Gedeeltelijk achterlicht

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Gedeeltelijk achterlicht

      Het vreemde euvel doet zich voor dat wanneer de EOS ontgrendeld wordt na een paar seconden een gedeelte van de linker achterlicht-unit dienst weigert.
      Tijdens het ontgrendelen gaan alle lichten aan. De richtingaanwijzers knipperen oranje en vervolgend licht de kern met de ring er omheen continu rood op. Na een paar seconden gaat bij de linker unit de buitenste ring uit en de kern blijft branden. Wat ik ook probeer die ring is niet meer brandend te krijgen, tenzij ik de auto afsluit en weer open. De oranje richtingaanwijzer blijft wel gewoon functioneren.
      Is er iemand bekend met dit fenomeen en valt dit op te lossen of moet de linker unit vervangen worden?
      Groet Gerrit
    • lijkt eerder op een massa (-j sluiting .
      Linker achterlicht uitnemen.
      Printplaat van het achterlicht bekijken op oxidatie en reinigen indien geoxideerd.
      Kijk ook even of er vocht in je achterlicht zit
      Stekker aansluitingen nazien en reinigen contactspray inspuiten en eventueel indien deze contacten vies waren de stekker met vulcaniserd tape inpakken.
      Eosen hebben wel eens water in de kofferbak wat de stekkers kan oxideren waardoor er onverwacht kermis effect optreed

      greets
    • Ik heb de raad van Winston opgevolgd en de binnenbekleding van de kofferruimte gedeeltelijk verwijderd en de linker unit losgemaakt. Van vocht viel niets te bespeuren. Niet achter de bekleding, niet in de achterlicht unit. :D Vervolgens de gehele unit gedemonteerd, maar geen spoor van corrosie. Toen de contacten gereinigd en met contactspray behandeld, maar ook dat loste het probleem niet op. Uiteindelijk maar een andere unit gekocht en dat bleek de oplossing (via marktplaats). Na het plaatsen van een andere unit functioneert de linker achterlichten unit zoals VW het bedoeld heeft en de politie het graag ziet. :ueberr:

      Groeten Gerrit