Achterklep, tankklep

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Achterklep, tankklep

Elektrisch probleem ?

Hallo, ik sinds vandaag een raar probleem. Het kofferbakslot werkt niet meer met de auto openen. Ook niet vanuit de auto (schakelaar aan de bestuurders kant deur) nu trok ik aan het verkeerde knopje (tankklep openen) en toen ging de kofferbak open. Tanklep functioneert niet meer terwijl ik eergisteren nog getankt heb. Komt iemand dit bekend voor ?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is…..de auto geeft overigens geen foutcodes…
    • Ik heb ongeveer het zelfde gehad.
      Kans is groot dat de lekkage hebt op je 3e remlicht of het VW logo. Vocht loopt daardoor heel makkelijk in het kofferbakslot.
      Je kan hopelijk je kofferbak ontgrendelen via de nood-trekkabel in het skiluik van de achterbank.
      De stekker op het slot van de kofferbak-klep kan hierdoor snel geoxideerd raken.
      De slotplaat achter de bumper trekt elektrisch aan bij het sluiten hier zit ook een stekker die bij veel lekkage ook kan gaan storen.
      Check dan ook gelijk de hydroliekpomp onder de koffermat bij het reservewiel.
      Als je pech hebt is de centrale dakmodule (die ook het ontgrendelen van de kofferbak aanstuurt) defect. deze module zit linksachter in de kofferbak, achter de zijbekleding.

Bovenstaande kan je natuurlijk alleen oplossen als de kofferbak open gaat.
      In het slechte geval moet je de grendelhaken die het kofferdeksel extra aantrekken, links en rechts zien open te hengelen via het skiluik...
    • TOP, dankjewel. Het slot ontgrendelt nu via de schakelaar van de tankklep (raar maar waar). Ik heb de auto net en hij was idd vochtig in de kofferbak. Hij staat nu droog. Morgen gelijk even alles controleren. Ik zal je zsm laten weyennof dat idd het probleem was. Het dak reageert trouwens nog wel alleen geeft ie aan dat hij niets kan doen omdat de kofferbak vergrendelt is
    • nv.apple wrote:

Ik heb ongeveer het zelfde gehad.
      Kans is groot dat de lekkage hebt op je 3e remlicht of het VW logo. Vocht loopt daardoor heel makkelijk in het kofferbakslot.
      Je kan hopelijk je kofferbak ontgrendelen via de nood-trekkabel in het skiluik van de achterbank.
      De stekker op het slot van de kofferbak-klep kan hierdoor snel geoxideerd raken.
      De slotplaat achter de bumper trekt elektrisch aan bij het sluiten hier zit ook een stekker die bij veel lekkage ook kan gaan storen.
      Check dan ook gelijk de hydroliekpomp onder de koffermat bij het reservewiel.
      Als je pech hebt is de centrale dakmodule (die ook het ontgrendelen van de kofferbak aanstuurt) defect. deze module zit linksachter in de kofferbak, achter de zijbekleding.

Bovenstaande kan je natuurlijk alleen oplossen als de kofferbak open gaat.
      In het slechte geval moet je de grendelhaken die het kofferdeksel extra aantrekken, links en rechts zien open te hengelen via het skiluik...
      Ik heb alles gecontroleerd, ik krijg gewoon spanning op de achterklep (slot en logo). Zoals al eerder gezegd gaat de achterklep NU open via de knop van de tanklep terwijl die niet meer opengaat.....ik heb zelf het idee dat het in de deurmodule zit. Er zijn geen foutcodes (op carly), ik heb helaas geen vag apparatuur......
    • Ok, dat is inderdaad een vreemd probleem.
      Bij mij bleek het probleem uiteindelijk in de extra toegevoegde remote-dakmodule te zitten, deze had wat slechte verbindingen op de canbus stekker van de centrale dakmodule.
      Ik had gelukkig wel OBD2 codes die ook die richting op wezen.
      Hopelijk krijg je het opgelost voordat de tank leeg is.
    • ik zou als eerste de massa punten nazien achterin en deze reinigen , voornamelijk aan de binnenzijde onder het linker achterlicht.
      Via de nood ontgrendelin* kom je neem ik aan nog wel in de kofferbak.
      De Canbus zal bij een slechte massa ook geen juiste info kunnen geven.
      Maar als deze zaken door elkaar gooit kofferbak en of benzineklep zou ik eerst dat nazien en reinigen
      Kijk ook even de massa van accu of accu’s naar chassis na

greets
    • winston wrote:

ik zou als eerste de massa punten nazien achterin en deze reinigen , voornamelijk aan de binnenzijde onder het linker achterlicht.
      Via de nood ontgrendelin* kom je neem ik aan nog wel in de kofferbak.
      De Canbus zal bij een slechte massa ook geen juiste info kunnen geven.
      Maar als deze zaken door elkaar gooit kofferbak en of benzineklep zou ik eerst dat nazien en reinigen
      Kijk ook even de massa van accu of accu’s naar chassis na

greets
      Hallo Winstom, bedankt voor het antwoord !!!!. Ik zal dit weekeinde hier zeker eens naar gaan kijken....weer wordt gelukkig weer wat beter zodat j wat kan doen :-) gelukkig niet mijn enige auto maar helaas wel gebeurd na de eerste week dat de auto in mijn bezit is. Op carly zie ik geen foutcodes maar zou dit eventueel wel op vag code software te zien zijn ?? Anders moet ik eens kijken of hier in de buurt iemand eens een tijd heeft