Lekkage c stijl en achter bestuurdersstoel

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Lekkage c stijl en achter bestuurdersstoel

      Ook maar even als nieuw onderwerp:
      Beste ervaringsdeskundigen!
      Sinds deze zomer heeft mijn vrouw een Eos uit de lente van 2009 (laat geleverde 2.0 fsi). Ze is er super happy mee en wat avontuur qua deconstructie en lekkages schrok haar niet af ik probeer die nu op te lossen: want inderdaad lekkage! Ik trof druppels aan op de ‘vensterbank’ onder de c stijl. En: een natte voetenbak achter de bestuurdersstoel. Met behulp van dit forum de diagnose snel gesteld, en gezien dat er water stond in de ruimtes waar de dakconstructiebogen ik verdwenen. Ik ben niet zo technisch maar dacht dat het van dat vensterbankje een weg naar binnen vond. Heb wout Bouman de rubbers laten nakijken en de verstopte afvoeren laten fixen, en inderdaad aanzienlijk minder lekkage. Rechts niets meer en links soms nog een grote druppel Zichtbaar bij veel regen. Dak maar weer eens open gezet en trof links in de ruimte waar de boog in gaat toch weer water.....ik snap dat niet zo goed omdat de auto echt beter afgedicht lijkt. Echter, op de vloer achter de bestuurdersstoel blijft het nat...ik wil dat gaan aanpakken, goed laten drogen ook, maar hoe weet ik nou of de oorzaak weg is. Met name ook van die kwestie achter de bestuursstoel. kan het ook iets zijn wat niet met het dak te maken heeft? Ik zag die Duitse beschrijvingen maar ik snap die toch niet geheel...iemand ervaring of tips?
      Bij voorbaat dank als iemand wil reageren!
      groet Van een Eos echtgenoot
    • je kan eens kijken naar de afwatering van de deur
      Aan de onderzijde van de deur de gaatjes vrijmaken.
      Het kan zijn dat bij regen de deur volloopt en het water zich dan een weg naar binnen vindt.
      en check de aansluiting van deurraam op achterzijraam indien deze niet goed aansluit (stellen portierraam ) kan dit ook water achter de stoel veroorzaken .
      Maar uit kader van garantie op reparatie eens met Wout Bouman bellen ?

      greets
    • Wij hebben ook een tijdje last gehad van veel water onder de vloerbekleding achter de passagiersstoel. Toen bleek ons pas dat er veel water bleef staan in de opbergbakken van het dak. Vermoedelijk stroomt dat water bij optrekken of schuin parkeren naar de vloerruimte achter de voorstoelen.
      Sinds ik de bakken droog houd blijft de vloerbekleding ook droog.
    • heb je de DIY afwatering A-stijl gelezen?
      Daar wordt op gegeven moment ook aangegeven hoe de achter afvoer doorgespoeld moet worden.
      Vóór, de A-stijl EN achter, moeten goed door kunnen lopen.
      Als deze niet doorlopen komt er een overdaad aan water in de dakstijl terecht, die volgens mijn eindigt in de bakken waar de armen van het dak in terecht komen.
    • Yizkid, ook dank voor je reactie. Er is bij wout Bouman ook naar de A stijl gekeken meen ik, de afvoer was getaped of zo, maar liep toen denk ik wel gewoon door. Anyhow maar ook iets om in de gaten te houden, want je bent (ten onrechte)geneigd alleen aan de achterkant te denken. Van de week bij een vriend (die wel technisch is met auto’s ) in zijn schuur lekker droog maar eens op onderzoek. Met name om schimmel en luchtjes te voorkomen, zal de boel op de vloer open moeten worden gegooid. Ik zag daar ook foto’s van op dit forum. Mooi platform !
    • Dat dacht ik ook te lezen uit je bericht.

      Zelf heb ik hem opnieuw in de siliconenkit gezet. Alweer een tijdje geleden.
      Maar op dit moment heb ik ook weer wat lekkage. Dus ik moet eigenlijk weer gaan doorspoelen, het vervelende is dat mijn dak maar heel moeizaam open gaat bij temperaturen onder de 10 graden. Dus ik doe hem liever niet open en ik heb ook geen garage.
      Maar hopen op droger weer en we gaan weer volop richting de zomer. :hail: :supz:
    • Heren en dame,
      Even een terugkoppeling over de gedane arbeid op nieuwjaarsdag in de schuur. Het regende enorm die dag, maar binnen nergens lekkage te zien. Wat hebben we gedaan/geconstateerd:
      -gootjes en plekken rond afvoerpunten best vuil. Met een luchtcompressor alles schoongeblazen. Mijn maat liet zien dat t een heel complex afwateringssysteem is met nog meer dan die 2 hoofdafwateringspunten voor en achter. Als t ergens niet goed zit door ophoping van vuil zoekt te water zelf een weg dan.
      -die hoofdafwateringen ook doorgelucht, waren best wel weer vuil. Uiteinden na lezen van bijdragen op dit forum maar niet korter geknipt toch
      -goede hygiëne van de afwatering raadde hij in de eerste plaats aan
      -de kofferbak was gelukkig kurkdroog maar aan de binnenkant van de achterklap condens door denk ik al het water achter de bestuurdersstoel
      -ondanks regenval nog maar weinig water in de “boogbak”
      -zitvlak achterbank eruit gehaald en geconstateerd dat op het plaatwerk op/in zijkant in de hoek (er zit daar een gat waar je dan inkijkt) wat druppels zaten of die vers waren (openen natte dak) durf ik niet te zeggen, maar de hoek van het zitvlak was op die plek ook behoorlijk nat dus denk dat daar het water naar het laagste punt achter de bestuursderstoel en weg vindt. Dat gaat dus via de zijkant onder t plaatwerk van het zitvlak naar beneden. Onder de bank was t overigens droog. Lijkt ook een relatie met die boogbak en of eerdere lekkage aldaar. Een relatie met de dorpel/aansluiting rubbers aldaar vonden we overigens niet
      -door verwijderen zitvlak bank en loshalen twee schroeven van plasticdelen kon je tapijt redelijk wegtrekken om bij isolatiemateriaal te komen: dat bleek echt doorweekt. We hebben t losgescheurd voor wat betreft t voetenbak gedeelte, als t lente is zetten we er nieuw in. Beetje rigoureus misschien maar de Eos wordt met name voor kleine ritjes naar crèche en werk gebruikt en in dit jaar getij is al dat vocht heel irritant aan de binnenkant (beslaan en druppels op ruiten). Hopelijk is t nu minder. Als gezegd het was heel nat.
      -mijn maat (had ooit een 328 cabrio uit 92) was toch wel onder de indruk van t mechaniek (noemde het transformers ) hij zei dat de lekkage ook echt recent was (geen schimmel etc) wat wel kan kloppen wat het was een Duitse 1e eigenaar garagenwagen
      -de accu was leeg na zo veel werk aan t dak (meermalen open en dicht, onderhoudstand lijkt toch ook stroom te kosten?

      Tot zover de follow up, omdat ik zoveel reactie kreeg wilde ik t maar delen, of jullie er wat aan hebben weet ik niet.
      groeten uit Den Haag
    • Hoi EJS,

      kijk eens de plaatjes hier voor de afvoerkanalen achter:

      eos-forum.de/index.php?thread/…&postID=114951#post114951

      eos-forum.de/index.php?thread/…&postID=119762#post119762

      eos-forum.de/index.php?thread/…&postID=276482#post276482

      kans is groot dat de afvoer achter dicht is, dan loopt het hier over. Ga anders ook nog de afvoer onder het schuifdak checken bij open schuifdak

      Groeten

      Uwe