Voetruimte verlichting / Ambiance verlichting

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Voetruimte verlichting / Ambiance verlichting

      Beste Eossers,

      in onze EOS (2012) heb ik Ambiance verlichting in de voetenruimte voor en achter aangebracht. nu kan ik de voeding van de interieur verlichting afpakken, maar mooier is om dit van de centrale regel unit af te pakken. Een vorige EOS die ouder was had wel deze verlichting, dus zou deze feature misschien wel al voorzien zijn. Op Youtube ben ik een filmpje tegen gekomen () waar exact het lampen setje van Aliexpress gebruikt werd. dit werd op klem 72 van de C connector op de DCM (?) geen idee waar dat op slaat. Deze C72 klem heb gevonden en zou er op aankunnen sluiten maat ik heb geen idee wat er dan gebeurt. Aangezien er een RNS315 inzit zal er geen menu optie vrij geschakeld hoeven te worden.
      Heeft iemand dit ook gedaan en waar is de voeding vanaf genomen?. Op de interieur verlichting werkt het wel maar gaan ze uit zodra je rijd, en de essentie van de Ambiance verlichting is dat deze gedimd aan blijft tijdens de rit, en feller aan gaat als er een deur open gaat.

      Ik wacht met spanning reacties af :cscweiss:
      PS: Ja wij hebben een witte met zwart dak..

      Groeten, Roboman
      Dateien
      • EOS Side.jpg

        (215,03 kB, 7 mal heruntergeladen, zuletzt: )

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Roboman ()

    • Mijn voetruimte verlichting werkt enkel bij het openen van de deuren. Daarom dat ik het parallel op de interieur verlichting heb aangesloten.
      Indien je permanent voetverlichting wil dan kan je best een 12V verbinding uit de zekeringkast nemen.

      Nr. Designation in the circuit diagramFunction / componentValuePower
      F40Fuse 40 on fuse holder B -SB40-Air conditioning control unit -J301-
      Stationary heating relay -J485-
      --12V when key is on
      F41Fuse 41 on fuse holder B -SB41-Windscreen washer pump -V5---12V when key is on
      F42Fuse 42 on fuse holder B -SB42-Blocking diode 2 -J811-
      Cigarette lighter -U1-
      12-VDC socket -U5-
      20A12V when key is on
    • awesome,

      Dank je wel Patbis. Op de foto heb ik diverse draadbrugjes gezien. Heb je direct op het lampje gesoldeerd? Van de connector werd ik niet veel wijzer. Er is een pin met constante 12V, en de rest schakeld naar - als ik het goed gemeten heb.
      Vandaar de vraag over de aansluiting. Jouw oplossing is inderdaad de enige omdat er bij mij op de regelunit geen voorziening is voor ambiance verlichting. Ik denk erover om d.m.v een schakelingetje be kampjes fel te laten branden bij deur open. Daarna gedimd aan te houden via het licht. Maar moet eerst de deur aan de gang hebben.
      Mocht je nog wat details kunnen leveren dan graag.

      Groeten Roboman
    • Hoi, alles aangesloten. De + heb ik uit de zekering kast gepakt en de geschakelde - vanaf pen 3 op de lichtunit. Dat werkt, inderdaad en de verlichting gaat mee met de binnenverlichting. Maar als ik de auto opslot doe, gaat de verlichting inderdaad netjes uit, maar daarna direct weer aan en blijft aan.. das raar. Ik vermoed dat die pin 3 niet helemaal naar 0 gaat in die situatie. Op welke pen heb jij die aftakking gemaakt, en waar de plus?

      Veul vragen. Ik hoop op jouw antwoord
      Groet
      Rob
    • Hi Rob, Ik heb beide aftakkingen op de printplaat zelf gedaan.
      Binnenverlichting gaat aan bij het openen van de deur en dimt mooi uit bij het sluiten van de deur.
      Beelden zeggen meer dan woorden dus heb gisteren nog extra foto's genomen.

      Voor de andere.
      VW heeft de uitsparingen al standaard voorzien om deze voetverlichting lampen gemakkelijk te plaatsen.
      Bij die van Ali zijn de draden lang genoeg zodat je perfect de aansluiting op de printplaat kan doen
      Dateien
    • Heee Hee, dat is absoluut TOP van je. ik heb de verbinding op pen 3 gemaakt omdat ik uitgemeten had dat die naar 0 gaat als de verlichting aan gaat. Pe Plus had ik dus vanuit het zekeringen kastje genomen. Ik ga jouw aansluitingen ook maken. Helaas komt er tot over 10 dagen niets van, maar daarna ga ik weer aan de slag en laat het weten. Inderdaad de uitsparingen heb ik ook gebruikt, en met een test ziet het er mooi uit. De bedrading van die Ali setjes is netjes afgewerkt en zeker lang genoeg. ik heb de hele kabel weg van de originele stoel bedrading gevolgd.
      Voor mijn Passat heb ik ook een setje besteld, maar daarvoor de set die ze hebben als uitbreiding van de bestaande footwell licht.
      vast erg bedankt voor alle moeite en ik stuur het resultaat naar je als ik klaar ben.

      groeten
      Rob