TDI motor of turbo kapot

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • TDI motor of turbo kapot

      hoi allemaal,

      afgelopen zondag na een leuke rit door de polder bij Breda ben ik van de weg gedrukt door een nog steeds onbekende wegpiraat… heb uiteraard de eos de berm ingestuurd om een frontale aanrijding te voorkomen.
      Na er weer uit gestuurd te hebben kreeg ik na 30 meter het volgende voor mijn kiezen, hevige rook achter onder de auto vandaan en geen vermogen meer.
      Rustig stationair wat hij wel goed deed met 10 km per uur doorgesukkeld om proberen weer in de bewoonde wereld terecht te komen resulteerde in nog meer rookontwikkeling en een kloppend geluid onder de motorkap vandaan. Na de olievuldop te hebben verwijderd kwam daar ook behoorlijk rook uit dus ik vrees het ergste nu.
      daarna laten afslepen en die heeft de eos naar Eindhoven gebracht waar hij een diagnose moet krijgen.

      Dus mijn vraag aan jullie, wie heeft er verstand van 2.0 TDI motoren en kan mij van de diagnose voorzien?? Liefst uiteraard een vw monteur maar niet noodzakelijk.

      Uitlezen geeft namelijk geen storingen aan behalve 1 defecte gloeibougie… denk niet dat dat de oorzaak zal zijn.

      Ik hoor graag van jullie.

      groet Rieks
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • ik hoop het ook niet dat het zo erg word maar vrees het ergste…

      @'winston’ olie peil kan ik zelf niet checken op het moment aangezien de auto bij het schade bedrijf staat. Dat ik iets geraakt heb is zeker nu, aangezien er een hap van ongeveer 7 cm uit onze nieuwe pirelli banden is rechtsvoor…

      @'uwe' zou jij eens kunnen vragen op onze Duitse zuster forum of iemand daar nog een complete motor heeft (dus met aanbouw delen) die ik kan overnemen? Dan kan ik die erin lepelen en dit achter me laten… en is de eos tenminste weer op pad want kwijt willen we hem zeker niet. Ik vraag het aan jou aangezien mijn Duits niet zo ver ontwikkeld is
      Carpe diëm... en dat in de ruimste zin! :smt024
    • ik ben het met winston eens, de kans om op schadeautos.nl iets te vinden is velemaal groter dan op het duitse forum.
      Een vervangende gebruikte motor te vinden zou eigenlijk geen probleem moeten zijn, immers draaiden die ook in andere VW modellen dan de EOS

      Geen leuk verhaal, heel veel sterkte en success

      groeten

      Uwe