Weer een nieuwe

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Weer een nieuwe

      Mijn naam is Harpert, 63 jaar oud, getrouwd, zoon en dochter, beiden een jaar of twee t huis uit.
      Geregistreerd omdat we een week geleden een zilvergrijze EOS 2.0 FSI uit 2006 hebben opgehaald in Capelle a/d IJssel en daar een Skoda Fabia Combi 1 uit 2003 hebben achtergelaten.
      Het zwarte monstertje heeft de afgelopen 6 jaren zijn doel gediend; twee kinderen hebben er, na het halen van t rijbewijs, in leren rijden en hebben er in heel Europa deuken en krassen mee opgehaald.
      Volgende verhuizingen en fourage voor feestpartijen moeten in vervolg met eigen vervoer geregeld worden.
      In deze prachtige nieuwe kan geen bed met matrassen worden vervoerd, en hooguit twee kratjes feestvreugde....blij toe!
      Gekozen voor de EOS omdat hij een mooie lijn heeft en omdat t een hard top is met de bijzondere luxe van een zonnedak.
      Verder is het in deze kar nog mogelijk om twee mensen achterin te zetten die er na een rit ook zelfstandig weer uit kunnen klimmen.
      Hard top is voor ons eigenlijk de enige optie vanwege alle bagger die meer dan de helft van t jaar bij ons vanuit de bomenrij in de straat op de auto's neerdaalt. Uitgesproken plakkerige troep die vuil aantrekt. Een stoffen kap is hier gewoonweg niet bij te houden en die optie viel dus af.

      De eerste klusjes dienen zich meteen aan. Als de ventilator aangezet wordt komt er een hinderlijk rammeltje vanuit t vooronder via de uitstroomopeningen naar t gehoor. Hoe hoger de ventilator gezet, hoe meer gerammel.....een blaadje of takje tegen de schoepen, denk ik.
      Ik zal het forum er maar op na gaan struinen, hoe het beste daar te komen zonder te veel te slopen
      Meteen maar een paar flesjes Krytox 105 besteld; komt over een weekje, ga ik lekker smeren.
      Vanochtend in Leidsendam 4 velgen van een Passat opgehaald met winterbanden, dus die kunnen er morgen ook meteen op
      De distributieriem laat ik over aan een VW garage, voor de zekerheid en voor de garantie, de rest zal ik waarschijnlijk zelf doen.
      Geen idee hoe lang deze riem er al opzit; is niet uit de documentatie af te lezen, dus voor de zekerheid met een schone lei beginnen.
      Iemand een idee wat bij een dealer de prijs is voor een wisseling van de riem bij een 2.0 FSI ( inclusief de waterpomp)?
      Ik hoor t graag! :)
    • Dag Harpert,

      Welkom op het EOS forum.

      Geen idee wat het vervangen van de riem kost. Ik weet alleen dat die van mij al een keer vervangen is.
      Maar misschien heeft iemand anders een idee.

      Ik ken die bomen, wij hebben ze ook in de straat. Maar ik zet mijn EOS altijd ergens anders neer. Al die rommel op je dat is uiteindelijk niet fijn voor alle waterafvoeren in de EOS, dus als je kans ziet… vermijden.

      Verder heel veel goede open kilometers gewenst.
      Stracks in het voorjaar organiseren we weer een meeting in de Meern. Hou het forum in de gaten.

      Groet,
      Jim
    • Hoi en welkom op dit forum.
      Ik heb ook een Fsi 2.0 uit 2006 met nu 155000 km op de teller.
      Ik heb mijn DR laten vervangen bij het bereiken van de 10 jaar termijn.
      Vw schrijft voor 10 jaar of 180000km voor de riem.
      Ik heb via Autodock zelf de parts besteld en laten inbouwen bij een bevriend monteur.
      Kosten €450 totaal.
      De oude riem en pomp vertoonden weinig tot geen slijtage dus eigenlijk was er nog geen sprake van noodzaak.
      Mijn allereerste krytox behandeling had ik iets overdreven ,eigenlijk hoef je maar een fractie te gebruiken.
      Het resultaat was weken ruiten poetsen omdat de overtollige Krytox lekker uitloopt.
      Een hardtop is geweldig maar heeft ook zijn aandacht punten zoal Jizkid al aangeeft.
      Ps DR riem !: heb je garantie op de aankoop?.
      Misschien kan de verkoper de riem nog vervangen als de onderhoud historie niet bekend is.
      Of je betaald alleen het maakloon!.
      In ieder geval alvast veel leesplezier!.
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()