Nieuwe hier + wat vraagjes

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Nieuwe hier + wat vraagjes

      Hey all,

      Ik ben Lau uit Amsterdam en ik heb zojuist een EOS 2.0 tfsi - 2007 - DSG gekocht met 216.000 op de teller (distributieriem vervangen bij 188K). Dat is behoorlijk wat kilometers maar ik heb gelukkig voor aanschaf een aankoopkeuring laten doen bij een andere (bovag)garage waardoor ik hoop dat het toch een goede aankoop is geweest. Er kwamen een paar puntjes naar boven die nog zijn verholpen zoals brandstofpomppakking (die lekte), airco service en nieuwe banden. De rest was in orde volgens de garage. Nu moet ik zeggen dat hij lekker rijdt en goed schakelt maar ik heb wel wat vragen waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

      1. Als ik in de auto zit en ik heb gereden dan hoor ik door de luchtroosters toch een heel zacht getik als de auto uitstaat. Alsof een ventilator ergens aan het koelen is of een radertje ergens doorloopt. Hebben jullie enig idee?
      2. Kennen jullie een goede betrouwbare garage voor onderhoud in de omgeving van Amsterdam (het liefste ook met ervaring met dakjes zoals die van de Eos)? Ik las over Wout Bouwman in Wijk en Aalburg, maar dichterbij huis zou wel fijn zijn.
      3. Ik heb alles gelezen over Krytox, spoelen en invetten. Hoevaak doen jullie dit per jaar?
      4. Als ik mijn verlichting aanzet dan zie ik nergens een lampje branden in mijn dashboard dat hij aanstaat. Ik kan dit alleen checken door naar de knop zelf te kijken. Is er iets denken jullie kapot in mijn dashboard? Ik heb een afbeelding erbij gedaan hoe mijn knop er exact uitziet. Met ipv een automatic button voor licht een tunnel knop wat volgens mijn de Duitse variant is van automatische verlichting. De verlichting gaat ook gewoon netjes automatisch uit na 10 seconden na uitzetten van de auto. Echter is er dus geen lampjes zichtbaar in het dashboard ook niet van stadsverlichting. Groot licht en mislampen doen het wel gewoon.
      5. Het is een DSG en na 60.000 kilometer wordt er geadviseerd de DSG olie te vervangen. Nu kan ik in de historie niets vinden dat dit is gedaan. De garage had de boordcomputer uitgelezen en geen meldingen gevonden. De DSG schakelt in principe heel soepel, wat adviseren jullie? Toch preventief doen? Of komt er een automatische melding?
      6. Als ik de sleutel uit het contact haal dan gaat mijn bestuurders raam een stukje open, deze sluit weer netjes als ik de auto op slot doe. De passagierskant gaat minder ver open als ik de sleutel uit het contact haal. Klopt dit?

      Mega dank als jullie mij opweg willen helpen.

      Groetjes,

      Lau
      Dateien
    • Even een update want ben al weer wat wijzer en verder.

      1. Als ik in de auto zit en ik heb gereden dan hoor ik door de luchtroosters toch een heel zacht getik als de auto uitstaat. Alsof een ventilator ergens aan het koelen is of een radertje ergens doorloopt. Hebben jullie enig idee?
      Dit blijkt waarschijnlijk de Air Flow Flap te zijn, niet heel duur om te fixen volgens mij. Had hem gereset en toen werd het getik wel wat erger waardoor ik nu bijna zeker weet dat dit het probleem is.

      2. Kennen jullie een goede betrouwbare garage voor onderhoud in de omgeving van Amsterdam (het liefste ook met ervaring met dakjes zoals die van de Eos)? Ik las over Wout Bouwman in Wijk en Aalburg, maar dichterbij huis zou wel fijn zijn.
      Mocht iemand nog een goede garage kennen in Amsterdam en omstreken dan hoor ik het graag. Wilde naar A-Point Volkswagen dealer, had een kapot H7 (kop)lampje en die vertelde doodleuk dat het 175 euro zou kosten omdat de bumper er af zou moeten. Gek verhaal natuurlijk dus na 4 youtube filmpjes het zelf gedaan in 5 minuten. Had ik eerder kunnen bedenken.

      3. Ik heb alles gelezen over Krytox, spoelen en invetten. Hoevaak doen jullie dit per jaar?
      Is goed gegaan en nu om de paar maanden maar even kijken.

      4. Als ik mijn verlichting aanzet dan zie ik nergens een lampje branden in mijn dashboard dat hij aanstaat. Ik kan dit alleen checken door naar de knop zelf te kijken. Is er iets denken jullie kapot in mijn dashboard? Ik heb een afbeelding erbij gedaan hoe mijn knop er exact uitziet. Met ipv een automatic button voor licht een tunnel knop wat volgens mijn de Duitse variant is van automatische verlichting. De verlichting gaat ook gewoon netjes automatisch uit na 10 seconden na uitzetten van de auto. Echter is er dus geen lampjes zichtbaar in het dashboard ook niet van stadsverlichting. Groot licht en mislampen doen het wel gewoon.
      Nog steeds geen lampje, iemand ook deze ervaring?

      5. Het is een DSG en na 60.000 kilometer wordt er geadviseerd de DSG olie te vervangen. Nu kan ik in de historie niets vinden dat dit is gedaan. De garage had de boordcomputer uitgelezen en geen meldingen gevonden. De DSG schakelt in principe heel soepel, wat adviseren jullie? Toch preventief doen? Of komt er een automatische melding?
      Ik ga dit preventief doen

      6. Als ik de sleutel uit het contact haal dan gaat mijn bestuurders raam een stukje open, deze sluit weer netjes als ik de auto op slot doe. De passagierskant gaat minder ver open als ik de sleutel uit het contact haal. Klopt dit?

      Nieuw punt: 7. De auto start niet optimaal, hij start wel maar heeft vaak moeite. Ik vermoed de Accu omdat ik dit meer heb gelezen op het forum. Hopelijk wordt dan punt 6 ook opgelost.
    • Voor punt 4 is het normaal dat er geen icoon oplicht maar wel dat het instrumentenbord wordt verlicht. Bij AliExpress kan je een automatische lichtschakelaar (zonder senordraad) vinden met "kom thuis" funtcie.

      Voor punt 6 kan je de ramen resetten =>

      Voor punt 7 best een nieuwe accu bij aankoop wagen. Je weet het verleden niet. Accu vraagt ook veel bij het openen van het dak en niet alleen bij het starten