Verkoop EOS

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Verkoop EOS

      Hallo lieve EOS-rijders,

      Zoals ik onlangs al in een ander bericht heb gemeld, ging het dak van onze EOS niet meer volledig open. Begin van de week heb ik de auto naar een zeer deskundige garage gebracht. Deze heeft alle elektronica bekeken en doorgemeten. Ook hij heeft hij, met name in de kofferbak de bekleding losgemaakt en gekeken naar de stekkers e.d. Zijn conclusie is voor ons heel vervelend maar om het dak weer op een goede manier te kunnen laten functioneren zou hij een heel groot deel van de bedrading (kabelboometc.) en de elektronica volledig moeten vervangen. Onze EOS, die we sinds juli 2020 in bezit hebben, heeft in het verleden zoveel vochtproblemen gehad dat er teveel schade aan bekabeling, elektronica en techniek (vooral oxidatie) is ontstaan. De garage waar we de EOS hebben gekocht heeft ons dit niet verteld en waarschijnlijk niet geweten(?). Uiteraard is de garantietermijn van 6 maanden al verstreken.
      Het dakprobleem is alleen te herstellen door een zeer prijzige reparatie. Zijn advies is het dan ook om dat niet te doen.

      We hebben er goed over nagedacht maar we hebben geen andere keuze en dus hebben tot onze spijt moeten besluiten om onze mooie EOS niet te laten repareren.

      De vraag is natuurlijk wel wat nu? We willen de EOS toch proberen te verkopen, uiteraard wel door eerlijk te communiceren over het niet goed functionerende dak. Misschien is er wel een technische, handige jongen, een liefhebber die er heil in ziet om zelf zo'n reparatie uit te voeren.

      Dus aan jullie de vraag: kennen jullie of weten jullie mensen die geïnteresseerd zijn in een mooie Volkswagen EOS uit 2006 met ca 110.000 km, wel met een dak wat maar voor de helft open gaat en die onze EOS in de huidige staat, tegen een redelijk bedrag willen overnemen. Ik zou het graag willen horen.

      Met een verdrietige groet :heulen:
      Peter
    • De eos blijft ook zonder werkend dak een mooie auto.
      Voor de juiste prijs zal er zeker een koper te vinden zijn.
      Je kunt hem uiteindelijk ook inruilen op een andere al zul je dan waarschijnlijk minder vangen.
      Reinigen van de geoxideerde stekkers is ook mogelijk en zeker de moeite waard zolang deze alleen geoxideerd zijn en niet weggevreten.

      De gehele kabel boom vervangen zal niet makkelijk gaan en is duur.
      Eerder zou ik de tip van winston volgen maar ipv de gehele kabelboom vv zou ik alleen de stekkers vervangen deze zouden inderdaad uit een sloper kunnen zijn daar afknippen met wat draad er nog aan en dan een op een vervangen/ solderen draad voor draad.
      Succes en sterkte!.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Ha Peter,

      Heel jammer.
      Waar ben je geweest? Bij Wout Bouwman zelf? Er is maar één echte expert over het dak, en dat is Bouwman.

      Eerlijk gezegd vind ik het heel vreemd dat de kabelboom aangetast zou zijn door lekkage. Ook de elektronica wordt niet zomaar aangetast, dan moet het wel echt met regelmaat onder water gestaan hebben, en m.i. zou het dak dan helemaal geen sjoege meer geven.

      Mijn suggestie. Ga nog eens langs bij Bouwman voor een diagnose.

      Groet,
      Jim
    • Hoi Peter,

      wat jammer met de problemen die je hebt.

      Ik zou ook wel aanraden om er nog iemand naar te laten kijken. Ook ik denk niet dat de kabelboom zou moeten worden vervangen. Vaak is het goed droog maken en het verwijderen van de oxidatie al voldoende om zulke problemen op te lossen.

      Ik weet niet waar je woont maar misschien zit er al iemand van dit forum bij jou om de hoek om even mee te kijken?

      Groeten

      Uwe