Even voorstellen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Even voorstellen

      Hallo iedereen,

      Mag ik mij even voorstellen,
      Sinds een maand eigenaar van een hele mooie, goed onderhouden zwarte EOS uit 2006.
      Dit is mijn 2e cabrio dus net nieuw met het fenomeen maar wel mijn 1e hardtop. De vorige was een peugeot 306 softtop en heb ik veel plezier aan beleefd.
      De eos bevalt prima alleen ben ik door de vele regen van afgelopen tijd erachter gekomen dat ik n flinke lekkage heb aan de dakstijl aansluiting bestuurderszijde precies boven de stoel. Hiervoor is hij naar de vw dealer geweest. Deze hebben de afvoer kanalen schoon gemaakt en een verstopte doorgespoelt.
      Er werd bij gezegd dat de rubbers versleten zijn en ze vervangen moeten worden, maar ik zie een enkele sporen van slijtage op de rubbers :hmm:
      De lekkage is veel minder maar zeker nog niet verholpen. Vervelend want de linker kant van de stoel is telkens nat. Hier leg ik nu telkens een doek op.

      Ik had mij al wel ietwat verdiept in de eos voor aanschaf en wist al wel van "die speciale dure olie" om de rubbers in te smeren.
      In 1e instantie wist degene die ik daarover sprak toen ik de afspraak maakte niet wat ik bedoelde en uiteindelijk heb ik een rubber behandelings setje gekregen met 3 apart verpakte doekjes erin, op volgorde toe te passen. Nu heb ik hier op het forum al ontdekt dat het de olie Kryton GPL105 betreft.
      Deze gisterenavond meteen bestelt via internet. Ik ga hier eerst eens mee aan de slag om te kijken of het helpt.
      Verder ben ik dik tevreden met mijn nieuwe aanwinst en ga er zeker nog veel plezier aan beleven! :cscsw:

      Tips voor de lekkage op te lossen zijn altijd welkom :D

      Laterrr :c025 Johan van den Berg :eosschwarz:
    • hallo Johan, welkom. Wij hebben EOS bj 2007 en heben ook ervaring met de lekkages gekregen. Via dit forum toch best goed weten op te losen en jou probleem is pas nog uitgebreid aan de orde geweest.
      Met het regematig schoonhouden van alle afwateringskanaaltjes en onderhoud aan de rubbers ben je al een heel eind.
      Succes, Aad en Wilma

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Wilma ()

    • Ha Johan,

      1. Welkom op dit forum.
      2. Je moet de volledige draad: DIY A-stijl (Do It Yourself) lezen. Daarin staat alles, met links naar andere draadjes over deze lekkages. Helemaal uitlezen is het verstandigst omdat in de tijd voortschrijdend inzicht daar optreedt.

      Inderdaad, 2x per jaar minstens moet je Krytox GPL 105 op de rubbers verdelen, het smeert lekker uit, dus een dunne streep kleine druppeltjes op de rubbers doen en dan met vingers, plastic handschoen, of handig doekje uitsmeren. Ik doe het gewoon met mijn vingers en het blijkt niet dodelijk te zijn, ik leef nog.... :D

      Ik ben ook bij VW geweest na aanschaf van mijn EOS. Gevolg er zou voor duizenden aan verspijkerd moeten worden, er mankeerde van alles aan. Naar een andere garage gegaan en dat leverde al een heel ander beeld op.
      Ik zou eerst eens een keer lekker met de rubbers aan de gang gaan en met het krytox.
      En ALS er al iets uitgebreid vervangen zou moeten worden, zou ik naar Wout Bouman toegaan, de expert in EOS daken.

      Veel plezier op het forum
      Jim

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Jizkid ()

    • Hallo Jim,

      Ben dus niet de enigste met t vw dealer verhaal.
      heb daarstraks alle rubbers met de krytox behandeld die ik gisteren binnen heb gekregen want ik hoorde van de vorst die er aan zit te komen van het weekend en volgende week.
      Geen idee wanneer die rubbers voor het laatst behandeld zijn geweest :hmm: maar merkte op weg naar huis meteen het verschil, geen piepende/knarsende rubbers meer over hobbelig wegdek. Als de lekkage nu ook minder wordt ben ik echt helemaal happy :happy:
      En tx voor je link naar de diy, :thumbsup: zal er van het weekend eens voor gaan zitten
      Laterrr :c025