kofferbak / dak

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • kofferbak / dak

      Hallo
      Mijn kofferbak gaat niet open.
      De 2 haken blijven hangen.
      Nu heb ik met behulp van mijn dochter de haken los gekregen zodat de kofferbak weer open gaat.
      Alleen nu heb ik de haken vastgezet zodat ik de kofferbak gewoon open kan doen.
      alleen nu wil mijn dak niet open omdat ik deze haken heb vastgezet.
      Verder werkt alles wel.
      Ramen. deuren, benzineklep en schuif/kanteldak.
      Kan iemand mij vertellen waar die 2 haken voor dienen en hoe ik dit probleem kan oplossen?
    • Hoi als je op YouTube kijkt bij het openen van het dak gaat eerst je schuifdak open dan ontgrendelen de twee haken en gaat je kofferdeksel open maar dan 180 graden tov zoals hij normaal open gaat.
      Nu moet je het probleem zoeken in de bekabeling mogelijk (oxidatie) op je besturingssysteem links in je kofferbak achter de bekleding- of in het slot van de kofferdeksel ook daar zit een stekker die de microswitch aanstuurt die uiteindelijk je ontgrendel motor weer het commando geeft je kofferdeksel te ontgrendelen.
      Dat je dak nu niet meer open gaat is normaal omdat iedere stap in het proces gemonitord word door 13 contacten en twee nu een onlogisch signaal geven.



      Het aantrekken van de achterklep wordt in eerste instantie vanuit het achterslot gestuurd.
      Vaak ontstaat er oxidatie op de stekker bij het slot deze staat nl in verbinding met een microswitch in het slot.
      Een soortgelijk probleem is mij ooit ook overkomen.
      Tip kijk of het achter slot werkt,dit doe je als volgt.
      als je klep open hebt kijk je naar het slot in de pvc kap die er overheen zit zie je een vierkantje deze kun je met een schroevendraaier indrukken.
      Het volgende gebeurt dan!.
      A de aantrekmotor trekt aan.
      Gebeurt dit niet zul je eerst naar het slot moeten kijken deze is te demonteren.

      In je boekje wat bij de Eos hoort zit ook de beschrijving van de noodprocedure hoe je kofferdeksel te ontgrendelen middels een kabel die in/naast het skiluik zit...
      Succes
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()