Nieuwe EOS rijder

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Die hier recent gepost is, is het niet. Ik heb hem via mijn eigen garage elders laten kopen (stond op autoscout) omdat het een prachtexemplaar leek met echt elke denkbare optie die ik leuk vind. 200 pk. Automaat. Een "Wolfsburg Edition", zoals achter op de auto staat, een speciale 'luxe' versie. Hij rijdt super en ondanks alle regen van dit weekend is er geen spoortje van een lek. Goed blijven onderhouden met Krytox begrijp ik. Je moet altijd wat te klagen hebben, en dat is nu de Kenwood DNN9250DAB uit 2015 die erin zin. Wat is dat traag bij de opstart, of doe ik iets verkeerd? Misschien weten jullie dat. Als ik dat niet kan verbeteren, wil ik toch iets met Apple CarPlay binnenkort denk ik. Al heb ik bij deze Kenwood wel een achter- en voorcamera erbij. Weet niet of die voorcamera gaat werken bij iets nieuws.
    • Welkom en heel veel plezier en veilige kilometers in je Eos....enne.....fotoooo's .... een Wolfsburg Edition zeg je? Volgens mij is die er alleen in 2015 geweest....of ik moet het fout hebben.....
      efin,ook als het wat frisser wordt kan je met het zonnetje op je bol makkelijk open rijden..... Windschot achterin en windspoilertje van de voorruit omhoog en de ramen omhoog.....lekker hoor...
    • Heel fijn dat hij goed dicht is. Inderdaad goed bijhouden met Krytox, twee keer per jaar hou ik zelf aan. En zorgen dat de kanalen goed blijven doorlopen.

Zelf heb ik een goedkope kloonradio erin zitten. Beter dan wat er bij mij in zat in ieder geval. Draait op Android en ik gebruik daar TomTom op, een versie die ik niet kan vernieuwen want dan werkt het niet meer. Tja, dat heb je met goedkoop.
      Maar ik heb er ook Apple CarPlay op zitten. Daar heb ik ook een tijdje mee zitten spelen, maar bevalt mij toch niet. Sommige dingen zijn bij mij daarin zeer begrensd, bijvoorbeeld een flitsmeister waar Noord boven niet werkt, en meer van dat soort stomme dingen. Dus ondanks dat ik Apple fan ben, toch weer terug naar Android. :D
    • Hallo, welkom en veel plezier met je aanwinst.

Ik heb mijn console een paar maanden geleden vervangen en hij bevalt erg goed.
      Er is een post in dit forum die dat behandeld, zie HIER.
      Ik gebruik hem met carplay en kan je vertellen dat Flitsmeister prima werkt.

Laat maar weten mocht je verder iets willen weten over het gebruik o.d.

Veel succes met je zoektocht.
      :eosbraun: VW EOS 2013 1.4/122pk/90kw Highline -Black Oak Brown- Conti 235/45 R17
    • Over Wolfsburg Edition: er zit een keurig en origineel ogend plaatje achterop de auto, maar toen ik ging googelen vond ik ook alleen de 2015 versie. Dus hoe dat zit weet ik niet. Ik zal snel een paar foto's plaatsen. Volgens mijn garage -die hem elders voor me kocht- is de auto sowieso van een liefhebber geweest, behalve dat zowat elke denkbare optie er in zit, heeft hij zelf ook extra's aangebracht zoals de velgen of xenon (zeg ik het goed?) koplampen. Die waren niet origineel in de 2007-versie volgens de garage.
    • Ah,mooi....ik heb de mijne ook uit Duitsland gehaald na een lange lange zoektocht omdat ik m met zoveel mogelijk optie's erin wilde..... in ieder geval de optie's die moeilijk naderhand in te bouwen zijn moesten er al zoveel mogelijk in zitten.
      Ook wilde in m Black Oak Dark Brown Metallic hebben omdat ik dat een supermooie kleur vind.
      A.S. zaterdag heb ik een afspraak met een jongen om nog wat ,,verborgen,,optie's via VCDS aan te zetten......
    • Update over een en ander:

Gisteren dacht ik in de buurt van Naarden in een complete overstroming terecht te zijn gekomen, zo hard regende het. Helaas zag ik toen ook druppeltjes op de bijrijdersstoel verschijnen en bleek het lek (-je) te zitten aan de bovenkant van de portierruit. Ook die schuimrand was doorweekt. De auto was twee weken terug behandeld met (naar ik aanneem) Kryton door de garage. Maar jammer vind ik het wel. Al moet wel gezegd worden dat de regen van gisteren werkelijk buitenproportioneel veel en hard was. Ik zal het de komende dagen nog eens aanzien. Maar wat moet ik doen op die specifieke plaats? Is er een ook voor een beginner begrijpelijke link naar de verzorging ter voorkoming van dit soort druppels?

Hier nog de foto van de auto (nummerbord doorgestreept, of is dat niet gebruikelijk?)

En hier het plaatje dat achterop zit met Wolfsburg Edition. Origineel of er later opgeplakt??? Geen idee.

• Oh ja, over het audiosysteem: ik heb er een Pioneer SPH250 in laten zetten, met Apple CarPlay etc. Werkt geweldig. En de prijs is net aan draaglijk (380 euro). Voor wat erin zat krijg ik nog wat terug ook. Degene die hem erin gezet heeft, worstelt echter nog met de juiste instellingen van de voor- en achteruitrijcamera's. Hij hoopt dat zondag echt helemaal goed in te kunnen stellen. En ik met hem!
    • @Robbie: ik dacht al dat het niet origineel was, want ik vond geen 2007-versie op het internet. Maar ach, wtf.

@Patbis: er zat eerder een Kenwood in met een passend frame-pje, dat ging ook gewoon om die Pioneer, het ziet er heel goed uit en het werkt ook prima. Volgens mij heeft mijn (amateur-)monteur de oude DAB-antenne van de Kenwood laten zitten. Werkt prima. Ik kreeg er trouwens ook een gratis bij, die zit nog in het plastic. Mijn monteur had het er wel over dat als hij zondag -eindelijk- die voor- en achteruitcamera's op orde heeft, hij meteen die DAB-antenne zou plaatsen, maar het hoeft niet voor mij, het werkt prima. Ik ben verbaasd over de kwaliteit van die Pioneer en dan vooral Apple CarPlay, whatsapp berichten met je stem, gewoon Hé Siri roepen en gaan met de banaan. Mooi.
    • tweelingen wrote:

Update over een en ander:

Gisteren dacht ik in de buurt van Naarden in een complete overstroming terecht te zijn gekomen, zo hard regende het. Helaas zag ik toen ook druppeltjes op de bijrijdersstoel verschijnen en bleek het lek (-je) te zitten aan de bovenkant van de portierruit. Ook die schuimrand was doorweekt. De auto was twee weken terug behandeld met (naar ik aanneem) Kryton door de garage. Maar jammer vind ik het wel. Al moet wel gezegd worden dat de regen van gisteren werkelijk buitenproportioneel veel en hard was. Ik zal het de komende dagen nog eens aanzien. Maar wat moet ik doen op die specifieke plaats? Is er een ook voor een beginner begrijpelijke link naar de verzorging ter voorkoming van dit soort druppels?

Hier nog de foto van de auto (nummerbord doorgestreept, of is dat niet gebruikelijk?)

En hier het plaatje dat achterop zit met Wolfsburg Edition. Origineel of er later opgeplakt??? Geen idee.

Ha Tweelingen.

Er is een Draadje over onderhoud en krytoxen, dat begint hier op de link Onderhoud en afwatering rubbers. Vanuit dar draadje staan weer links naar de ultieme draad de DIY Afwatering A stijl.

1. Tja het is een cabrio. Onder extreme omstandigheden, dan komen er weleens wat drupjes doorheen.
      2. Als de bekleding van de stijl waar de ruit op sluit nat is, het is bekleding geen schuim, dan loopt er ergens wat over. Als er ergens wat overloopt dan loopt er ergens het water niet weg, of niet snel genoeg weg. Meest voor de hand liggende en meest voorkomende is de afvoer in de A-stijl, zie de link die ik eerder noemde.
      3. Recent heeft Lordy nog wat gevonden wat hij beschreven heeft in de draad Water lekkage nieuwe oplossing .

Als je dat allemaal doorgelezen hebt. Dan heb je denk ik het meeste gezien van waar het kan lekken.

Groet en succes, en natuurlijk als je verdere vragen hebt, gewoon blijven stellen.
      Jim