lekkage na plaatsen nieuwe voorruit...?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • lekkage na plaatsen nieuwe voorruit...?

      Hallo!

      Ik heb een paar weken geleden net voor mijn vakantie een nieuwe voorruit moeten laten plaatsen wegens een barstje door een steentje, de auto heeft vervolgens 2 weken stilgestaan en nu ik deze week weer (ook in de regen) aan het rijden ben, blijkt mijn auto opeens te lekken! Voorheen nergens last van gehad, onlangs zelf nog fanatiek met Krytox aan de slag geweest ter preventie.

      Weet iemand of men bij het vervangen van de ruit iets aan de afwatering zou kunnen beschadigen bijvoorbeeld?
      Ik wil een beetje beslagen ten ijs komen als ik naar het ruitvervangbedrijf terug ga...

      Alvast bedankt voor de evt. antwoorden.

      Hartelijke groet,
      Annette
      :eossilber:
    • Nou, de foto's zijn via mn telefoon niet met m'n antwoord meegekomen...

      Hoe dan ook: heb de waterafvoer gecheckt; bijrijderskant loopt keurig door (maar daar lekte hij het meest!) en de bestuurderskant begint al snel weer onder het bovenste stukje van de raamstijl (hoe omschrijf je dat) te lekken.
      De leiding is wel tot vooraan doorgankelijk, net zover als bij de bijrijderskant, heb dit met een flexibele draad gecheckt, maar hij voert geen water af.
      Dus dan denk ik dat ik de afvoer via de onderkant moet benaderen.

      Als jullie tips hebben: graag.

      Ciao, Annette
    • Wederom dank, Paul Eric!!

      Die filmpjes heb ik ook al gezien, heel duidelijk, heb ook al het verhaal van Lordy gelezen. Ook dat ga ik proberen. Hoop dat het morgen een beetje droog weer is, heb helaas geen garage... :|
      Krytox is gedaan, of de slangen gekit zijn: denk t niet. De vorige eigenaar is niet erg actief geweest in t onderhoud van de rubbers dus ik vermoed ook niet dat hij nog verder gegaan is.
      Ik zal t zien.
    • Paul eric schrieb:

      Jammer van de foto’s .
      Nu is de vraag is het dak/rubbers behandeld met krytox en verder zijn de slangannsluitingen in de A stijlen al gekit.
      Hier iets uit YouTube.
      PS veel info staat op YouTube met bijbehorend filmmateriaal.

      Als de dopjes in dit filmpje goed vastzitten aan de leiding erachter dan kun je die leiding ook door persen met heel veel water. Ik heb zelf gemerkt dat het doorragen met een kabeltje niet echt een goed resultaat oplevert.
      Ik gebruik daarvoor een oppompbare planten nevelspuit, als je daar het nevelsproeistukje vanaf haalt blijft er een staafje over dat precies past op dat gaatje van de afvoer.
      Dan jas je daar zo’n 3 liter water onder druk doorheen en dat moet dan ergens bij je voorwiel eruit komen. Door de hoeveelheid water spoelt het hele leidingkje goed schoon.

      En zoals Paul eric al suggereert, als er water tussen het bovenste stukje van de raamstijl en de raamstijl zelf uitkomt, dan is er grote kans dat het dopje niet goed aan het slangetje vastzit.