Welke maat velgen?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Welke maat velgen?

      Hoi allemaal,

      Het is al een tijdje geleden dat ik me op dit forum heb voorgesteld omdat ik me aan het orrienteren was en op zoek naar aankooptips voor de eos. Begin vorig jaar was mijn zoektocht serieus begonnen. In juli vorig jaar eindelijk een mooi exemplaar op de kop weten te tikken. Een zilvergrijze eos 2.0fsi uit 2006 met nog geen 85.000km op de teller en dealer onderhouden. Met 6 maanden garantie gekocht, en dat bleek helaas ook maar goed ook. Alle punten zijn wel perfect en naar volle tevredenheid onder garantie opgelost. (moet ook eerlijk toegeven dat ik een pietje precies ben) Inmiddels ook diverse dingen zelf gedaan. Ben nu ook overtuigd dat mijn auto weer helemaal in topconditie is.

      Het enige wat nu nog op mijn verlanglijstje staat zijn nieuwe velgen. Heb nu 16"velgen. Rijd wel super lekker maar iets sportievere grotere velgen lijkt me mooier. Echter nu komt mijn vraag aan jullie.
      Dacht eerst dat ik 18" wilde hebben maar een bandenzaak in de buurt raden me dit enigzins af omdat ik dan min of meer op een plank zou rijden. Aangezien hij nu echt heerlijk rijd twijfel ik om naar max 17" te gaan.
      Heeft er iemand eerst 16" gehad en nu 17" of 18"? En hoe bevalt 17 en/of 18"onder de eos? Het is namelijk wel een zware auto.

      Alvast bedankt voor jullie reacties.

      Groet,

      Michel
    • ik heb de standaard meegeleverde 17 inch op de Eos , vind ik persoonlijk het mooiste ook kwa type velg.
      Deze met extra load all wheater banden rijdt dit perfect.
      18 inch staat mogelijk nog dikker maar zal met het gewicht zeker ten koste gaan van comfort.
      Als je zoekt op het forum op velgen is er ook een draadje te vinden over velgen vaak met foto’s zodat je ook kan zien hoe het staat.

      greets
    • Onder mijn EOS uit 2007 liggen 18 inch 8J velgen. Bij aankoop lagen hier 235 40 18 banden op. Aangezien de voorbanden erg slecht waren heb ik nu nieuwe gemonteerd. Tevens vond ik het vervelend dat de snelheidsmeter erg afweek t.o.v. de navigatie. Heb nu 225 45 18 gemonteerd. Rijd ook super en de auto lijkt ook iets zuiniger om te gaan met brandstof. De snelheid op de teller klopt nu bijna met de navigatie.