Schudden motorblok als de oliedop verwijderd is? EOS 2006 2.0 FSI 110KW

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Schudden motorblok als de oliedop verwijderd is? EOS 2006 2.0 FSI 110KW

      Hallo allemaal,

      Even een vraagje van technische aard, het motorblok van mijn EOS 2.0FSI 110KW uit 2006 met 210K levenservaring begint als een gek te schudden als ik de oliedop verwijder. (dit doe ik om te checken of de kleppen niet te veel lekken) Zodra de dop weer terug geplaatst wordt is het schudden direct over. Is dit normaal gedrag, of zit er mogelijk iets niet helemaal goed? Hij rijdt verder geweldig, starten lopen, geen overmatig olie- en/of benzine verbruik en ook de prestaties zijn op niveau. Het lijkt op iets met een vacuum probleem, maar bij al mijn andere auto's kon het altijd zonder problemen. Of is het mogelijk iets met de motorsteunen?
      Alvast bedankt voor de reacties.
      Mvg, Gert-Willem
      :eosschwarz:
    • Hoi hoi ik heb ook een 2.0 Fsi en mijn blok loopt als een zonnetje.
      ik heb vandaag deze test ook eens uitgevoerd.
      Het resultaat is idem aan wat jij beschrijft,ook mijn blok vindt het niet leuk zonder de olie vuldop.
      Inderdaad heftig schudden.
      Het lijkt er op dat het vacuüm wegvalt omdat de olie vuldop open is.
      Waarschijnlijk is dit blok dus anders als wat je gewend was.


      bron Vw Gti forum:
      Dit komt omdat er (valse) lucht wordt aangezogen via de carterventilatie en deze lucht niet wordt gemeten door de luchtmassameter. Daarom wordt dit ook niet doorgegeven aan het motormanagement en wordt de hoeveelheid brandstof niet aangepast. Het brandstofmengsel wordt hierdoor armer. Sommige motoren slaan zelfs af.

      ik zou me geen zorgen maken!. :feier:
      Mijn eos 2.0 FSI :cscweiss:

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Paul eric ()