Trotse nieuwe eigenaar!!

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Trotse nieuwe eigenaar!!

      Goedeavond!

      Zojuist ben ik de trotse eigenaar van een VW EOS 1.6 FSI uit 2007
      Komende zaterdag mag ik hem ophalen!!!

      Ik heb al veel info gevonden op dit forum, ook op Google. Ik lees dat distributieketting niet vervangen hoeft te worden. Klopt dit? De auto die ik gekocht heb heeft 180K gelopen. Ik vind dit wel spannend
      Zijn er mensen met ervaring? De auto krijgt een grote beurt voor de aflevering, wordt dit dan ook gecontroleerd? De dealer is overigens geen VW dealer.

      Was het maar zaterdag!! :eosgrau:

      Groet, Marco
      :eosgrau: VW EOS 2007 1.6 16V FSI
    • Welkom op dit forum, ik zelf rijdt een 2.0 Fsi uit 2006 en die heeft een Riem.
      Bij VW geld het advies vervanging bij 180000 km of Max 10 jaar oud.
      Kettingen zouden lang mee moeten kunnen maar het verleden spreekt voor zich.
      De eerste 1.6 modellen kregen inderdaad een ketting tja ...wat is weidsheid!.
      Vaak is het op tijd vervangen van de pvc geleiders goedkoper en ook voldoende.
      Als verder de timing goed is en er bij de koude start geen ratel van de ketting komt kun je weer een hele tijd verder.

      Vragen voor aflevering of ze hem alsnog willen controleren en dan zelf waakzaam blijven..
      Succes!.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • Hoi Marco,

      er waren inderdaad wel problemen met de ketting in de 1.4 en 2.0 motoren. Je zou met de 1.6 ook een probleem kunnen krijgen maar het hoeft niet. Vervelend is alleen dat als de ketting te lang wordt en die overspringt de kans groot is dat je je motor moet vervangen, en dat is wel prijzig.
      Ik zou tenminste aan de garage vragen om dit te controleren en te documenteren, blijkbaar is het mogelijk om middels VCDS de kettinglengte te checken tegen aanvaardbaar variabel maat. Als de lengte boven het aanvaardbaar maat ligt zou ik de ketting en ketting spanner en rollen wel laten vervangen van je garage.

      Groeten en succes met je aanwinst,

      Uwe
    • Hallo Marco, gefeliciteerd met je EOS. Wij hebben ook een 1.6 FSI uit 2007 maar daar hebben we tot nu toe maar 100.000 km mee gereden en tot nu toe alleen een kapotte aircopomp gehad waarbij een nieuwe riem werd gemonteerd.
      Hij is in onderhoud bij de VW dealer in Maassluis en die kon het aircoprobleem niet vinden waarna we de reparatie tijdens de vakantie hadden!
      Hij rijdt als een zonnetje.
      Veel plezier en veilige kilometers,
      Aad en Wilma.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Wilma ()