Sunroof probleem

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Sunroof probleem

      Ik heb een probleem met mijn Eos 2.0 fsi uit 2006

      1 de sunroof "rolt niet meer open"
      2 het dak gaat niet open

      Ik heb mij al wat ingelezen en ik denk dat punt 2 te maken heeft met punt 1, mijn focus gaat dus uit naar punt 1.

      De sunroof is net uitgeklapt en staat op een tochtstand, hij gaat niet meer open of dicht.

      De grote schakelaar bedien ik en de ramen gaan 10 cm naar beneden(alle 4) en komt een storing te staan. (Ik denk omdat de sunroof niet verder open gaat)

      Wanneer ik de kleine sunroof schakelaar bedien gebeurd er niks, geen geluid/getik/geratel helemaal niks.
      Wat (lijkt mij) aan de hand is:

      - sunroof motor defect
      Of
      - schakelaar sunroof defect
      Of uiteraard bedrading, zekering o.i.d



      Ik heb het hemeltje eruit gehaald en gemeten op de stekker van de motor(met de stekker erin)
      Hierbij meet ik een rode kabel + bruine kabel - en zie een kleiner groen (schakeldraad??)

      Wanneer ik meet(met een powerprobe tijdens bedienen van de schakelaar) gebeurd er niks.
      Je zou zeggen dat de groene? Een schakeldraad is en deze de motor aanstuurt...

      Zit ik er misschien naast of vergeet ik een stap? Ik heb geen boekje helaas dus kan niet zo snel zien wat de zekering is voor de sunroof of het dak..

      Ik hoop dat jullie mij iets kunnen vertellen.

      Gr Yorick
    • Het eerste probleem ben ik achter namelijk dat de printplaat van de sunroofmotor kapot is.
      Ik heb deze los gehaald en het motortje doet het nog wel alleen intern komt het stroom niet goed door.
      -_-----------------------
      VRAAG AAN iedereen, heeft er iemand nog een sunroof motor liggen? Of een defecte? Misschien is daar de motor van defect en printplaat nog goed!
      ---------------------------

      De geleiders waren ook erg droog, deze heb ik goed gesmeerd. :)