Airbaglampje

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hoi allemaal,

      Hier ben ik weer na een tijdje probleemloos rijden met mijn EOS. Na een super vakantie in zuid Frankrijk is daar spontaan mijn airbaglampje gaan branden. Terug in Nederland naar garage gebracht om vast te stellen wat er aan de hand was. Volgens garage zit er een storing in een stekker en de oplossing zou zijn de stekker door te solderen. Dus vandaag even weggebracht. Ik zei van te voren al dat dit niet ging lukken en jullie begrijpen het al het was niet gelukt. De receptionist kwam met het verhaal dat de airbag in de passagiersstoel vervangen moet worden! Hij ging er trouwens wel vanuit dat het onder garantie zou vallen :) . Heeft hier iemand ervaring mee en kan iemand mij een verklaring geven want de garage had zoiets van we weten het niet.
    • Re: Airbaglampje

      Hoi mapkos,

      Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn eerste EOS (eerste generatie 2006), tijdens een heftige regenbui ging spontaan het airbaglampje branden en was met geen mogelijkheid meer uit te krijgen.

      Aangezien de auto in die tijd gemiddeld iedere 3 weken minimaal een week bij de dealer stond hebben ze dit probleem toen opgelost. Mij is altijd verteld dat het ging om een slechte stekkerverbinding, echter hebben ze nooit kunnen verklaren hoe het kon gebeuren tijdens het rijden en tijdens een zeer heftige regenbui.

      Mijns inziens heeft het daarom te maken gehad met een combinatie van factoren, een slechte verbinding en vocht. Na het vervangen van de stekker heeft het probleem zich niet meer voor gedaan maar moet ook toegeven dat ik er daarna nog maar 4 maanden mee gereden heb en een nieuwe eos heb "gekregen" van de importeur.
      2.0 TSI Deep Black Pearl Corn Silk