijn er inmiddels achter dat dit zeer waarschijnlijk komt door 'versleten' subframebouten. Deze heb ik nieuw besteld, alleen nu is de vraag:

      Kan iemand mij de exacte aanhaalmomenten vertellen van de verschillende subframe bouten? Met name de achterste verticale (M12, dop 18) en die van de draararmrubber houder (M12, dop 18 en dop 17 (kortere).

      Laatste vraag: De how to's van bovenstaande punten, in welke categorie kan ik die het beste plaatsen?
      1) Vervangen handremkabels
      2) Vervangen draagmarmrubbers onderste draagarm (in alu houders).

      Alvast veel dank! :)