Vocht/water bij rond de dakpomp

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Vocht/water bij rond de dakpomp

      Beste EOS-rijders,

      Dit weekend zag ik dat er behoorlijk wat water in het deel stond waar de dakpomp zit. Ik had daar al een half jaar vochtzakken bij liggen en die waren ook drijfnat. Ik heb het idee dat dit soort zakken meer vocht aantrekken van buiten dan dat ze het vocht in de auto opnemen. Afijn, ik heb toen verwijderd en door droge dweilen in dat gebied neer te leggen (ook tegen de pomp) wat daarna het meeste water weg. Ik onderhoud overigens elke jaar de verschillende afdichtingsrubbers van de auto. Nu heb ik een paar vragen. 1. Hoe kan voorkomen dat het in de winter (te) vochtig wordt rond de motor. 2. Heeft het gebruik van vochtzakken eigenlijk wel zin? 3. Dat schuimrubber rond de motor neemt ook water op (zie foto), is daar niet een betere oplossing voor?

      Ik zie dat het water de pomp al een beetje heeft aangetast en wil natuurlijk verder gedoe voorkomen. Dus tips zie ik met interesse tegemoet.

      En, oh ja, het olietankje is voor de helft gevuld. Is dat normaal of moet ik die bijvullen.

      Alvast dank voor al jullie antwoorden.

      Rob
      Dateien
      • IMG_4309.jpg

        (153,76 kB, 20 mal heruntergeladen, zuletzt: )
    • Ha Rob,

      Er is een en ander beschreven in dit draadje onder andere.

      Zelf ga ik er vanuit dat het veel optrekkend vocht is. De pomp ligt op het laagste punt dus al het water dat er eventueel in lekt, en het derde remlicht is daar vaak de boosdoener, loopt precies naar de pomp en wordt opgezogen door het schuimrubber.
      Van de zomer helemaal eruit gehaald en enkele dagen laten drogen.
      Toen een CD hoesje onderin gelegd en een stevig stuk vuilniszak om het rubber van de pomp heen gedaan, zodanig dat hij wel in 2 cm nog droog blijft.

      Ik houd nu lekkage heel goed in de gaten en controleer vaak de stand van zaken bij de pomp.

      Jim

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Jizkid ()