Wat gebruiken jullie om de afvoerleidingen schoon te maken?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Wat gebruiken jullie om de afvoerleidingen schoon te maken?

      Dag allemaal,

      Enkele vragen over het schoonmaken van de afvoerleidingen.
      Het lukt mij allemaal wel maar de dingen die ik gebruik zijn het net niet, toetje van waterspuit net te groot en de sonde (of hoe zo’n ding ook heet) om door de afvoerbuisjes te halen is eigenlijk ook te groot.

      Wat gebruiken jullie hiervoor?
      Het allermooiste zou zijn als je kunt vermelden waar je het koopt of hoe je het kunt maken en een foto ervan….

      Beste groeten,

      Ronald.
      :eosbraun: VW EOS 2013 1.4/122pk/90kw Highline -Black Oak Brown- Conti 235/45 R17
    • trechtertje met een slangetje, dacht bij action gehaald.
      En binnenkabel van een remkabel van een fiets met een eindstukje van staal.
      Handremkabel invoeren dan einden door slangetje van trechter slang van trechter in afvoer en dan tijdens ingieten water handremkabel voorzichtig heen en weer halen, dan komt al het vuil echt los bij het doorspoelen.

      greets
    • Dank voor de reacties!

      Ik ben even in de schuur gedoken en kwam daar nog een oude drukspuit tegen. Was wel lek waardoor de druk er niet in bleef. Dat kunnen oplossen en tuitje eraf gewrikt met het resultaat zoals op de foto.

      Hiermee alle door mij bekende afvoer leidingen doorgespoeld en meteen alles schoon gemaakt.
      De reden om dit te doen was omdat de vloer achter de bestuurdersstoel nat was.
      Hieronder een paar vragen en details hierover.
      Opmerking: de foto’s zijn toevallig van de rechterzijde gemaakt

      Vragen,
      -wordt nattigheid achter de bestuurdersstoel veroorzaakt door afvoer E (en automatisch gekoppeld aan C en #1)?
      -Klopt het dat afvoer #1 op #2 uitkomt als het dak in gesloten positie is?

      Details,
      Om alles wat makkelijker door te spoelen heb ik de slang van C losgemaakt. De ene kant ging makkelijker dan de anderen maar het lukte door het klemmetje/ringetje naar de positie als op de foto te schuiven. Dit door een vinger aan blokje A te trekken en met je nagel of een hulpmiddel het ringetje druk uit te oefenen op plaats B. Je kunt voor het gemak de afvoerslang uit klem C halen.
      Hierna voorzichtig de slag uit C trekken met roterende bewegingen.
      Monteren in omgekeerde volgorde.

      Hoor graag wat jullie antwoord is op de vragen en eventuele opmerkingen omtrent mijn acties.

      Ronald.
      Dateien
      :eosbraun: VW EOS 2013 1.4/122pk/90kw Highline -Black Oak Brown- Conti 235/45 R17