schuifdak opent niet meer

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • schuifdak opent niet meer

      Helaas sinds vorige week een probleem met het glazen schuifdak. Eén keer drukken op kleine knop gaat het nog stukje open, maar valt dan terug naar bijna dicht, kan het dan met kleine knop omhoog nog wel helemaal sluiten. Openen met kleine knop ingedrukt houden, maakt dat dak hetzelfde kleine stukje opent en vervolgens ratelend geluid.
      Dit forum gecheckt en google en ontdekt dat probleem vaker voorkomt en uiteenlopende redenen kan hebben, zoals kapotte motor/tandwiel/vieze spiralen/dakrubbers, etc. Rubbers trouwens door mijzelf onderhouden met krytox, al mag dat wel weer eens, zal klein jaar geleden zijn geweest dat ik dat voor het laatst deed. Maar goed, aan enkele de rubbers zal het niet liggen, er zal wel meer aan de hand zijn.
      Bij mijn garagebedrijf laten uitlezen gaf "systeemfout" verder geen code of zo.
      Gebeld met autobedrijf Wout Bouman, waarover ik las dat zij expert zijn tav reparatie en onderhoud van de eos-daken. Zij zouden de klus kunnen klaren voor €1650,-. Daarbij zou schuifdak dan gedemonteerd worden en alles langs worden gelopen en hersteld waar nodig. Ik vind dit nogal een smak geld om vooraf overeen te komen, terwijl niet duidelijk is wat er allemaal moet gebeuren. Klus zou sowieso in een dag (of sneller?) geklaard kunnen worden. Zelf ga ik niet aan de slag met het schuifdak - dat lijkt me een te ingewikkeld karwei en daarvoor mis ik de technische vaardigheid en het materiaal. Dus voel ik me nu met de rug tegen de muur staan. €1650,- take it or leave it...
      Goed, ik vraag me dus af of er goedkopere alternatieven zijn. Andere garagebedrijven/forummers die mijn probleem met het schuifdak zouden kunnen fixen voor een redelijke prijs?
    • Ha Ruben,

      Dat ratelende geluid betekent dat het tandwiel door springt. Omdat ergens het dak vastloopt, waarschijnlijk de draad die hem naar achter trekt is ingevreten en loopt vast, het motortje is sterk en blijft draaien dus het tandwiel kan niets anders dan overslaan.

      Ik heb het recent laten doen, bij Wout Bouwman. Dak loopt weer perfect.
      Heb eventueel wel lijstje voor je met wat ze allemaal doen, maar in grote lijnen is het:

      Vervangen motor en tandwiel
      Vervangen kabels en kabelgeleiders.
      Dak demonteren, schoonmaken en volledig alle geleiders in het vet zetten.
      Dak weer monteren en alles afregelen zodat het weer perfect loopt.

      Het is een smak geld. Klopt.
      Ik kan het ook niet zelf, je moet goed weten wat je doet denk ik. Onderdelen zijn aan prijs.
      Voordeel is dat ze enorme ervaring hebben, er zijn geen andere garages met deze ervaring in de daken van de EOS.
      Daarom heb ik voor hen gekozen.

      Groet,
      JIm

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Jizkid ()