Na slechts 46.000km moet ik de synchromesh van de 2e versnelling vervangen,omdat deze versleten is. Hij kraakt bij op- en terugschakelen. Dus ik naar de garage met de vraag of dat normaal is na zo weinig kms. Ze keken wel een beetje raar en zijn toen aan het bellen en faxen gegaan met VW Duitsland en tot mijn grote mazzel is materiaal en arbeidsloon 100% coulance!
Synchromesh
Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen
-
-
Hoi Gompie,
dit verhaal klinkt wat vertrouwd
Hoe is het begonnen? Hoe heb je het geconstateerd?
En hoe snel wordt het erger? Ik vraag omdat ik sind kort soms (en alleen soms tot nu toe) wat erg krakend geluid krijg als ik van 1 naar 2 ga.
Leg eens uit,
groeten
Uwe -
Hoe is het nu met het kraken??? Ik heb hetzelfde probleem met mijn bak alleen die van mij heeft zelfs maar 20000km weg. Net VW dealer gebeld geeft aan geen coulance van toepassing?????!!!! ivm bj 2007 echt belachelijk bij Mercedes werd de bak van mijn E320 na 5 jaar nog onder coulance gerepareerd. VW is toch ook een 'groot' merk.
Heeft iemand tips...............of moeten we ons verenigen als 1.
Gr,
Jan-Willem -
Hoi Jan-Willem,
er zijn schakelbakken van VW die dit probleem hebben en dan niet alleen bij de EOS. Bij onze oude EOS zijn die sychroringen van 1,2 en 5 vervangen.
VW doet dit normaal onder coulance, ook omdat het probleem bekend is en ze erkennen dat het foutief materiaal is. Ik weet dat ze in D gewoon de hele schakelbak vervangen, in NL gaan ze de schakelbakken uit elkaar halen en de synchroringen vervangen, tenminste was dat zo bij onze EOS.
Het probleem uit zich door heftig krakend geluid als je schakelt. Het lijkt als of je de koppeling niet hebt ingetrapt tijdens het schakelen.
Dus: vasthoudend blijven bij je dealer, het is een van VW erkend probleem.
Success!
Uwe -
Ben nu in overleg met een andere dealer, wordt vervolgd
-
"jdikmans" schrieb:
Hoe is het nu met het kraken??? Ik heb hetzelfde probleem met mijn bak alleen die van mij heeft zelfs maar 20000km weg. Net VW dealer gebeld geeft aan geen coulance van toepassing?????!!!! ivm bj 2007 echt belachelijk bij Mercedes werd de bak van mijn E320 na 5 jaar nog onder coulance gerepareerd. VW is toch ook een 'groot' merk.
Heeft iemand tips...............of moeten we ons verenigen als 1.
Gr,
Jan-Willem
Beste Jan-Willem,
Zie mail, je hebt mijn telefoonnummer groet JRO -
Hallo
Ik zit ook met dit probleem, bij het schakelen van 1ste naar 2de , of van 3de naar 2de kraakt hij enorm.
1.5 jaar geleden hebben de dealer al eens de olie vervangen door betere (op mijn kosten , geen garantie) (minerale olie door syntetische olie)
Nu spreek ik verder af met de dealer door hetzelfde probleem , en geen tussenkomst van fabriek of dealer (dit is triestig omdat het een gekent probleem is)
Wagen is van 2006 , dus nu 6 jaar oud , en geeft 60.000 km op de teller (wagen is te oud)
Wat zou ik eventueel nog kunnen doen , om toch een aanspraak te kunnen maken op garantie (voor België)
Bedankt
Mvg Steve -
Hoi Steven,
ik denk niet dat je er iets op garantie terug zou krijgen.
Maar nog eens: omdat het een erkend probleem is en je inderdaad ook nog geen hoge tellerstand hebt zou je met coulance mogen rekenen. De hoogde hiervan is wel aan VW om vast te zetten, maar juist met problemen aan de schakelbak is VW wel bereid om veer mee te gaan.
In Duitsland wordt het bak dan vaak in zijn geheel geruild, in Nederland worden mogelijkerwijs, zoals bij ons toen ook, alleen de synchroringen vervangen.
Ga wel met dit verhaal terug naar je dealer, Die zou kontakt moeten nemen met VW (via importeur?)
groeten en success
UweDieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von uwe ()
-
Gisteren was ik eens ff flink aan het gassen en wat me opviel was dat als ik flink in de toeren op of terug schakel naar de 2e versnelling, dat ik ook last het van versleten een synchronisatie ring.
Schrok wel even, maar vooralsnog is het enkel bij hoge toeren.
Mijn vraag is, hoe snel verergert dit? De wagen is uit 2006 en heeft 68k op de teller. Wat kan ik verwachten? Hoe kan ik erger voorkomen?
Bedankt alvast! -
Beste Mac,
Ook ik heb sinds kort een eos uit 2006 (85000km) en heb de laatste tijd ook last van kraken in zn 2! Dit alleen bij de hogere toerentallen. Ben nu met de garage in conflict aangezien zij het kraken tijdens een korte testrit niet konden waarnemen. Nog geen 2 uur later bij een andere garage een second opinion laten doen. Zij constateerde dat de ringen inderdaad niet goed synchroniseren en daardoor kraken..
De zaak ligt nu bij de Bovag en rechtsbijstand in behandeling aangezien de garageverkoper ontkent dat er bovaggarantie zit op de auto.. Wordt vervolgd!
Groet,
DannyVW Eos - 2.0 FSI - 2006 - Import uit Italie -
-
Hallo
Ik ben nu al enkele maanden aan het aandringen voor culance , maar stoot constant op een NEE
Blijkbaar willen ze hem niet in culance nemen door het fabriek
Nu spreekt mijn garage met de manager voor W-Vl , hopelijk kan hij toestemmen , anders weet ik ook niet meer waar ik terecht kan , en zal ik het zelf mogen betalen
Wordt hier ook verder opgevolgt, en hou jullie op de hoogte
MVG STeve -
Bijna 2 maanden verder..
Vandaag de auto laten testen door onafhankeleijke expert (op aandringen van jurist). Deze heeft het probleem met de versnellingsbak inderdaad waargenomen. Conclusie: Auto staat nu in de garage en de ringen worden vervangen (geen geheel nieuwe bak volgens mij). Garagehouder was echter 'not amused' dat hij voor deze kosten moet opdraaien (valt immers onder de garantie). En wil na het verhelpen van deze klacht ook niks meer met ons te maken hebben. Dit terwijl de garantie toch nog enkele maanden loopt. Aan mijn andere klachten (krakende veren, dakrubbers etc.) wil hij dan ook niks meer doen.
To be continued
Groet,
DannyVW Eos - 2.0 FSI - 2006 - Import uit Italie -
Blijven doorgaan zou ik zeggen!2.0TDI DSG - Bj jun/2010 - Individual-uitvoering - leder Nappa zwart/beige - Navi/DVD RNS510 Dynaudio - 18"Samarkand
-
-
Hij zal denken "wie niet waagt, niet wint". Maar als hij je een auto verkoopt met garantie, moet hij zich hier aan houden. Ook al komen de kosten voor hem zwaarder uit.2.0TDI DSG - Bj jun/2010 - Individual-uitvoering - leder Nappa zwart/beige - Navi/DVD RNS510 Dynaudio - 18"Samarkand
-
Wat een debiele reactie van een dealer. In strijd met de garantieregels maar vooral DEBIEL
Sterkte en kom op voor je recht.....
Grz Nico -
Hallo
Ik heb ondertussen mijn wagen kunnen laten repareren onder culance van 50%.
Ben tevreden over de compensatie , en hij schakelt terug als een nieuwe
Bedankt voor de info die ik heb gekregen , en zou zeggen , blijven aandringen
GRs steve -
Goed zo!
Ik hoop voor jou dat het daarmee is opgelost!2.0TDI DSG - Bj jun/2010 - Individual-uitvoering - leder Nappa zwart/beige - Navi/DVD RNS510 Dynaudio - 18"Samarkand -
Mijn Eos is inmiddels 8 jaar oud en heeft nog maar 27.000 km gereden. Bij het terug- en opschakelen naar de tweede versnelling hoorde ik af en toe ook gekraak. Het is net alsof je schakelt zonder het koppelingspedaal in te trappen. Het gebeurt niet vaak maar met een niet warme motor en hoge toeren is er meer kans op 'succes'.
Via het Duitse forum ontdekte ik dat het een typisch VW probleem is die bij bepaalde versnellingsbaktypen voorkomt: synchromesh doet niet wat deze moet doen.
Coulance van VW heb ik niet eens geprobeerd. Wat ik wel heb gedaan bij de laatste onderhoudsbeurt is een tip van het Duitse forum opgevolgd: Nieuwe versnellingsbakolie 75W80 en 2 tubes Liqui Moly versnellingsolie additief van 20 gram in de bak.
Na een paar honderd kilometer begon ik het verschil te merken. Geen gekraak meer!
De garage vertelde dat de olie die uit de versnellingsbak kwam geen metaaldeeltjes bevatte. De synchronmesh is gelukkig niet stuk.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
Teilen
- Facebook 0
- Twitter 0
- Google Plus 0
- Reddit 0