EOS doet helemaal niets meer

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• EOS doet helemaal niets meer

Help!

Vandaag wilde ik met de EOS op pad, afstandbediening deed het niet, dus 2de afstandbediening gepakt. Ook daarmee de deuren niet open.

Die 2de gebruik ik nooit, dus ik dacht misschien toevallig beide batterij leeg.

Batterij vervangen, nog steeds niks. Lampje op de keyfob licht wel op, dus zou goed moeten zijn.

Auto open gemaakt met de sleutel. Sleutel in contact en omdraaien doet nul komme nul.

Accu's (het is een 3.2 V6, dus alleen de twee 6 volt accu's in de kofferbak en geen normale startaccu in hetvooronder) zijn half jaar geleden vervangen en auto heeft geen week stil gestaan. Accu's zijn gewoon goed.

Geen eerdere problemen met startmotor gehad of dat ik merkte dat de dynamo de accus niet goed meer bij laadde.

Dus die zal het ook niet zijn denk ik.

Hoor niks klikken bij het omdraaien van de sleutel. Zelfs dat hoor ik met nagenoeg lege Accu's wel.

Ramen komen met openen van de deur met de sleutel in het slot overigens ookniet naar beneden. Hij krijgt helemaal nul komma nul stroom lijkt het wel.

Iemand enig idee? Relais ergens kapot of iets? Zekeringen zie ik zo niets aan.
    • Auto is over gestart. Liep direct weer. Volgens de ANWB mogelijk lekstroom ergens.

Heb ik eerder nooit last van gehad.

Zit wel een marterverjager die altijd aan staat en een Android Radio in. Van dat laatste weet ik dat die wel eens verantwoordelijk zou kunnen zijn voor lekstroom en dat er ergens iets geupdate zou moeten/kunnen worden.

Omdat ik nergens last van had ging ik er van uit dat dat door een vorige eigenaar al eens gedaan was. Dus hoe en wat dan mogelijk updaten weet ik dus niet. Iemand? Iets met VCDS of iets?

Overigens wel mooi klote dat de beide 6volt accu's die net een paar maanden oud zijn nu dus totaal en volkomen plat/leeg geweest zijn. Zelfs het ledje op de deur dat de auto vergrendeld is deed niks meer.

Net een klein uur gereden. Beide 6 volt accus zouden nu weer vol moeten zijn.

Morgen maar eens proberen te starten. Hopelijk gaat dat goed. Baal wel echt van de accu's en sowieso van deze setup zonder 12 volt accu onder de motorkap. Als deze nu al weer gaar zijn kost mij dat weer honderden euro's.
    • Enige wat ik zo kon vinden aan de radio was de canbus instelling die al goed ingesteld was (volgens mij meer voor stuurwielbediening en niet zo zeer voor lekstroom?) en de instelling: " sleep mode when ACC is off".

Die stond aan. Op off gezet en nu start de radio telkens op vanaf helemaal uit rn niet vanaf stand-by.

Geen idee of zo'n sleepmode de accu in 3 dagen leeg kan trekken. Lijkt mij niet.

Wat ook nog misschien zou kunnen, ik heb enkele weken geleden een GPS module ingebouwd die bij de radio zat. Misschien dat die toevoeging telkens de accu wat leger getrokken heeft en met rijden dus steeds iets minder volgeladen daardoor. Paar korte stukjes gereden en telkens minder vol.

Lijkt me stug, maargoed.