welk navigatie systeem ?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • als ik zou moeten kiezen zou ik voor een met android/apple carplay gaan. dan heb je altijd de laatste kaarten omdat je met google maps kan navigeren. in mijn Eos zit dat nu ook. nadeel is dat het online is, dus kost wat data, maar er zijn eventueel ook apps die offline navigatie aanbieden.
      In mijn Touran zit een rns510, en daar is niks mis mee, maar de laaste kaart update is volgens mij van 2019, en als er een nieuwe uitkomt kost updaten weer geld.
    • De kaarten van VW zijn ook met de nieuwste update altijd gedateerd. Ik heb nog ms310 met navigatie, daarnaast gebruik ik tomtom en flitsmaster op mijn gsm voor de juiste nieuwe route. Vooral in nieuwe wijken erg handig. Als ik zou moeten kiezen zou ik voor Android gaan, let wel op de Android versie, aanbiedingen hebben vaak een oudere versie die je niet kunt updaten. Succes met de keuze.

      M.vr.gr.
      Matje
      :cscbl:
      Mathieu A.
      Almere, Nederland
      EOS CUP 1.4 TSI okt 2014
    • Effe in het forum zoeken op Joying en je zal zien dat er meerdere leden hier zeer tevreden van zijn.
      Wel de speciaal voor VW ontworpen versie nemen. Indien geen knoppen op het stuur neem je best knoppen op de radio voor je veiligheid.
      Heb er nu 3 gekocht (Android 6 EOS, 8 in Polo en 10 in Fabia) en ben nog steeds onder de indruk van die radio's.
      Denk er wel aan dat indien je DAB wil je een nieuwe antenne moet steken wat ik ook al 3 keer heb moeten doen.
      Zoals Tirman al aangaf "nadeel is dat het online is, dus kost wat data" maar kan je oplossen door je mobiel als hotspot te gebruiken of er een Data Simkaart – EUROPA (25€) in te steken. Na 9 maanden zijn de 2 GB nog steeds niet opgebruikt door de Sygic gps software. De kaart updates doe ik via het wifi van thuis.
    • Mijn originele radio veroorzaakte kleine storingen vanwege vocht (?), waardoor ik genoodzaakt was om vorig jaar vlak voor de zomervakantie een andere radio aan te schaffen. :thumbsup:
      Dat vond ik geen ramp want ik wou graag een met CarPlay ondersteuning. Ik heb een 9 inch android aangeschaft bij audiovolt en ben zeer tevreden. CarPlay start op na inpluggen telefoon. Opstarten is soms wat traag maar werkt vervolgens heel goed. Navigatie en muziek via CarPlay is top op een mooi groot scherm. radio werkt overigens ook zonder CarPlay prima.
    • Patbis schrieb:

      Effe in het forum zoeken op Joying en je zal zien dat er meerdere leden hier zeer tevreden van zijn.
      Wel de speciaal voor VW ontworpen versie nemen. Indien geen knoppen op het stuur neem je best knoppen op de radio voor je veiligheid.
      Heb er nu 3 gekocht (Android 6 EOS, 8 in Polo en 10 in Fabia) en ben nog steeds onder de indruk van die radio's.
      Denk er wel aan dat indien je DAB wil je een nieuwe antenne moet steken wat ik ook al 3 keer heb moeten doen.
      Zoals Tirman al aangaf "nadeel is dat het online is, dus kost wat data" maar kan je oplossen door je mobiel als hotspot te gebruiken of er een Data Simkaart – EUROPA (25€) in te steken. Na 9 maanden zijn de 2 GB nog steeds niet opgebruikt door de Sygic gps software. De kaart updates doe ik via het wifi van thuis.

      Er!k schrieb:

      Mijn originele radio veroorzaakte kleine storingen vanwege vocht (?), waardoor ik genoodzaakt was om vorig jaar vlak voor de zomervakantie een andere radio aan te schaffen. :thumbsup:
      Dat vond ik geen ramp want ik wou graag een met CarPlay ondersteuning. Ik heb een 9 inch android aangeschaft bij audiovolt en ben zeer tevreden. CarPlay start op na inpluggen telefoon. Opstarten is soms wat traag maar werkt vervolgens heel goed. Navigatie en muziek via CarPlay is top op een mooi groot scherm. radio werkt overigens ook zonder CarPlay prima.
      ik sluit me bij de opmerkingen van deze heren aan.
      Een Joying Android werkt heel goed.
      Installeren en daarna niets meer aan doen, ik heb een keer een update gedaan, maar toen werkten ineens een aantal zaken niet mee goed, dus weer terug gegaan. Dat is het mooie van Android dat kan gewoon.
      En inderdaad even met een draadje je iPhone koppelen en CarPlay draait uitstekend, recent voorjaar gebruikt in Frankrijk zonder problemen.
      Nadeel van CarPlay is dat dit niet je GPS snelheid weergeeft. Flitsmeister onder Android doet dat wel.
      Met een goede nieuwe installatie, heb je een verse Android en kun je ook vaak wel Tom Tom installeren. Die van mij is te oud en Tom Tom doet het niet meer. Maar och, met CarPlay ben je altijd helemaal up to date en die maken ook gebruik van Tom Tom data zag ik.

      Ik heb ook een 9 inch scherm net als Erik, maar mis af en toe wel de knopjes om even snel het volume in te stellen, op het scherm is dat eigenlijk onhandig.

      Enige nadeel van het scherm is dat als de kap open is en de Zon staat erop, dan kun je hem niet meer zien. :D
    • Bedankt voor alle informatie. Ga nu toch maar effe voor de navigatie over op een los garmin systeem dat als het goed is ook bij zonlicht met de kap open beter zichtbaar is. Wil dit ook gebruiken voor ritten met de caravan achter de EOS. En dan na de vakantie toch wisselen van de radio ne overstap naar een Android systeem. De Garmin kan ik ook in mijn andere auto gebruiken natuurlijk.