Voorstellen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hallo allemaal!

      Sinds april 2020 ben ik eigenaar van mijn Volkswagen EOS van 2007. Inmiddels al ruim 11dkm met de auto gereden in de zomer. Kort na aankoop helaas flink wat kosten moeten maken.
      Zo zit er een nieuwe radiator, ABS-pomp en thermostaat op en sinds twee weken rondom nieuwe Hankook All-Season banden. Meteen de canbus laten updaten zodat er een RCD 330 Plus zonder problem in geplaatst kan worden.

      Specificaties van de EOS:
      -2.0 FSI 150PK
      -17-inch LM velgen
      -Rood/bruine lak
      -Xenon adaptief
      -Stoelverwarming
      -Lederen interieur
      -Canbus update

      En vast nog wat leuke opties die ik niet heb opgenoemd. Ben erg blij met de EOS.
      Wel zijn er nog wat minpunten aan de EOS die nog aandacht nodig hebben.

      Aandachtspunten:
      -Kleine lekkage bij sluiting A-stijl bijrijderskant (afvoer voor en achter niet verstopt en afvoer voor nagekeken op lekkages. Blijft lekken bij wasstraat of harde regen)
      -Raam schakelaar voor rechterzijde aan bestuurderskant werkt soms niet goed
      -Mistlamp rechts achter werkt niet ?? (voor zover ik weet is er achter enkel links een mistlamp, bij starten geeft het display aan dat 'Rear right fog light' niet werkt)

      :eosbraun:
      Volkswagen EOS 2.0 FSI 150PK 2007 :eosbraun:
    • Er is maar één mistlamp.
      Ik denk dat het door de update van je canbus komt dat hij denkt dat er twee zijn.

      Vroegâh, wat het volgens mij niet eens toegestaan om 2 mistlampen te hebben. En persoonlijk vind ik het nog steeds hinderlijk omdat het lijkt of iemand permanent aan het remmen is.

      Verder .... Welkom op het forum !!!
      Lekkages hebben we allemaal wel. Bekende plek daar bij de A-stijl. Er is een DIY voor de A-stijl waar bijna alles langskomt.
      De suggestie van Wilma is zonder meer een goede.

      Veel plezier met je EOS.
    • Bedankt voor de reacties!

      @Wilma - heb je advies opgevolgd. Het tuitje schoongemaakt en vervolgens ingesmeerd. Nu wachten op de regen.. \:/

      Het zou door de canbus update kunnen komen. Echter ging het lampje pas enkele weken na de update branden. In eerste instantie was de mistlamp rechtsvoor defect, die heb ik toen vervangen.
      Uiteindelijk zelf nog via VCDS de foutcodes gereset. Komt vrijwel direct weer terug. Zou het zo ook even niet weten. Als de mistlamp achter aanstaat brandt er alleen links de mistlamp zoals het moet.

      Over de raamschakelaars. Volgens mij is er 'vroeger' een kleine lekkage geweest waarbij de schakelaars in de deur nat zijn geworden.
      Als ik de ramen met de 'alle ramen naar beneden'-knop gebruik dan werkt het uitstekend. Wellicht een optie om in te toekomst deze schakelaars te vervangen.

      Tot nu toe staat de EOS nog geen dag stil met dit lekkere weer!
      Volkswagen EOS 2.0 FSI 150PK 2007 :eosbraun: