Een Eos ! heel anders na een Volvo station ...

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Een Eos ! heel anders na een Volvo station ...

      Na met veel plezier 3 jaar een Volvo V50 gereden te hebben, begon ik me af te vragen
      waarom ik een station reed terwijl bijv. beide kinders ook allebei een auto rijden.
      Altijd maar zeggen ooit een cabrio te gaan rijden moest maar eens gaan gebeuren
      Een lange studie volgde, o.a. Saab 9-3 cabrio of VW Eos.
      Resultaat; Sinds 24-7 een EOS ! van aug. 2006 (kenteken febr. 2008 ja import Duitsland)
      Shadowblue / Moon rock grey leren bekleding / licht en zicht / Navi
      2.0 FSI 150 PK, hele mooie 18 inch Omanyt velgjes (oeff heel houden nu)

      Tot nu errug veel lol ermee ondanks een kleine lekkage en verloren wielmiddenstuk.

      Ben nogal een knutseltiep dus inmiddels stuur met drie matchroomspaken gemaakt.
      Nog experimenterende met types benzine (Vpower etc) en de "cyclone" uit de Volvo
      passend maken voor de Eos. (moet in slang tussen luchtfilter en inlaatspruitstuk)
      Dat scheelde me precies 10% in gebruik (ipv 1:10 reed ie ineens 1:11 ik bedoel maar)
      en nog soepeler oppakken in versnellingen.
      Dorpelbeschermers besteld en nog wel wat ideetjes in mijn hoofd.

      Groetjes
      Jan Berendsen uit Velp (Gld)
    • Re: Een Eos ! heel anders na een Volvo station ...

      Beste Jan,

      Welkom. Gefeliciteerd en veel plezier met de EOS. Zelf tank ik altijd Shell V-Power. Ik heb toch het idee dat de auto daar soepeler door loopt.

      Mvg,
      Rob
      EOS 2.0 T-FSI | Pearl Black | Vienna Cornsilk-Beige leer | Pack Ambiente Alu | IPod | Windscherm | Licht en Zicht | 18" Chicago velgen | Sportonderstel
    • Re: Een Eos ! heel anders na een Volvo station ...

      Beste Jan,

      leuk om te lezen dat je voor de EOS hebt gekozen.
      Ik rij zakelijk een EOS mijn EOS is ook van augustus 2006 en ben van plan om hem/haar over te nemen in prive. Ik heb alleen geen idee wat dan de marktwaarde moet zijn.
      hoeveel KM staat er op jou auto en dit is een brutale vraag, wat betaal je er dan nog voor.

      Als mijn EOS uit contract loopt is de KM stand 160.000 dit zal januari 2010 zijn behaald.

      Iets heel anders heb je je al opgegeven voor de TulpenTour in 2010 ik zelf heb voor het eerst dit jaar meegedaan en was een leuke dag met 25 EOS'n

      Groet,
      Paul

      PS Ik tank altijd Shell ik heb ook een 2.0 FSI/150 PK en rij gemiddeld 1:13 :smt023 moet wel zeggen dat ik veel grote afstanden rij.
    • Re: Een Eos ! heel anders na een Volvo station ...

      Hoi Rob,

      Ja met V-power loopt ie in ieder geval soepeler, met euro 95 stationair 600 toeren,
      na tanken van V-power direct 800 toeren, na "wennen" van de motor even later 700 toeren
      en niet meer met af en toe een hikje erin zeg maar.
      Volgens mijn mening als amateur is de anti detoneer regeling die niet meer ingrijpt hier de oorzaak van. Met wat beter beheersen van de rechtervoet is verbruik nu 1:11 geworden.
      Volgens mij ook ietsjes beter. Er gebeurd wel degelijk het een en ander.
      Ga na de aankoopservicebeurt (oa cruise control werkt niet) deze week verder met een keer
      in Duitsland tanken (in Nl schijnt V-power 97 octaan te zijn, in duitsland 100 octaan)
      de Eos wilt liefst 98 (maar de dopes in V-power doen ook goed werk m.i.) en meer van dit
      soort uitzoekacties. Geef wel weer een update t.z.t.
      moet denk ik onder een ander topic dan.

      groet
    • Re: Een Eos ! heel anders na een Volvo station ...

      Hallo Paul,

      Mijn Eos is nu richting 45000 aan gereden kilometers.
      Heb er bijna 25000 voor betaald. Vergeet niet dat de gereden km volgens een bepaalde
      verdeelsleutel de dagwaarde doet dalen.
      Kan me herinneren hier ooit op de autotelegraaf site een uitleg over gelezen te hebben.
      Een beetje Google-en helpt wel. Naar mijn mening moet een km stand van 160.000
      een hoop schelen (voor jou) omdat men zo'n 20.000 per jaar als "normaal" ziet.

      Ja, de TulpenTour laat ik nu even voorbij gaan, maar bij een volgende gelegenheid kan
      ik zomaar van de partij zijn. (Inmiddels best in m'n sas met looks en feel van de Eos)
      Inmiddels is mijn verbruik (zie boven) zo'n 1:11 waarbij ik merk dat een rit wat verder
      weg en rustig gereden direct het gemiddelde laat dalen. Een scheurbui precies weer niet
      natuurlijk. de boordcomputer overdrijft klein beetje geeft 1:11 aan bij mijn berekening 1:1085
      maar ach zeurpieten heb je altijd....
      Ga ook nog experimenteren met de "cyclone" en daar verwacht ik ook nog winst te halen.
      ook hier wellicht bij bijbehorend topic t.z.t.

      Groet
    • Re: Een Eos ! heel anders na een Volvo station ...

      "Ferrarist" schrieb:

      Beste Jan,

      Welkom. Gefeliciteerd en veel plezier met de EOS. Zelf tank ik altijd Shell V-Power. Ik heb toch het idee dat de auto daar soepeler door loopt.

      Mvg,
      Rob


      Inmiddels is me wel duidelijk dat Shell's V-power idd. het zuinigst is.
      5 andere merken 98 en zelfs de excellium? (v-power kloon) zijn onzuiniger.
      Hoe 't kan kan 't maar 't scheelt echt gemiddeld iets van 200 a 300 meter op een liter
      dus tot zo'n 15 (ook soepelere) kilometers meer op een volle tank.
    • Re: Een Eos ! heel anders na een Volvo station ...

      Ik dacht eigenlijk dat V-power Octaangehalte 95 heeft in NL... En inderdaad 100 in Duitsland.

      1:11 klinkt wel goed maar gaat echt niet lukken met een Eos V6...

      Aangezien de V6 erg graag 98 wil heb ik het altijd maar bij Euro 98 van Tingo ofzo gehouden. Heb het idee dat 98 mij meer kilometers geeft dan 95.

      Blijft een ingewikkeld verhaal en heeft nog grotendeels te maken met rijstijl. Dus niet teveel de DSG bak in S zetten helpt enorm veel...
    • Re: Een Eos ! heel anders na een Volvo station ...

      "remcokaptein" schrieb:

      Ik dacht eigenlijk dat V-power Octaangehalte 95 heeft in NL... En inderdaad 100 in Duitsland.


      Er wordt aan de pomp vaak op borden 95 genoemd, omdat er wettelijke
      regels voor schijnen te zijn, las ik ergens,
      als je dan binnen vraagt "is da nou 95 klopt dat?"
      Dan krijg je vaak te horen dat 't 97 is bij V-power en 98 bij de plus en excellium etc,
      van de andere merken.
      Probeer maar es uit, wel bij voorkeur aan een manspersoon (ahum) zoiets
      technisch vragen, die interesse toont.

      Ja, ben met je eens dat een V6 een totaal andere motor is en
      ik geloof je als je zegt dat die liever 98 lust.