Gebroken touwtjes!!

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hoi Jeannette,

      Welkom op het forum. Jammer om te horen dat je zulke problemen hebt, ik zou mij zelf er (ook) helemaal blauw en scheel over ergeren... :s58

      Als ik zo jouw problemen lees, en vooral het stuk dat de dealer zelf ook naar een oplossing moet zoeken, krijg ik het idee dat die dealer misschien maar eens moet toegeven dat dit probleem boven zijn hoofd is gegroeid en er echte deskundigen ingeschakeld moeten worden. Volgens mij moet hij dit via Pon in gang kunnen zetten. Mogelijk hebben ze nu al teveel aan de software zitten prutsen zodat het alleen nog maar van kwaad tot erger gaat. Het lijkt mij eerder een sensor-probleem, danwel storingen op de CAN-bus die alle sensoren en aansturing van de bewegende delen met de boordcomputers verbindt. Een goede techneut kan zulke storingen uit het foutregister van de centrale boordcomputer uitlezen.

      Hopelijk ben je je Eos niet al te lang kwijt door deze problemen, en (minstens net zo belangrijk) zijn daarna alle zorgen de wereld uit! En...wordt het plezier in en met de Eos er niet minder door, dat zou pas écht zonde zijn.


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • Hoi Jeannette,

      Het probleem van jouw EOS is denk ik het zelfde als die van mij, mijn auto is nu 2 weken weg geweest en kreeg van eergisteren telefoon dat hij klaar. Volgens de dealer zou de storing uit mijn rechter raammotor komen (links was al vervangen) ik vroeg ze of ze a.u.b. de auto nog een paar dagen wilde testen voor dat ik hem weer terug krijg. Vandaag belde ze me dat zich geen problemen meer voor doen en ik krijg hem morgen weer. (ja op zondag) Ik ben natuurlijk heel benieuwd of het nu allemaal verholpen is en dat ik nu zorgeloos van mijn auto kan genieten want de start was niet al te best. Mijn auto mocht niet bij mijn dealer gerepareerd worden want het schijnt zo te zijn dat er maar een paar dealers getraind zijn om storingen op te lossen.
      Succes met jou EOS en ik hou jullie op de hoogte.

      Marco
    • Hoi Uwe,

      Beetje late reactie maar het probleem is opgelost en ik begin er weer vertrouwen in te krijgen. Ik heb het dak de laatste dagen goed kunnen testen en alles werkt perfect. Het probleem zat in de rechter portierraammoter en waarschijnlijk gaf die verkeerde signalen door waardoor er steeds iets anders gebeurde. Ik heb me laten vertellen dat er geen draadboom meer in een volkswagen zit maar één enkele , en deze geeft dus alle elektrische bedieningen een puls vanuit dat ene draadje. En als dat signaal niet goed is dan gebeuren er rare dingen :shock: .


      Marco
    • Hoi,


      Eén enkele draad is ook weer wat kort door de bocht, maar inderdaad is de Eos voorzien van een databus waarover de meeste communicatie loopt: de zogenaamde CAN-bus. Op zich een hele vooruitgang vergeleken met steeds maar dikker wordende kabelbomen, maar als er dan inderdaad een verkeerd signaal ontstaat...dan kunnen er gekke dingen gebeuren.

      Maar goed, fijn dat het nu opgelost is!


      Groeten,
      Marco
      EOS ... Goddess of the Dawn, Goddess of the Road ! :c025
    • "Crouze" schrieb:

      Hoi,


      Eén enkele draad is ook weer wat kort door de bocht, maar inderdaad is de Eos voorzien van een databus waarover de meeste communicatie loopt: de zogenaamde CAN-bus. Op zich een hele vooruitgang vergeleken met steeds maar dikker wordende kabelbomen, maar als er dan inderdaad een verkeerd signaal ontstaat...dan kunnen er gekke dingen gebeuren.



      Groeten,
      Marco

      Can-bus zijn 2 draden.
      Low en high met hun eigen aansturingen. en functies.
      Ik ken een geval van iemand met de meest vreemde storingen.
      Na heel lang zoeken bleek een bevestiging 'naald' van de ruit hamer bij de dorpel in de can-bus draad te steken.
      Groeten, Edwin