EOS in de Kop van Noord-Holland

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • EOS in de Kop van Noord-Holland

      Beste Forum leden,

      Na een zoektocht van 4 maanden zijn wij sinds een maand in het bezit van een Volkswagen EOS 1.4 160pk 2010.

      De zoekcriteria waren:
      De zeldzamere 160pk versie (ivm. het hoger trekgewicht van 1500kg (ipv. 1400kg van de 1.4 122pk))
      Afneembare trekhaak
      Lederen interieur
      Geen importauto
      Navigatie

      De EOS is gekocht bij een tellerstand van 127k en zal als 2e auto gebruikt gaan worden.
      En evt. als caravantrekker ingezet worden.
      (we hebben naast de EOS een Soeb Outback 2010 als hoofdtrekker)

      En natuurlijk wat piccies:








      Greetz, Q
      Dateien
      EOS 1.4 160pk 2010

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Mr.Q ()

    • Even een update:
      Zonder problemen een nieuwe APK.

      Had lekkage in de kofferbakruimte en last van vochtige ramen aan de binnenzijde.
      Heb het 3e remlicht gedemonteerd en voorzien van kit.
      Tot nu toe lijken de vochtproblemen opgelost te zijn.

      Heb in december een identieke velgenset (type Le Mans) kunnen schoren die al voorzien zijn met Toyo winterbanden.
      Velgen hebben al wel wat corrosie (onder de blanke lak thv. de gepolijste delen). Echter voor een winterset prima.

      Nu aan het oriënteren voor een flip-achteruitrijcamera. (ben een beetje verwend met de Outback-achteruitrijcamera)
      Een dakmodule van Mods4Cars staat ook op de wenslijst.

      Greetz, Q
      EOS 1.4 160pk 2010


    • Dit jaar voor het eerst met de cabrio op vakantie (Zuid Duitsland/Tjechië) geweest.

      Caravan: Fendt 510TG MTM 1500kg.

      De EOS was qua stabiliteit vergelijkbaar met de Subaru Outback op een cruisesnelheid van 108GPS.
      Daarboven is de combinatie wel wat instabieler, maar niet verontrustend.
      Wel gezorgd voor veel massa in de cabrio: 2 vouwkratten op de achterbank (wel speciaal een leerbescherming gemaakt) en 3 vouwkratten achterin.

      Trekkracht onderin (door de turbo) was zelfs beter dan de ongeblazen Out.
      Handbak is echter wel wat meer werk dan de CVT van de Out.

      Een blijvertje dus.

      Op het vakantie open rijden is toch wel een heerlijke ervaring.

      Greetz, Q

      Oja, de dakmodule van Mods4Cars zit er ook al in. Wat een genot. :happy:
      EOS 1.4 160pk 2010