motorcompressor bijgeluiden....

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • motorcompressor bijgeluiden....

      Hoi mede eossers en hopelijk meedenkers,
      Mijn Eos 1.4 TSI 160 PK heeft een bijgeluid.... als ik niet te veel gas geef en loslaat maakt (waarschijnlijk) de compressor t geluid twuu twuu twuu en als ik flink gas geeft en overschakel hor een hard afblaas geluid.
      Ik kon de auto na 1 maand bij de VW dealer neerzetten en daar hebben ze er naar gekeken en geconcludeerd dat het waarschijnlijk van de compressor af komt maar er niets aan gedaan want daar is geen tijd voor....???????????
      Nu moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden zodat ze de compressor kunnen uitbouwen. Wel hebben ze gezien dat de compressor waarschijnlijk gereviseerd is omdat de isolatie er af is.(auto is import uit Duitsland,van 1 eigewnaar geweest en door VW dealer aan kennis in Nederland verkocht)
      Er branden geef lampjes in het dashboard en de computer geeft gaan storingen aan
      Wat is nu wijsheid....de dealer geeft aan dat ik gewoon met de auto kan rijden tot de nieuwe afspraak gemaakt is.....wel of niet doen?
    • Ik heb zelf geen Tsfi maar kun je aangeven of je het over de Turbo hebt?.
      Of de Compressor van de airco?.

      Dat neemt niet weg dat een vreemd geluid nooit goed is.

      Beide kunnen defect raken door te weinig smering maar ook door ouderdom en dus gaat het geluid maken maar vaak is het dan al te laat!.

      A:(slechte motor olie) weinig of geen goede smering aan Turbo lager.

      B:Weinig koudemiddel in airco hierdoor ook een slechte smering van de Compressor.

      Beide componenten zijn kostbaar en vervangen kost vaak 1000€ en meer.

      ik hoop dat het mee valt.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Zo,bij de VW Dealer konden ze niet 1,2,3, zeggen wat er mankeerde maar het was duidelijk.....er is iets mis met de supercharger.... Want de isolatie is er af dus deze is zeer waarschijnlijk eerder al gereviseerd. Uitbouwen ...zeer waarschijnlijk een revisieset er in of anders een nieuwe supercharger dan weer inbouwen...... 2 a 3 dagen werk ...reken op een bedrag van 1500 tot 3250 ...... ppppfffft...
      Nog wat gebrainstormd meet een maatje van mij.... die belde in de avond op, ,,Hee Robbie.... haal jij je BOV er eens af want misschien zit die vast of wat dan ook,maak m schoon met remmenreiniger en dan er weer in ...baat t nieet dan schaad het niet...... dus motorkap open en kijken hoe die BOV vastzit.....Oh en dat stekkertje gelijk goed vastdrukken .....presies naast de oliepeilstok onder de motor afdekking tussen de rode pijltjes zit dat stekkertje ...... Alles werkt weer en ze gaat weer als een Beast .... Komende week effe langs de dealer dat het sukkels zijn die een los stekkertje over het hoofd zien en mij een dure reparatie wilden aanpraten IMG-20200430-WA0001
      Dateien

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Robbie1604 ()

    • Sinds vandaag is mij een geluid opgevallen dat ontstaat bij ongeveer 1100 toeren.
      Daar onder bij 800 of daar boven na1300 is het weg.
      Het is een soort van tikken!.
      Het is er ook als ik stil sta en gas geef.
      Ik kan onder de motorkap niets ontdekken.
      Morgen maar een afspraak maken bij de Vakgarage.
      Hebben jullie een idee of herken je dit probleem.
      Vw 2.0 Fsi.

      Heb net eens op Google en YouTube gezocht en inderdaad div items gevonden mbt de nokkenas verstelling en de plunjer die in de hoge druk pomp zit .
      dit veroorzaakt zoon zelfde geluid.
      Lijkt een bekend probleem bij 2.0 Fsi motoren te zijn en over alle Vag merken verdeeld .
      Audi, skoda vw Seat.
      Tijd voor de Garage dus!.
      Ik geef een terugkoppeling als ik meer weet!.
      Inmiddels denk ik dat de Cam folower de oorzaak kan zijn.
      Zie voorbeeld foto.IMG_2290.pngIMG_2289.png
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 4 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • Paul eric schrieb:

      Sinds vandaag is mij een geluid opgevallen dat ontstaat bij ongeveer 1100 toeren.
      Daar onder bij 800 of daar boven na1300 is het weg.
      Het is een soort van tikken!.
      Het is er ook als ik stil sta en gas geef.
      Ik kan onder de motorkap niets ontdekken.
      Morgen maar een afspraak maken bij de Vakgarage.
      Hebben jullie een idee of herken je dit probleem.
      Vw 2.0 Fsi.

      Heb net eens op Google en YouTube gezocht en inderdaad div items gevonden mbt de nokkenas verstelling en de plunjer die in de hoge druk pomp zit .
      dit veroorzaakt zoon zelfde geluid.
      Lijkt een bekend probleem bij 2.0 Fsi motoren te zijn en over alle Vag merken verdeeld .
      Audi, skoda vw Seat.
      Tijd voor de Garage dus!.
      Ik geef een terugkoppeling als ik meer weet!.
      Inmiddels denk ik dat de Cam folower de oorzaak kan zijn.
      Zie voorbeeld foto.IMG_2290.pngIMG_2289.png
      Ben je al wat wijzer geworden mbt het geluid?
    • Vandaag een berichtje van de Garage dat er een voorlopige diagnose is uitgevoerd (status scoop)en het geluid voor zover nu bekend van de nokkenas ketting zou komen.
      Een uitgebreide diagnose gaan ze nu uitvoeren door eea te demonteren.
      Qua prijs heb ik een voorlopige opgave van €1500.
      Nader informatie volgt over een aantal dagen.
      Dateien
      • IMG_2291.png

        (136,81 kB, 1 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:
    • Vandaag heb ik een terugkoppeling gehad van de Vakgarage.
      Op locatie kon ik zien dat de ketting van de nokkenas verstelling inderdaad uitgerekt is foto4 (en de hydraulische spanner op het eind zat).
      Deze zal vervangen moeten worden en dat is een compleet set.
      Verder was de Cam follower foto 2 en 3 nog redelijk maar ook deze laat ik preventief vervangen.
      Voor wat betreft de inlaatkleppen foto 1 heb ik nu meteen de keuze gemaakt om deze ook te reinigen omdat alles toch al open ligt.
      (Dit zou ik in een later stadium toch al willen doen).
      Qua prijs zal ik ergens rond de €1750 uitkomen.
      Wordt vervolgd!.
      Dateien
      • IMG_2325.jpeg

        (89,57 kB, 4 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      • IMG_2331.jpeg

        (102,33 kB, 4 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      • IMG_2330.jpeg

        (72,76 kB, 4 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      • IMG_2322.jpeg

        (190,26 kB, 4 mal heruntergeladen, zuletzt: )
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()

    • Update!.
      Vandaag mijn Eos weer opgehaald bij de Vakgarage.
      De problemen zaten voornamelijk in de nokkenas versteller en de kettingspanner deze zijn dus compleet vervangen voor origineel OEM parts.
      De Cam folower heb ik preventief mee laten vervangen (ook dit is een bekend slijtage onderdeel).
      De inlaat kleppen (preventief gereinigd)zijn nu weer schoon en kunnen de komende duizenden km er weer tegen.
      Er is nog een slang vervangen van de Carter ontluchting deze was hard geworden en bij demontage afgebroken.
      Inkl kleinmateriaal en montage was de schade €1900 euro.
      Nu loopt het blok weer heerlijk rustig.
      Op advies van de Garage de eerste 250km inrijden en liefs ff onder de 2500 toren houden.
      Hopelijk wordt het snel weer zomer .
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss: